škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Otobüs yol ortasında ikiye bölündü!

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı
dershaneye giderken kullandığım bir otobüstü

Otobüsü sen mi kullanıyorsun diye sormadan edemedim:kiki:



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Daha da kimse arkaya ilerlemez. Bugün işten erken çıkayım bari.:xx:


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Eskiden Ikaruslarla ınlaya ınlaya giderdi, virajlara WRC edasıyla girerlerdi ama hiç koptuğunu görmedim.. :kiki:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı yasin90

  • .......
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 883
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;211186
Eskiden Ikaruslarla ınlaya ınlaya giderdi, virajlara WRC edasıyla girerlerdi ama hiç koptuğunu görmedim.. :kiki:

ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D
ANKARA içi mobilya, özel dolap vs itinayla yapılır, müracaat ben :)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Hemde Mercedes kopmuş, yuh ya. Lakin bu aletleri çokta olması gerektiği gibide kullanmıyorlar, toleranslarını bile aşıyor cihazlar, fazla yük ve o yük altında aşırı zorlanma üstüne birde çok periodik bakımları olmayınca sonuç kaçınılmaz. Hızı yüksek olsaydı katliam olurdu, hem kendi içindeki canlar için hemde çevresindekiler için, oldum olası şu körüklülerden kıllanmışımdır zaten.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;211215
Hemde Mercedes kopmuş, yuh ya. Lakin bu aletleri çokta olması gerektiği gibide kullanmıyorlar, toleranslarını bile aşıyor cihazlar, fazla yük ve o yük altında aşırı zorlanma üstüne birde çok periodik bakımları olmayınca sonuç kaçınılmaz. Hızı yüksek olsaydı katliam olurdu, hem kendi içindeki canlar için hemde çevresindekiler için, oldum olası şu körüklülerden kıllanmışımdır zaten.
Sen bir de metrobüs olarak kullanılan Mercedes araçları nasıl kullandıklarını görsen. Durağa 5 metre kalana kadar tam gaz gidiyor şöförler.:kro1:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;211217
Sen bir de metrobüs olarak kullanılan Mercedes araçları nasıl kullandıklarını görsen. Durağa 5 metre kalana kadar tam gaz gidiyor şöförler.:kro1:


Tercihli yol olmasına güveniyor aklınca, fakat bir aks kesipte yol tarafına savrulsa olabilecek mahşerin farkında bile değil, çünkü onların gidişi benimde gidiş yönümde, direk kafa kafaya girecek. Aradaki 3 cm'lik halat bara mı güveniyor. Ha içinde taşıdığı can o da ayrı mesele ama kimin umrunda. O metrobüs zımbırtısından ilerleyen zamanlarda (araçlar eskisin) ne işler açacak başa daha. Allahtan yıllardır toplu taşıma falan kullanmıyorum, yoksa katil olurdum şimdiye kadar.


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Ölen ve yaralananların olmaması iyi.Ama Can'ın dediği gibi körüklü otobüs zaten tehlike demek :D
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Gearbox

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: yasin90;211194
ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D
:kiki::kiki:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: yasin90;211194
ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D
Dönüşlerde körükteki tekerlekte açı alarak dönüşe yardımcı olur. Ikarus bus diye aratın internette, ne araçlar yapmış adamlar. Bakmayın bizim belediyelere, ucuz diye gidip 280 midir nedir, onları aldılar.










Gene de bu tasarım bir çok ülkede çok seviliyor nedense:



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;211186
Eskiden Ikaruslarla ınlaya ınlaya giderdi, virajlara WRC edasıyla girerlerdi ama hiç koptuğunu görmedim.. :kiki:

Alıntı yapılan: yasin90;211194
ankarada da bu ıkaruslardan cok cektik, yeminle ortada dururken bide viraj dönüyorsan yanındakine yapıs düsmemek icin bide zıplatıyor kahretsin :D

İnternette Ikarus testi buldum:

ikarus otobüs test sonuçları  

ikarus otobüs almak isteyenler için tarafımca yapılmış testtir. ve bunun sonuçlarıdır.

ikarus'un macaristan'daki üretim bölge müdürlüğü'ne otobüslerin  testlerine orada yerinde katılmak isteğimi iletmek üzere ikarus'un resmi  web sitesine girdiğimde, anlamadığım bir dille ve ilginç bir alfabeyle  karşılaşınca, bunun yerine iett genel müdürlüğü'ne ulaştım.

bana gayet güleryüzlü bir şekilde yaklaştılar. isteğimi bildirince de  kesinlikle reddetmeyerek bana 20 ytl akreditasyon bedeli karşılığında  çipe benzer, adına akbil denilen mucizevi cihazı vererek, beni çok fazla  sayıda ikarus modelinin bulunduğu kadıköy otobüs durakları'na  yönlendirdiler.

kadıköy otobüs durağı çok sayıda ikarus modelinin yanyana durduğu, ve  istediğinizi test edebileceğiniz mükemmel bir müze görünümünde.

ben de kendime bir ikarus seçtim ve binmek için yanına gittim. gördüm ki  benimle beraber aynı aracı test etmek üzere akredite olmuş bir sürü  insan var. işte buradan da bu araçların ne kadar popüler olduğu  konusunda bir fikir edinebiliriz.

ben araca binmeden önce etrafını dolaşmaya ve dış görünümünü incelemeye  karar verdim. büyük bir kesmeşeker kutusunu andıran heybetli aracın dış  boyası en son teknik sentetik boyayla, bu uygulamayı en kusursuz şekilde  yapmayı öğrenmiş ikarus teknisyenleri tarafından biraz tinerle  karıştırılarak ruloyla uygulanmış,  bu sayede boyaya süper görünüm  kazandıran portakallık ve matlık elde edilmişti.
tamponlar gövde ile aynı renk, kenar çıtaları metal kabartma,  jantlarda  ise kusursuz sentetik boyanın beyaz rengi tercih edilmişti. dolma  tekerleklerle inanılmaz bir uyum içinde gözüküyordu.

aracın içine girmek için ön kapıya geldiğimde ilk basamağı çıkıp sola  döndüm ve ancak 30 cm. ilerleyebildim. çünkü benden önce davranan  sevgili akrediter arkadaşlarım yerlerini kapmışlardı. sayın şoför ise  durumumun farkına vararak "beyler arkaya doğru ilerleyelim" dediğinde  iett'nin üstün misafirperverlik anlayışıyla karşılaştığımı bir çırpıda  anlamıştım.

şoför kabini evin banyosunun haricinde bulunan bir küçük tuvalet  büyüklüğündeydi ki bu bence yeterince geniş bir alandı. göstergeler  kolayca ulaşılabilir, okunması kolay olan göstergelerdi. gerek benzin  depo göstergesi gerekse hararet göstergesi ergonomik yapılarıyla dikkat  çekiyordu. sanırım tek dezavantaj şoförün yaklaşık 1 metre uzağında  bulunan vites topuzuydu. teknik bilgileri ilk ağızdan yani şoförden  öğrenmek için yanına yaklaştığımda, bana yukarıda bulunan bir levhayı  işaret etti. levhada "lütfen seyir esnasında şoförle konuşmayın"  yazısını görünce içimde tüm aktif ve pasif güvenlik önlemleriyle  donanmış aracın güvenini tam manasıyla hissettim.

bir bomba patlaması etkisi yaratan motorun sesini duyduktan sonra  refleks olarak siper aldığım yerden kalkarken, şoförün yerinden kalkarak  uzandığı vitesi 1'e takmasıyla kendimi tekrar yerde buldum. aman  allah'ım!! bu nasıl bir beygir gücü!! insanı yere yapıştırıyor!! gerçi  diğer akrediter arkadaşlarım bunun benim tavanda bulunan ve ceylan  derisi olduğunu tahmin ettiğim el tutacaklarını tutmamam yüzünden  olduğunu söyledilerse de bence kesinlikle şoförün ani kalkma ustalığı ve  motor gücüyle alakalıydı. benimle beraber bir kaç yaşlı teyze ve  amcanın da yerden kalkmasıyla yolculuğumuz başladı.

inanılmaz büyüklükteki seyir camları bize bu şehrin tüm büyüsüyle  yolculuk yapmaya olanak sundu. işte sağda bir kaza! işte solda bir  kapkaç! gerçekten de doyumsuz bir keyifti.

sunroof tasarımı geleneksel konseptin dışında, sentetik boyalı, havanın  içeri doğru gelmesini sağlayacak şekilde ön taraftan açılıyordu.  teknisyenlerin içerideki kekremsi kokunun bertaraf edilmesi açısından  tasarladıkları bu tasarım sanırım gelecekte de bir çok üretici  tarafından kopya edilecektir.

aracın içerisindeki fazlasıyla geniş alan, sert amortisörler nedeniye  yolcuları virajlarda merkez kaç kuvvetine sokan bir lunapark  eğlenceliğindeydi.

ses sisteminde ise direkt amortisörlerle bağlantılı fısırtılı sistem tercih edilmişti.

kapılar ise alışılagelmiş manuel sistemin dışında, yolcunun bir düğmeye  basarak ve otobüsün 100-200 metre içerisinde durarak kapısını otomatik  olarak açtığı o.k.a. (otomatik kapı açma) sistemindendi.

frenler s.b.y.d. (sert bas yoksa durmaz), savrulma sistemi ise d.t.b.o.  (demiri tut bişey olmaz) sistemindendi.

normal araçlarda bulunan kapı üzerindeki tutacaklar ise burada tüm yolculara standart olarak sunulmuştu.

ailesi kalabalık kişilerin kesinlikle tercih etmesi gerektiğine inandığım bu mühendislik harikası araçtan inanılmaz keyif aldım.

test sürüşünün tatlı yorgunluğuyla beykoz'a indiğimde düşündüğüm tek şey, kadıköy'e nasıl geri döneceğimdi.

http://www.itusozluk.com/goster.php/ikarus+otob%FCs+test+sonu%E7lar%FD


efe_38

  • Ziyaretçi