Hakağnım (başlasın artık Kurtlar vadisi yaa
) dediğinde haklısın ama araca göre değişir.
Şimdi düşün ki altında 2 lt. hacimli makine var. 110 km/s hızla ilerliyorsun. Soğukkanlı bir sürücüsün. Motor kompresyonunu ve frenlemeyi beraber kullanabileceğini düşün. Araç 2. viteste ve tam 3 e çakıp kopacakken ani frenaj gerektiiii...
Bu senaryo üzerinden gidersek; bu hacimdeki ortalama 110-140 bg aralığındaki araç 2. viteste o hız ve devirde (5500-6500) ayağını gazdan çeker çekmez yığılır. Sıkıştırma gücü fazla olacağı için. Bunu fren pedalın ile birlikte kullanıp araç artık motor sıkıştırmasını bırakmaya başladığı anda debriyaj vasıtasıyla vites kutusunu motordan ayırıp bu sıkıştırmayı sıfıra düşürüp işi tamamen fren pedalı ve ekipmanına bırakmak bence mükemmel bir durmaya neden olacaktır.
Başka bir örnek vermek gerekirse; 1.0 opel corsayı ele alalım. Araçta sıkıştırma YOK! :kiki: bildiğin yok! 100-110 da 3 ten 2 ye çakıyorsun araç hızlanacak gibi hareket ediyor
:hanz: Böyle ufak bir hacimli araçta fren pedalından başka kurtaracak hiç birşey yok ne yazık ki
O yüzden ben hep eşime dostuma derim ve hep kendim de yapmışımdır. Çeşitli senaryoları uygun ortamda yakalayıp aracın fren gücünü öğrenmek gidiş gücünü öğrenmekten daha zor ve önemlidir. Kimi zaman belki sıkıştırma yaptırmadan abs ve direksiyon hakimiyeti ile kaçabileceğimiz yerler olacaktır. Ancak ülkemin güzel asfaltında 40 küsür bin km yol yaptım. Genelinde asfalt E-5 gibi ş.arası yollarda amerikan asfalt tabir edilen dişli ve sert koyu kırmızı renkte. Bu asfaltta seyir halindeyken ABS yi asla istemem. Başka istemediğim nokta ş.içi kaymak hale gelmiş ve yazın tozu bulunan yol. Başka istemediğim yer yağmurun yeni yağdığı an. Ancak istediğim yer yok mu? Oldukça fazla var. Çok yağmurda, karda gibi.
Bir de o abs beyni o kadar kolay zortluyorsa ihtiyaç anında ne yapacaksın? ABS yi oldukça fazla kullandım. 1 kere bile sorun yaşamadım.