bilinenin aksine motor freni kullanmak, hızlanmayı engellemek için kullanılır. yani aracı kontrolde tutar kranka bağlısın sonuçta.
fren yaparken debriyaja tam istop edecekken (yada iyice yavaşlayınca işte) basmak bilinenin aksıne fren mesafesni uzatır. arabanın motor kompresyonu hızlanmanı engeller OK ama yavaşlatmaya çalıştığındada bu sefer frenler motor direncinede karşı koymak zorundadır. yani senin daha zorlu bi fren yapman anlamında gelir, zira giden arabayı eylemsizleştirmeye çalışırken kompresyonu olan, kendi halinde dönen bi motoruda yavaşlatmaya çalışıyorsun.
viteste gidiyon gazı bıraktın, araba yavaşlıyo di mi, heee o zaman bu frenaja faydalı diye düşünürsün, ama değil, motor kendi halinde ağır ağır yavaşlıyo, bi direnci var onun.
fren yaparken şanzımandan ayır tekeri