Ablamda Hyundai Matrix var, CRDi olanından, 110 HP yanılmıyorsam, eşşek gibi gidiyor afedersin lakin alt devirler çok tepkisiz, çok saçma salak hemde, gaz pedalında resmen boşluk hissi oluşturuyor. 3. viteste diyelim basıp hızlanmak istedin, ben o toparlanıpta hızlanma süresinde çok rahatlıkla cebimden sigara çıkartıp yakıp tekrar cebime koyuyorum, camı aralıyorum, küllüğü açıyorum sonra koltuğa yapışmaya başlıyorum :rm: ha daha sonrada bu nasıl duracak diyorum lakin fren yok arabada:rm:
Ford'un 1.6 TDCi'ları çok çok daha istekli alt devirlerde mesela, dokunduğun anda tepkiyi hissettiriyor inceden. Fakat devir dövmeye başladınmı 3 ve 4. viteslerde torkun ittirmesi farklı, yalnız nedense şehiriçi tüketimi bana pek güzel gelmiyor bu motorun, ne bilim sanki az yüksek kalıyor.
İşte sevmediğim olay da bu alt devir cansızlığı. Aslında benim ideal motorum TSI. Benzin derdi olmasa (ya da lpg sistemleri uygulanmaya başlasa) başka motora bakmam. Yılda 30 bin yapıyorum, Sıfır araç alsam bile 3 senede 100 bine yaklaşırım. E dizele de 100 binden sonra kaka diyorlar ülkemizde. Bir de çok kısa mesafe kullanımlarım var (ev-iş 600 metre
). Öyle olunca dizelde kurumlanma faktörü ön plana çıkıyor (benim kullanımım için söylüyorum). Bu 3 faktörden dolayı yine benzinli araca kayabilirim.
Bu aralar bir akrabam "sat" diye bana bir Focus 1.6i 115 hp bıraktı, kıramadım aldım (Cuma verdi, pazartesi sattım
). Beygir olarak 100'lüklerden yüksek tabi ama bana alt devirleri 100'lüklerden daha boş geldi. Keza 1.4 90 HP'lik Almera'm oldu, inanın 1.2 Fabia daha zevkli kullanılıyor şehir içinde. Yine 1.4 Astra için de durum aynı idi. Onun da beygiri 90 küsürdü tam hatırlamıyorm ama... E bizim Fabia 64 beygir. Tamam otobanda devrini aldıktan sonra beygirli araba iyi gidiyor ama alt devir ölü olunca da debriyajı ayarla, motor kıvransın, kır kır kır, debriyaja tam bas tekrar ayarla falan uyuz olduğum şeyler.