škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Top 10: İtalyan Otomobilleri

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı beytullah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2662
    • Profili Görüntüle


No.10 - Fiat Panda

Bu eski ‘Yılın Avrupa  Otomobili’ bir İtalyan otomobilinin ciddi performans özellikleri olmadan da bir  başarı örneği olabileceğini göstermişti. Giugiaro tarafından tasarlanan 1980  yılında ilk örneği üretilen bu dört teker üzerindeki ‘kutu’ 2003 yılında tekrar  tasarlanarak satışa sunuldu. Son modeli de bir sadelik özelliği ve ikinci  jenerasyon Panda yollara daha uygun duruyor. En azından kutuya benzemiyor. 2006  ve daha yeni  modellerinde geliştirilmiş güvenlik özellikleri de bulunuyor. Ama ’80 model  Panda.. o hareket eden bir kutu.



No.9 - Maserati Bora

Joe Walsh’ın Bora adlı şarkısını  297km’yi gördüğü Maserati’si için söyleyip söylemediğini bilmiyoruz. Ama bu  model  gerçekten Maserati’nin en iyi dış görünüşü olan ve en iyi performansı olan otomobillerinden  birisi. Ortada bulunan V8 motorlu  1971-1980 yılları arasında üretilen coupe’si 265km’ye kadar çıkabiliyordu.  O günlerdeki EPA kuralları bile diğer otomobilleri yaptığı gibi Bora’yı  yavaşlatmadı. Hız bir yana, Bora Giugiaro’nun en iyi tasarımlarından birisi.  Bugün bile halen yakışıklı olan bir tasarım ve yaşın getirdiği birikim..



No.8 - Ferrari 308 GTB/GTS

1975-1984 arasında üretilen  ortadan V8 motorlu  308 GTB coupéler ve GTS targalar, dört silindirli Ferrari’leri utandırıyor. Yine  de il Commendatore otomobili  ismiyle kutsadı ve bu bizim için yeterince iyi. Doğru  görünüşlere sahip ve doğru bir sese.. Öyle bir seski gaza sonuna kadar basmamak  için kendinizi zor tutuyorsunuz. Evet gerçek bir Ferrari. 1982-1984  Quattrovalvole modellerinde bir silindir için dört valfi var... Sizce?



No.7 - Lancia Stratos

Bugünün ralli otomobilleri birbirine  çok benzer.. İki kapılı hatchbackler ya da dört kapılı sedanlar. Ama Lancia  Stratos dünya üzerindeki hiçbir otomobile benzemiyor. Tek benzerliği bu  listedeki tüm otomobiller  gibi ortadan motorlu olması. Dış görünüş bir yana ralli tarihinde önemli bir yer  tutmaktadır ve normal yol versiyonunu kullanmakta muhteşem bir duygu. Kısa  dingil mesafesi ve üçgen silindir şeklindeki kasası size gerçek bir performans  sunuyor. Startos gücünü ise Ferrari tarafından tasarlanan bir V6 motordan  alıyor. Otomobil  1972-1974 yılları arasında sadece 500 adet üretildi. Eğer satılık bir tane  bulursanız hemen alın  ve herkesin tadamayacağı bir hisse sahip olun.



No.6 - Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo, fakir Ferrari’si  olarak biliniyor ancak bu bazı noktalarda gerçek bir iltifat. Otomobilin  1966-1993 yılları arasında üretilmiş olması da bir işaret.. Bazıları bunu  duyunca susup kalıyor zaten. Hepsinden öte otomobil sahiplerini klasik bir  Pininfarina tasarımı ile ödüllendiriyor. Twin-cam motor da keskin cevaplı bir  sürüş  sunuyor. Modelin  1971-1973 modellerinde metal tampon  da bulunuyor ki bu modellerde ayrıca 2,0litrelik motorlar bulunuyor.



No.5 - Lamborghini Murciélago

Lambolar her zaman gerçek bir  stilin ve performansın simgesi olmuştur, ancak 2002 yılında Murciélago’nun ürün  gamına eklenmesiyle bu iki ikonun yanında bir de sürülebilirlik ve güvenirlilik  de eklendi. Dört çeker olan bu model  tüm dikkatinizi ve saygınızı V12 motorunun neler yapabileceğine vermenizi  istiyor. Korkmadan hızlı sürebilirsiniz ve gün sonunda otomobili  servise bırakmanız gerekmiyor. Özellikle bu model 2006’da çıkartılan LP640 için  doğru ve bu versiyon 632 beygirlik 6,5litre motoruyla daha güçlü.



No.4 - Ferrari 250 GTO

1962-1964 yılları arasında üretilen  orjinal Ferrari GTO diğer otomobillerde bulunan özellikleri kendinde topladı:  muhteşem bir görünüm, korkunç bir performans, yarış başarısı ve yol üzerinde  kibarlık. Scaglietti tasarımı, FIA’nın sportif kurallarına uyması için az çok  değiştirildi. Sadece 36 GTO üretildi ama FIA tarafından otomobile yarışabilir  onayının verilmesi için 100 tane üretilmesi gerekiyordu. Mücevher gibi olan bu  otomobilin bir açık arttırmadaki ilk fiyatının neden 20 milyon dolar olduğunu  anlatmamıza gerek var mı?



No.3 - Fiat 500

Her bir ülke kendisine ait savaş sonrası  otomobiline sahip. İngiltere’de bu sıfata Austin Mini, Fransa’da ise Citroen 2CV  sahip. VW Beetle da Almanları bir yerden bir başka yere taşıdı yıllarca.. Bu  formülün İtalyan versiyonu ise ikonik Fiat 500. Minimalist bir yapıda ve küçük  bir Cinquecento coupe çakması olan bu küçük otomobil 1957-1975 yılları arasında  üretildi ve bir çok versiyonu bulunuyor. Bettle gibi o da neo-retro bir tasarıma  sahip. 1972-1975 yılları arasında üretilen R versiyonları, satın alınabilecek  en iyi seçim.



No.2 - Lamborghini Countach

Bazı otomobilleri  evcilleştiremezsiniz. Yapabileceğiniz tek şey onunla bir anlaşmaya varmaktır.  Böylesine bir otomobil var mı derseniz eğer... evet var: Lamborghini Countach.  Araç 1974-1990 yılları arasında üretildi ve herkes için birşeyler sundu. Bugün  halen ilk zamanlarındaki yüksek statüsünü koruyan otomobilin 1985-1990 yılları  arasında üretilen benzin motorlu silindir başına dört valfli modeli beni benden,  sizi sizden alır.



No.1 - Ferrari Enzo

Onda geliştirilen üstün teknolojiyi  birçok firma  kendi sokak arabalarına uyarladı. Bunun temel örneği olan Enzo bir ilktir.  Ferrari daha önce yapmadığını yaparak ilk defa onu yaratan birinin ismini o  araca verdi. F1 teknolojisinin sokaktaki hali o. Hızlanmaları  ve sürüş  zevki ile dünyanın en zevkli otomobili. Ayrıca ne kadar kötü sürücü olursanız  olun bu araç sizin açıklarınızı kapatabiliyor.

http://www.mynet.com
" ALLAHIM GÖNLÜMDE OLANI HAKKIMDA HAYIRLI EYLE, HAKKIMDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜ RAZI EYLE..."[SIGPIC][SIGPIC]



Çevrimdışı mihalgazi

  • Site Güvenliği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1556
    • Profili Görüntüle
kuşlar nerde...:rm::rm::rm:


SKODATURKEY ailesi bir AYRICALIKTIR


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;16990
tipo yok :hanz:


Harbiden ya tipo nerde (2.0 ie) :hanz:


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: 06navy;17004
Harbiden ya tipo nerde (2.0 ie) :hanz:

he 143 beygir :hanz:  çocukluğumda bi baççavuç emmide bindiydim uzay mekiği zannediyordum, ne gidiyordu yahu...


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
bunların içinde countach derım 1 numara derım ileri giderken bı problem yok ama gerı gıderken kapıyı acıp kafanı cıkarıp ole parketmek gerekıyor
 
http://www.youtube.com/watch?v=AtQPjgzV1kA
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2009, 12:33:43 Gönderen: demir_01 »