škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araçın kalkışta silkilenmesi teklemesi ve gaz yememesi

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bedirkaya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Başlıkta yazdıgım sorunları 2 gündür yaşıyorum arkadaşlar iyice sinir bozucu duruma geldi.
3.  vitesle cıktıgım yerleri 2. viteste zor cıkar duruma geldim googleden araştırdım buji yada bobin demişler.
Araçı LPG  de kullanıyorum 2 gündür yok idi bu sorun gazdandır dedim ama bugün aygazın gazını aldım yine fark etmedi...
1. vistede resmen silkeliyor ileri geri ileri geri yaparak gidiyor sallanıyor resmen :)
teçrübeli arkadaşların bilgilerinden faydalanmak istiyorum sanayiye gidince yok ondandır yok bundandır diyip soyulmak istemiyorum :)
şimdiden teşekkur ederim arkadaşlar.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Valla LPG olduğu için birşey diyemem, lakin normal şartlarda yani benzin ile kullanıldığında, Favorit'in kronik gaz yememe, tepkisiz kalması v.b sorunun en temel kaynağı Distribütördür. Ara sıra açılıp temizlenmesi gerekiyor, gerekirse kapağının değişmesi, buji kablolarının değişmesi falan. Yani en azından ilk bakılması yer diyeyim, başka ağrısıda olabilir. Karbüratördeki diyaframda yapabiliyor kısmi olarak besleme sisteminde sorun.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;216560
Valla LPG olduğu için birşey diyemem, lakin normal şartlarda yani benzin ile kullanıldığında, Favorit'in kronik gaz yememe, tepkisiz kalması v.b sorunun en temel kaynağı Distribütördür. Ara sıra açılıp temizlenmesi gerekiyor, gerekirse kapağının değişmesi, buji kablolarının değişmesi falan. Yani en azından ilk bakılması yer diyeyim, başka ağrısıda olabilir. Karbüratördeki diyaframda yapabiliyor kısmi olarak besleme sisteminde sorun.
Tamamen katılmakla birlikte distribütörün içerisinide bulunan manyetik bobin dedikleri ufak bir bobinin sarsıntı, vb. nedeniyle tellerinin kopmasıyla oluşan bir durum olması kuvvetle muhtemel.


Çevrimdışı bedirkaya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Uğur beyin dedigi gibi sarsıntı olabilir cünkü iyi bir cukura girdim ondan sonra araç tuhaflaşmıştı o sarsıntı iyi gelmedi sanırım :)
bizim erzurum ispir yolu tabiri caiz ise köstebek yuvası


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: bedirkaya;216598
Uğur beyin dedigi gibi sarsıntı olabilir cünkü iyi bir cukura girdim ondan sonra araç tuhaflaşmıştı o sarsıntı iyi gelmedi sanırım :)
bizim erzurum ispir yolu tabiri caiz ise köstebek yuvası
Benim kastettiğim sarsıntı çukura düşmek gibi değil. Motor rölantide bile çalışırken oluşan sarsıntılardan bile etkilenir o manyetik beyin (veya bobin) dedikleri parça zira üzerine saç telinde daha da ince bakır teller sarılıdır.:wnk:


Çevrimdışı bedirkaya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: bedirkaya;216676
Peki Gaz ayarları ile alakalı bir durum olabilirmi ?
LPG veya benzin ayarlarından olsa sürekli yapar. Tahminim bu sıkıntıyı ara ara yapıyor. Hatta biraz daha ileri gideyim; belli bir devirden sonra hiç yapmıyordur, değil mi?


Çevrimdışı bedirkaya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Evet yuksek devirde yapmıyor 1.2.3 viteslerde daha cok belli ediyor ama 140 150 bastıgım yerlerde 120 yi zor görüyorum ve bu hıza geç ulaşıyor ki bu araba 160 basan bir arabadır dahada hiç zorlamadım.:++:
not: ilk yaptıgında baya araba yavaşladı yokuşları 3 le cıkarken 2. viteste zor cıktım 1-2 saat sonra araba düzeldi dün yine kağnı gibi oldu sarsıldı 2.3 viteste ileri geri sallandı giderken 1. viteste kalkarken araba kasılıp kaldı hemen debriyaja basıp gaza yuklendim.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2011, 15:04:59 Gönderen: bedirkaya »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: bedirkaya;216722
Evet yuksek devirde yapmıyor 1.2.3 viteslerde daha cok belli ediyor ama 140 150 bastıgım yerlerde 120 yi zor görüyorum ve bu hıza geç ulaşıyor ki bu araba 160 basan bir arabadır dahada hiç zorlamadım.:++:
not: ilk yaptıgında baya araba yavaşladı yokuşları 3 le cıkarken 2. viteste zor cıktım 1-2 saat sonra araba düzeldi dün yine kağnı gibi oldu sarsıldı 2.3 viteste ileri geri sallandı giderken 1. viteste kalkarken araba kasılıp kaldı hemen debriyaja basıp gaza yuklendim.
Aha! Karbüratörde bir tıkanıklık da olabilir eğer 140-150 bastığın yerlerde her seferinde 120 ancak gidiyorsa.

Ama sizin araç LPG' li idi.

Gene geldik manyetik beyne.:D


Çevrimdışı eRay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
benim favoritte de buna benzer sorunlar olmaya başladı
ışıklarda kalkışta  2 ve 3. viteste hızlansın diye gaza bastığımda sanki gaz bitiyormuş gibi kafa sallıyor
devir yükselince olmuyor
lpg yi takan usta ateşlemeye baktır dedi
ayrıca jiklede takılı kalıyormuş
of offff


Çevrimdışı bedirkaya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: eRay;225070
benim favoritte de buna benzer sorunlar olmaya başladı
ışıklarda kalkışta 2 ve 3. viteste hızlansın diye gaza bastığımda sanki gaz bitiyormuş gibi kafa sallıyor
devir yükselince olmuyor
lpg yi takan usta ateşlemeye baktır dedi
ayrıca jiklede takılı kalıyormuş
of offff
ben yaptırdım düzeldi acılan yerden resmen demir gibi tozlar cıktı onlar yapıyormuş usta sildi üfledi düzeldi araba :) yerin ismi aklıma gelmiyor buji kabloların gittigi yer :)
 
Distribütör internetden baktım ismine :) buraya yazan arkadaşların dedigi gibimiş içinde demir tozları oluşmuş arada bir temizlemek lazım.
« Son Düzenleme: 30 Nisan 2011, 21:08:16 Gönderen: bedirkaya »


Çevrimdışı eRay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
sağolasın bugün hemen baktırayım
farların ayarıda bozulmuş
sıraya bindiler yine hayırlısı


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
distiribütör yağlayın,bujive kablolar ayrıca lpg gaz fazla açık kıstırın muhakkak o silkeleme veya kerkinti kesinlikle gececektir.