škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ABS mi? Lastik mi? Sorunlu...

mygokhan · 184 · 53634

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
150 den 0 a gömülü frende inmek çok yaş iş, 100 le arasında %50 fark olsada hız için, hız arttıkça katlamalı giden yer çekimi, eylemsizlik durumları (fazla fiziğe girip rezil olmayalım) belki frenajda %400 fark yapacak.

o zararlı derim emin bi şekilde.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;32194
150 den 0 a gömülü frende inmek çok yaş iş, 100 le arasında %50 fark olsada hız için, hız arttıkça katlamalı giden yer çekimi, eylemsizlik durumları (fazla fiziğe girip rezil olmayalım) belki frenajda %400 fark yapacak.
 
o zararlı derim emin bi şekilde.

O gün balatalar diskler yeni değişmişti test amaçlı bir şey oldu normalde denenmez tabi eğim var hız var duramazsan mazallah tathtalı köy :)


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;32187
Abi saat daha 12 :D
 
ABS sorun devreye girmedi sanırım hiç sana şöyle diyeyim düz yolda giderken veya rampa aşağı mümkünse biraz geniş olsun 50/60 km/h ile frene aban ondan sonra tak tak ses gelir pedal ayağına doğru vuruntu yapar sen bir anda ne oluyo diyebilirsin bazen düz giderken girmez hafif sağ kırabilirsin bu anda kontra yaparmış gibi o zaman devreye girmesi lazım...
 
 
100/0 değilde genelde babam 150/0 denemesi yapar %8 aşağı eğimli bir yolda gayet güzel duruyor ama bu sırada ben arabanın burnu yere vurucak diye hissediyorum o derece öne kaykılma yapıyor...
 
Eğer şöför hariç başka birisi varsa arabada sıkı tutunmasını ve yere sağlam basmasını tavsiye ederim :D
evet saat 12.30 oldu ama zatende ufaklık mızmızlanmaya başladı iğnenin etkisi geçince uyamak biraz zor ama hadi bakalım neyse.......
Abs durumu şimdi oldu en iyisi ben kendim deneyeyim bari.sonucu yazarım buraya.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
alışıp ota baka ABS devreye sokmayın, çok oynarsanız zamanla beyni foslayabiliyor :D


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
daha hiç denemem olmadı hakan.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;32203
alışıp ota baka ABS devreye sokmayın, çok oynarsanız zamanla beyni foslayabiliyor :D

yok yahu arada bilelim saniyenin 80-800 de biri kadar pompalayan o gücü :D:D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;32207
daha hiç denemem olmadı hakan.

o zaman biraz aç ABS pompasını fazla zorlama :)


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Hakağnım (başlasın artık Kurtlar vadisi yaa :P ) dediğinde haklısın ama araca göre değişir.

Şimdi düşün ki altında 2 lt. hacimli makine var. 110 km/s hızla ilerliyorsun. Soğukkanlı bir sürücüsün. Motor kompresyonunu ve frenlemeyi beraber kullanabileceğini düşün. Araç 2. viteste ve tam 3 e çakıp kopacakken ani frenaj gerektiiii...

Bu senaryo üzerinden gidersek; bu hacimdeki ortalama 110-140 bg aralığındaki araç 2. viteste o hız ve devirde (5500-6500) ayağını gazdan çeker çekmez yığılır. Sıkıştırma gücü fazla olacağı için. Bunu fren pedalın ile birlikte kullanıp araç artık motor sıkıştırmasını bırakmaya başladığı anda debriyaj vasıtasıyla vites kutusunu motordan ayırıp bu sıkıştırmayı sıfıra düşürüp işi tamamen fren pedalı ve ekipmanına bırakmak bence mükemmel bir durmaya neden olacaktır.

Başka bir örnek vermek gerekirse; 1.0 opel corsayı ele alalım. Araçta sıkıştırma YOK! :kiki: bildiğin yok! 100-110 da 3 ten 2 ye çakıyorsun araç hızlanacak gibi hareket ediyor :D :D :D :hanz: Böyle ufak bir hacimli araçta fren pedalından başka kurtaracak hiç birşey yok ne yazık ki :D

O yüzden ben hep eşime dostuma derim ve hep kendim de yapmışımdır. Çeşitli senaryoları uygun ortamda yakalayıp aracın fren gücünü öğrenmek gidiş gücünü öğrenmekten daha zor ve önemlidir. Kimi zaman belki sıkıştırma yaptırmadan abs ve direksiyon hakimiyeti ile kaçabileceğimiz yerler olacaktır. Ancak ülkemin güzel asfaltında 40 küsür bin km yol yaptım. Genelinde asfalt E-5 gibi ş.arası yollarda amerikan asfalt tabir edilen dişli ve sert koyu kırmızı renkte. Bu asfaltta seyir halindeyken ABS yi asla istemem. Başka istemediğim nokta ş.içi kaymak hale gelmiş ve yazın tozu bulunan yol. Başka istemediğim yer yağmurun yeni yağdığı an. Ancak istediğim yer yok mu? Oldukça fazla var. Çok yağmurda, karda gibi.

Bir de o abs beyni o kadar kolay zortluyorsa ihtiyaç anında ne yapacaksın? ABS yi oldukça fazla kullandım. 1 kere bile sorun yaşamadım.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
günde 20 sefer kullanmadın herhalde ben öyle bi abartılıktan bahsettim.

birde benzinli makine için konuştun sanıyorum abi, ben 2.viteste 4700-5000 lere getirip gazı bıraktığımda hiç bişey değişmiyor aynen gidiyor öle devri çok zor salıyor. :lol: :lol: gazı bırakıp debriyaja gömsen içerden fren anlaşılır düz bi yolda :D

dizel için konuştum yani bilemiyorum benzinliler nası.


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Benzinliler benim dediğim gibi. Dizelde denemedim ama rahmetli amcamın 76 model mantasında 100 le giderken 2 ye çakınca tekerlekleri kilitlediğini biliyorum :D

Bu arada ister inan ister inanma günde 20 seferden fazla devreye sokuyordum abs yi :D :D :hanz:


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;32161
Bizim arabayı alalı 1 sene oldu bi kere abs devreye girmedi:)

Eğer farkında olmadan dahi kesinlikle girmemiştir diyorsan.Tebrik ederim.İşte gerçek bir sürücü.:ok:
 
Alıntı yapılan: fenomen;32157
benim şu ana kadar başıma hiç gelmedi gelmesinide istemem şahsen ama panik frende oluyor herhalde değil mi,ayrıca fren lambasıda yanıp sönmesi gerekir herhalde?

Evet,normalden daha kısa zamanda durma isteğiyle fren yaptığında devreye girer.Beraberinde varsa ESP ve ABS klambaları yanıp sönebilir.
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;32164
hemen çıkıyosun trafiğin olmadığı bi alanda 50 ile giderken frene gömüyosun, hadi bakıyım, sağ ayanda romatizma bırakmıyo.

100 le giderken yaptığın da tam fizik tedavi bacaklar açılır hepten:kiki:
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;32203
alışıp ota baka ABS devreye sokmayın, çok oynarsanız zamanla beyni foslayabiliyor :D

Fren merkezi zorlanmasın diye normal fren de yapmamak lazım o zaman.Ya da motor zorlanmasın diye arabayı kullanmamak lazım.Ya da baskı balata zorlanmasın diye rampa çıkmamak lazım.......v.s v.s:hhh:
 
Araba da sürüş güvenliği ile ilgili ne varsa gerektiğinde araba kullanıyor.Sizin seçme lüksünüz yok zaten.(varsa tuşu neyi en fazla bir kontak açıp kapama süresi kadar off yaparsınız ESP gibi)Denemenize gerek de yok bir problem olsa arıza ışığı da yanıyor.Denemek isteyen ayrıca deneyebilir,tamamen gereksiz eylem de bulunmak adına:)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
yav ben alışmayın derken mesela bazen canım sıkılıyo her frende titretmek istiyom, ama benim balatada lastikte kelek, sizdeki gibi zor devreye girmiyo bende, tatlı-sert frenlerde bile çalışıyor.

bide adam tutamıyo bazen yada ben öyle oluyorum hep ABS sokuyom pati çekerek kaldırıyom falan ama haliyle torklu bi motorda kelekoviç lastikle patide çok kolay.

siz gerektiğinde kullanın :D


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;32292
yav ben alışmayın derken mesela bazen canım sıkılıyo her frende titretmek istiyom, ama benim balatada lastikte kelek, sizdeki gibi zor devreye girmiyo bende, tatlı-sert frenlerde bile çalışıyor.
 
bide adam tutamıyo bazen yada ben öyle oluyorum hep ABS sokuyom pati çekerek kaldırıyom falan ama haliyle torklu bi motorda kelekoviç lastikle patide çok kolay.
 
siz gerektiğinde kullanın :D

Arabanın durması en önemli bir şey Hakanım.Önümüz sonbahar.Mevsimler bu sene yerinde ve güzel maşşallah.Yağış mevsimi geliyor.Lastikleri ve balataları değiştir en kısa zaman da.Sen Bize lazımsın.:)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: octaviaman;32298
Arabanın durması en önemli bir şey Hakanım.Önümüz sonbahar.Mevsimler bu sene yerinde ve güzel maşşallah.Yağış mevsimi geliyor.Lastikleri ve balataları değiştir en kısa zaman da.Sen Bize lazımsın.:)

ben çarpmadan etraftan kaçıyorum zaten durmyor bi kaç aydır :kiki::kiki:

Pederbank kredisi için başvurdum, yavaş git lan yarıp durma cevabı geldi :hanz::hanz::hanz:

(kış başı komple şanzıman yağı, fren hidroliği, balata ve kampana frenlerin alayı, 4 lastik, 4 de sac jant alacağım Allah izin verirse)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Valla benim derde yorum getirecekçıkmadı henüz..

Lastik soğukken lastiklerde tutunma sıfır..En ufak frende tırrrrrrtt .!!! 3 km sonra canavar oluyor o ayrı.. (Continental premium contact2 )

Aynı marka ama eco serisi lastikten aldım dobloya.(Continental Eco contact 3).Onda öyle bir belirti hiç yok..Soğukkende tutunma hep aynı..Onunda tek dezavantajı azıcık yağmur yağsın lastik kolay kayıyor..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI