Mini Cooper kalas gibi duruyor dışardan bana göre...ama A1 ide fazla övmüş.
Mini için kırmızı ışık yanıyor; Audi, A1 ile küçük
araba yarışında her geçen gün güçleniyor. Peki şimdi sınıfın lideri Cooper gerçekten eski mi görünüyor?
Şimdiye kadar Mini havalı küçük arabalar sınıfına tek başına hakimdi. Ama şimdi Audi A1 oyuna ciddi bir rakip olarak geliyor.
Işıklarda Audi A1′ imin içinde otururken Mini’ sinin içinde oturan arkadaşıma sordum: “Değişelim?”. “Asla” dedi ve ekledi : “Araban Citroen ve New Beetle karışımı gibi görünüyor. Daha çok, yaşlı insanlar için..” Teşekkürler!!! . Yeni Audi için tokat gibi bir yanıttı bu. Çünkü Audi A1′in tasarım çizgileri onu genç, başarılı bir şehirli olarak gösteriyor.
Audi A1 1.4 TFSI (122 hp) ile Mini Cooper (122 hp) karşı karşıya. Genel Bakış Dizayn ve Karoser: Burada modacıların aklını kurcalayacak birşey var. Audi şunu sordurur:” Çok tatlı değil mi?” Kesin hatlara sahip üç kapılı yapısı ve aykırı kubbe şeklindeki tavanı. Aracın arkası ise coupe benzeri çizgiler yerine arkaya doğru C yayı gibi uzanıyor. LED ışıkları da bagaj kapağına yerleştirilmiş. Karanlığa bağlı olarak da fazladan iki LED ışık güvenlik için otomatik olarak devreye giriyor. Bu haliyle Mini, Lego seti ile yapılmış gibi görünüyor. Biraz abartı gelebilir ancak A1″ in sahip olduğu harika mühendislik göz önüne çıkıyor.
İç Tasarım İç dizayna geldiğimizde aklımıza gelen başka hiçbir küçük arabada Audi A1′de gördüğümüz asaleti göremediğimiz. Audi, A1′i küçük araba sınıfına atıp kalitesiz malzemeler ile donatmamış. Tipik Audi: Kullanılan değerli malzemeler ve harika işçilik nedeniyle A1, kardeşleri olan A3 veya A4 gibi modellerden hiçbir eksiği yok.
Mini’ de hareketli parçalar için ağırlıklı olarak plastik tercih edilmiş. Süslü kapı panelleri ya da pizza büyüklüğündeki hız göstergeleri eğlenceli görünüyor ama pratik değiller. Mesela, koltuk ayarınızı yaparken tırnaklarınızı kaybedebilirsiniz. A1′ de mükemmel tekerlekler optimal yol tutuşu sağlarken, Mini’ nin bir mükemmeliyetçi olmadığını ve olmak istemediğini görüyoruz. Yine de İngiliz ufaklık ilk ve öncü olmanın verdiği rahatlığın yanısıra olağanüstü detaylarıyla sevilmeye devam edecektir.
Motor Gücü Aslında bu konuda çokta konuşmaya gerek yok çünkü adı Mini, soyadı Cooper, arkasında BMW var. 122 beygir gücündeki dört silindirli motoru BMW tarafından geliştiriliyor. Arkasındakı BMW olan bir otomobilin çıkıpta motor yapısını eleştirmek mantıklı olmayacaktır. Bu haliyle püskürtmeli motor sistemi öncülü olan Crysler’ den daha iyi.
Yine de A1′in 1.4 TSFI modeli altta kalmıyor. Çünkü küçük direkt-enjeksiyon sistemi turbo ile yükleniyor ve yakıtı her koşulda hıza yansıtıyor. Yani debriyajdan hemen sonra güçlü bir şekilde çekiş sağlanıyor. Tabi böle olunca 1500 devir ile sağlanan 200 Nm güç Audi’ yi yolda bağımsız kılıyor. Bunun yanı sıra yüksek devirde bile düşük viteste çalışıyor.
Mini sürücüsü için kalkış biraz sıkıntılı gibi görünse de Cooper, 4000 devirlik gerçek bir itiş gücü veriyor. Gerçek bir spor motoru adeta kükreyerek, yüksek devir arzuladığını söylüyor. Ama maalesef devir bağlantısı Audi’ ye göre daha sert kalıyor.
Sürüş keyfi açısından şaşırtıcı bir şekilde A1, Mini’ye yakın gidiyor: Sürüş dinamiği ve Konfor: Dar çevre yolları ve Dağ yolları için Mini’ den iyisi yoktur. Bu özelliğinide kimseye kaptıracak gibi görünmüyor. Bütün ekstrem yanlarına rağmen özel direksiyonu optimum çeviklik sağlıyor. Bunun nedeni de özenle yapılmış multilink-arka aksının mükemmel stabilize olmasıdır. Ama şaşırtıcı bir şekilde A1 de buna çok yakın. Audi’ nin, Volkswagen Polo ‘dan yararlanarak yaptığı iş saygıyı hak ediyor. Daha esnek yaylar ve sağlam direksiyon ile gözü pek bir A1 yaratılmış. En güzel yanı da “zor olmaması”. Test arabası bile 17 inç jantlara sahip tekerler ile düzgün yol alıyor. Ayrıca iyi yalıtımı sayesinde gürültü ve ses genellikle dışarıda kalıyor. Oysaki Mini’ de sanki stadyumda “Vuvuzela”lar arasında oturuyormuş gibi gürültüye dayanmak zorundasınız. Kim gezintiye çıkmak istiyorsa, açıkça söylemek gerekir ki ; Audi daha iyi çünkü her anlamda daha rahat. En azından ön koltuklarda. Ayrıca, Audi’ de 110 litre daha fazla hacim var ki bu bile tek başına Mini için nakavt sayılabilir.
Fiyatlar:Audi açık ara avantajlı, çünkü A1′in 1.4 TFSI için fiyatı hemen hemen aynı güçteki bir Mini Cooper’ın altında . Her iki araç için de farklı seçeneklerin olduğu uzun bir liste var. Tam fiyat listelerini firmaların Türkiye distritörleri ile iletişime geçerek öğrenebilirsiniz. Yaptığımız 130 km’ lik sürüşlerde A1′in yarım litre daha az benzin kullandığını da gördük.
Audi A1 1.4TFSI Teknik Detayları: Dört silindirli Turbo motora sahip, Silindir hacmi 1390 cm3, Motor gücü 90 kW (122 hp) 5000 rpm, maksimum tork değeri 200 Nm, önden çekişli altı ileri vitese sahip, dingil mesafesi 2469 mm, yakıt tankı kapasitesi 45lt, maksimum hızı 203 km/h, 0-100 km/s hızlanma süresi 8,9 saniye.
Mini Cooper Teknik Detayları: Dört silindirli, silindir Hacmi 1598 cm3, motor gücü 90 kW (122 hp) 6000 rpm, max tork değeri 160 Nm,önden çekişli altı ileri vitese sahip, dingil mesafesi 2467 mm, yakıt tankı kapasitesi 40lt, max hız 203 km/h, 0-100 km/s hızlanma süresi 9,1 saniye.