škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Favorit Az Yakar Diyenlere;

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı metalika87

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
94 model favorit glx marka aracım var 100.000 km de,araca ne yaptıysam yakıtı  düşüremedim.Araca yaptıklarım;

  • Hava ve yağ filitresi değişi
  • Baskı balata değişti
  • Ön takım ve rot balans ayarı yapıldı
  • Bujiler değişti
  • Kalbiratör temizlendi,ayar yapıldı
  • Otomatik jigle ve termostad değişti
  • Subap ayarı yapıldı
  • Lpg regülatörü (beyni) değişti
  • Lpg karbüratör girişi çift ti,teke düşürüldü mikser değişti
  • Defalarca gaz ayarına girdi;
Sonuç;Hep aynı Lpg yi 2.28 Tl den alıyorum, şehirler arası 25-30 krş , şehir içi 33-45 krş
Bu aracı almayı düşünen arkadaşlar varsa bir daha düşünsün derim.
Yorum sizin...



umitcan

  • Ziyaretçi
Kızma abim arabana sev onu.Bütünleş.Motorunu müzik gibi dinle.
Favoritim garibim 1,3 bile değil motoru 1289 mu öyle birşey.Napsın.
Uzun yola çıkarsan çok yakar.Basmak zorunda olduğundan.Uzun yolda büyük motor az yakar.Şehir içinde yakıyorsan bir örnek vereyim.Şirketin sıralı atiker otogazlı doblo su vardı.Milyonkere gaz ayarı yaptrıdık.1 senede 4 defa beyni enjektörmü ne zıkkımsa vs değişti.En son sattırdık :D. Durduk yerde stop bile ediyordu.Mesela 4 ten 5 e çekerken :D

Ustam geçmiş olsun diyeyim.Ben birde benzinde dene bu işi derim.

Zira bize bu hesapları yaptıran benzin zamlarını unutmamak gerekir.Umarım büyük bir sorunun yoktur(Yeterince hava almayan hva stop etmiyorsa çok yakar).


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
benzinde ne yakıyorki bu araç kesin bir sorun var ama ben 2.0 turbolu araç ile benzinde şehir içi 50 kuruş yakıyorum siz 1.3 araçla aynı yakıyorsunuz nerdeyse
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


hasan

  • Ziyaretçi
Takılan buji numarası nedir ya da tırnak aralığı nedir?FR 8 DC+ Bosch için bumu?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Resim olarak Felicia ancak Favorit ile aynı o aksamı.



Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Sübap ayarı, düşük hava basılmış ya da eski lastik gibi nedenler de yakıt tüketimini arttırabilir.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
ben o zaman gidip alnından pardon ambleminden öpeyim octiciğimi,kısa yol 7-8lt 100km de uzun yolda 6.3-6.7lt.benzinli fsi
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Bendeki sorunuda hiçbir usta bulamıyordu, ne yapsak etsek şehir içi 35 kuruş şehir dışı 30, ne olduysa Tekirdağ yolunda oldu kayış koptu hemen farkettim gözüm hararetdeydi zaten çektim sağa suyu falanda duruyodu ama o biçim kaynıyodu,hatta orda esprili bi konu olmuştu onu anlatmıyım neyse :D ondan sonra arabanın yakıtı kontrolsüzleşti motoruda indirdik ama az yakamadık :D LPG hiç takmadım benzindeydi hep :)
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;211523
Bendeki sorunuda hiçbir usta bulamıyordu, ne  yapsak etsek şehir içi 35 kuruş şehir dışı 30, ne olduysa Tekirdağ  yolunda oldu kayış koptu hemen farkettim gözüm hararetdeydi zaten çektim  sağa suyu falanda duruyodu ama o biçim kaynıyodu,hatta orda esprili bi  konu olmuştu onu anlatmıyım neyse :D ondan sonra arabanın yakıtı kontrolsüzleşti motoruda indirdik ama az yakamadık :D LPG hiç takmadım benzindeydi hep :)
O sorun kesin budur bence. Aşırı hararet sonrası o termostatın işi bitiyor bence.
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;210980
Resim olarak Felicia ancak Favorit ile aynı o aksamı.



Çevrimdışı metalika87

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Uğur Bey,nasıl iptal ettiğinizi açıklarmısınız.Nereyi sökmemiz gerekiyor,hangi taraftan gelen hava girişi açık kalacak,hangisini kapatacağız ?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Aşağıdaki fotoğrafta, hava filtresine havayı taşıyan borunun mavi renkle işaretlediğim kısmında bir termostat vardır.

Yine bu mavi ile işaretlediğim kısma, alt kısımdan bağlanan ve egsoz manifoldunun oradan gelen metalik akordeon tarzı çapı daha ufak bir başka boru vardır. Aşağıdaki resimde sarı ile işaretli borudur:


Bu termostat ve bu düzeneğin ne maksatla oluşturulduğunu daha önceki bir mesajımda fotoğrafla anlatmıştım aşağıya da tekrar koyuyorum:
[FONT="][/FONT]

Termostatın iptaline gelince:

1- Sağ farın altından bu termostatlı kısma gelen lastik boruyu tutan kelepçeyi gevşetip bu lastik kısmı ayırın.
2- Termostatlı kısmı da hava filtre kazanına bağlandığı kısımdaki tırnaklarından kurtararak çıkartın.
3- Termostatlı kısmın sağında ve solunda boylu boyunca tırnakları vardır. Bu tırnakları açarak içerisinde termostatı barındıran bu kısmı açın.
4- Bu kısımda gözünüzün önünde sırasıyla şu parçalar olacaktır:
- termostat
- termostatın kumanda ettiği ve sarmal bir yayın içerisinde hareket eden bir mil
- milin ileri-geri hareketiyle hareket alan, bir ucu mile diğer ucu hava akışına yön veren kapağa bağlı bir başka O şekilli yay

5- İptal edebilmek için en kolay yol; termostat ve yayını ve diğer yayı tamamen çıkartarak, hava akışına yön veren bu kapağı alt kısımdaki deliğe japon, silikon, ...vb. bir yapıştırıcıyla güzelce yapıştırmaktır.

Böylece motor egsoz manifoldu çevresinden değil de sağ farın altından sürekli soğuk hava çekerek çalışacaktır.

Önemli : Tırnaklar çok fazla sertleşmiş ise tornavida ile hafif hafif kanırtırken kırılabiliyor. Öncesinde sıcak su ile iyice yıkayıp tırnaklara sonra müdahele etmek ve müdahele sırasında fazla zorlamamak en iyisi olacaktır.

Bir başka Škoda forumunda bir arkadaşımız konuyla ilgili bir video da paylaşmıştı:
[YOUTUBE]f7cSNfdV4kM[/YOUTUBE]


Çevrimdışı metalika87

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;214346
Aşağıdaki fotoğrafta, hava filtresine havayı taşıyan borunun mavi renkle işaretlediğim kısmında bir termostat vardır.

Yine bu mavi ile işaretlediğim kısma, alt kısımdan bağlanan ve egsoz manifoldunun oradan gelen metalik akordeon tarzı çapı daha ufak bir başka boru vardır. Aşağıdaki resimde sarı ile işaretli borudur:


Bu termostat ve bu düzeneğin ne maksatla oluşturulduğunu daha önceki bir mesajımda fotoğrafla anlatmıştım aşağıya da tekrar koyuyorum:
[FONT="][/FONT]

Termostatın iptaline gelince:

1- Sağ farın altından bu termostatlı kısma gelen lastik boruyu tutan kelepçeyi gevşetip bu lastik kısmı ayırın.
2- Termostatlı kısmı da hava filtre kazanına bağlandığı kısımdaki tırnaklarından kurtararak çıkartın.
3- Termostatlı kısmın sağında ve solunda boylu boyunca tırnakları vardır. Bu tırnakları açarak içerisinde termostatı barındıran bu kısmı açın.
4- Bu kısımda gözünüzün önünde sırasıyla şu parçalar olacaktır:
- termostat
- termostatın kumanda ettiği ve sarmal bir yayın içerisinde hareket eden bir mil
- milin ileri-geri hareketiyle hareket alan, bir ucu mile diğer ucu hava akışına yön veren kapağa bağlı bir başka O şekilli yay

5- İptal edebilmek için en kolay yol; termostat ve yayını ve diğer yayı tamamen çıkartarak, hava akışına yön veren bu kapağı alt kısımdaki deliğe japon, silikon, ...vb. bir yapıştırıcıyla güzelce yapıştırmaktır.

Böylece motor egsoz manifoldu çevresinden değil de sağ farın altından sürekli soğuk hava çekerek çalışacaktır.

Önemli : Tırnaklar çok fazla sertleşmiş ise tornavida ile hafif hafif kanırtırken kırılabiliyor. Öncesinde sıcak su ile iyice yıkayıp tırnaklara sonra müdahele etmek ve müdahele sırasında fazla zorlamamak en iyisi olacaktır.

Bir başka Škoda forumunda bir arkadaşımız konuyla ilgili bir video da paylaşmıştı:
[YOUTUBE]f7cSNfdV4kM[/YOUTUBE]


Uğur Bey yardımlarınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
2,16 dan 61,77 tl lik yani 28,59 lt gazla şu anda 250 km oldu ve hala bitmedi yolda kalacam die korkuorum walla  300 e taktırdım tüpü 60 lirasını 1, depoda çıkarttım

heralde 120 liralık benzinle yapamazdım bukadarını

bu arada veriler ş. içi


Çevrimdışı metalika87

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ne yaptıysam olmadı.Dediğiniz gibi hava girişindeki termostadı iptal edip,yeniden bilgisayarlı gaz ayarı yaptırdım,sonuç yine aynı;
Lpg 2,25 tl den, Şehir içi: 33,8 KRŞ