škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kia/Hyundai'de kullanılan eski 1.5 CRDI ile yeni 1.6 CRDI farkı nedir?

turker · 46 · 22962

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: FF;219477
Ablamda Hyundai Matrix var, CRDi olanından, 110 HP yanılmıyorsam, eşşek gibi gidiyor afedersin lakin alt devirler çok tepkisiz, çok saçma salak hemde, gaz pedalında resmen boşluk hissi oluşturuyor. 3. viteste diyelim basıp hızlanmak istedin, ben o toparlanıpta hızlanma süresinde çok rahatlıkla cebimden sigara çıkartıp yakıp tekrar cebime koyuyorum, camı aralıyorum, küllüğü açıyorum sonra koltuğa yapışmaya başlıyorum :rm: ha daha sonrada bu nasıl duracak diyorum lakin fren yok arabada:rm:
Ford'un 1.6 TDCi'ları çok çok daha istekli alt devirlerde mesela, dokunduğun anda tepkiyi hissettiriyor inceden. Fakat devir dövmeye başladınmı 3 ve 4. viteslerde torkun ittirmesi farklı, yalnız nedense şehiriçi tüketimi bana pek güzel gelmiyor bu motorun, ne bilim sanki az yüksek kalıyor.

İşte sevmediğim olay da bu alt devir cansızlığı. Aslında benim ideal motorum TSI. Benzin derdi olmasa (ya da lpg sistemleri uygulanmaya başlasa) başka motora bakmam. Yılda 30 bin yapıyorum, Sıfır araç alsam bile 3 senede 100 bine yaklaşırım. E dizele de 100 binden sonra kaka diyorlar ülkemizde. Bir de çok kısa mesafe kullanımlarım var (ev-iş 600 metre :D). Öyle olunca dizelde kurumlanma faktörü ön plana çıkıyor (benim kullanımım için söylüyorum). Bu 3 faktörden dolayı yine benzinli araca kayabilirim.

Bu aralar bir akrabam "sat" diye bana bir Focus 1.6i 115 hp bıraktı, kıramadım aldım (Cuma verdi, pazartesi sattım :D). Beygir olarak 100'lüklerden yüksek tabi ama bana alt devirleri 100'lüklerden daha boş geldi. Keza 1.4 90 HP'lik Almera'm oldu, inanın 1.2 Fabia daha zevkli kullanılıyor şehir içinde. Yine 1.4 Astra için de durum aynı idi. Onun da beygiri 90 küsürdü tam hatırlamıyorm ama... E bizim Fabia 64 beygir. Tamam otobanda devrini aldıktan sonra beygirli araba iyi gidiyor ama alt devir ölü olunca da debriyajı ayarla, motor kıvransın, kır kır kır, debriyaja tam bas tekrar ayarla falan uyuz olduğum şeyler.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: turker;219700
...Bu aralar bir akrabam "sat" diye bana bir Focus 1.6i 115 hp bıraktı, kıramadım aldım (Cuma verdi, pazartesi sattım :D)...
Niyeyse hiç şaşırmadım.:D




Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;219531
Betimlemeye bak sen!:rm:
Servet-i Fünun seniii!:hanz:


:hoh::hoh::hoh::hih::hih::hih:

Alıntı yapılan: turker;219700
İşte sevmediğim olay da bu alt devir cansızlığı. Aslında benim ideal motorum TSI. Benzin derdi olmasa (ya da lpg sistemleri uygulanmaya başlasa) başka motora bakmam. Yılda 30 bin yapıyorum, Sıfır araç alsam bile 3 senede 100 bine yaklaşırım. E dizele de 100 binden sonra kaka diyorlar ülkemizde. Bir de çok kısa mesafe kullanımlarım var (ev-iş 600 metre :D). Öyle olunca dizelde kurumlanma faktörü ön plana çıkıyor (benim kullanımım için söylüyorum). Bu 3 faktörden dolayı yine benzinli araca kayabilirim.

Bu aralar bir akrabam "sat" diye bana bir Focus 1.6i 115 hp bıraktı, kıramadım aldım (Cuma verdi, pazartesi sattım :D). Beygir olarak 100'lüklerden yüksek tabi ama bana alt devirleri 100'lüklerden daha boş geldi. Keza 1.4 90 HP'lik Almera'm oldu, inanın 1.2 Fabia daha zevkli kullanılıyor şehir içinde. Yine 1.4 Astra için de durum aynı idi. Onun da beygiri 90 küsürdü tam hatırlamıyorm ama... E bizim Fabia 64 beygir. Tamam otobanda devrini aldıktan sonra beygirli araba iyi gidiyor ama alt devir ölü olunca da debriyajı ayarla, motor kıvransın, kır kır kır, debriyaja tam bas tekrar ayarla falan uyuz olduğum şeyler.


Valla bilmiyorumda bu CRDi'ler bana en az keyif veren dizeller olmuştur, birkaç istisna model dışında(Kio Rio falan dışında, hoş o da yanılmıyorsam 115 HP olduğu içindi sanırım) Neredeyse tüm dizelleri canlı biliyorum, en lezzetliler, TDi ve TDCi'lar oldu, bunun dışında HDi'lar da özellikle tüketim konusunda yüzümü gülümsetti. Mercedes'in dizeli bile ne bilim bunlar gibi keyifli gelmedi bana açıkcası. Birde bu işler birazda hacim macim işinede bakıyor, tamam dizel diyoruz tork diyoruz bilmem ne ama ıh ıh, hacim kafadan koparan bir dalga kesinlikle. Eniştemte eski kasa Passat vardı, 2.0 TFSi 200 HP aletti, şimdi yeni kasa 2.0 TDi geçti, 140 HP alet, önce burun büktüm valla açıkcası lakin geçen akşam FSM yolunda öndeki Audi A4 1.8 T'nin üzerinden atlayıncaya kadar:rm: vites 6'da ve biz gaz çekip vermeye başladık, her dokunuşta benim ense direk kafalığa çarpıyor, 180 falan ibre zıplıyor yukarı hala dokundukça gaza, 2 dk geçmedi Audi'nin sağ sinyal yanmaya başladı zaten:rm: dedim aha dizel budur kardeşim. 2.0 TFSi ile ensenin koltuk kafalığına vurma indeksi nerdeyse aynı kısaca :rm: Düşük hacimde TDi'lar çok daha başarılı "bence", sonra TDCi ve özellikle sarfiyat sapıklığından dolayı sıralamam HDi olur benim. CRDi bunlardan sonra yer alır, istisna birkaç durumu dışında.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;219808
Niyeyse hiç şaşırmadım.:D

:knp:

Alıntı yapılan: tufan;219829
2.0 crdi pro ceed var birde onu düşünün

Yok canım bizimkisi 20'yi fazla geçmeyecek bir araç olsun diye fikir jimnastiği yapıyorum... ProCeed'ler kimbilir kaç gayme :)

Alıntı yapılan: FF;219852
:hoh::hoh::hoh::hih::hih::hih:
Valla bilmiyorumda bu CRDi'ler bana en az keyif veren dizeller olmuştur, birkaç istisna model dışında(Kio Rio falan dışında, hoş o da yanılmıyorsam 115 HP olduğu içindi sanırım) Neredeyse tüm dizelleri canlı biliyorum, en lezzetliler, TDi ve TDCi'lar oldu, bunun dışında HDi'lar da özellikle tüketim konusunda yüzümü gülümsetti. Mercedes'in dizeli bile ne bilim bunlar gibi keyifli gelmedi bana açıkcası. Birde bu işler birazda hacim macim işinede bakıyor, tamam dizel diyoruz tork diyoruz bilmem ne ama ıh ıh, hacim kafadan koparan bir dalga kesinlikle. Eniştemte eski kasa Passat vardı, 2.0 TFSi 200 HP aletti, şimdi yeni kasa 2.0 TDi geçti, 140 HP alet, önce burun büktüm valla açıkcası lakin geçen akşam FSM yolunda öndeki Audi A4 1.8 T'nin üzerinden atlayıncaya kadar:rm: vites 6'da ve biz gaz çekip vermeye başladık, her dokunuşta benim ense direk kafalığa çarpıyor, 180 falan ibre zıplıyor yukarı hala dokundukça gaza, 2 dk geçmedi Audi'nin sağ sinyal yanmaya başladı zaten:rm: dedim aha dizel budur kardeşim. 2.0 TFSi ile ensenin koltuk kafalığına vurma indeksi nerdeyse aynı kısaca :rm: Düşük hacimde TDi'lar çok daha başarılı "bence", sonra TDCi ve özellikle sarfiyat sapıklığından dolayı sıralamam HDi olur benim. CRDi bunlardan sonra yer alır, istisna birkaç durumu dışında.

Peki bu EyçDiAy motor Ford'un TDCi'siyle aynı değil mi? Bir de küçük hacimde TDI demişsin, 1.2 TDI o zaman (hele de Polo sedan gelirse) acaba ne derece tatmin edici olur? 1.4 TDI kadar giderse yeter aslında alınır bu motur...
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2011, 19:41:29 Gönderen: turker »


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
TDCI:HDİ

Belki pug ve citroş daha hafiftir ondan az yakıyordur.Gerçi bence aynı yakıyorlar.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: turker;219891
...1.2 TDI o zaman (hele de Polo sedan gelirse) acaba ne derece tatmin edici olur?...
1.2TDI Fabia veya Polo tam benlik araç.
1- Fazla sürat yapabilmesi benim sık kullanabileceğim bir özellik değil.
2- Alt devirlerden itibaren canlı bir motorsa, şehiçinde kullanılması çok rahat ve ekonomik olur.
3- Vergi dilimi olarak da en altta kalıyor sanırım.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;220461
1.2TDI Fabia veya Polo tam benlik araç.
1- Fazla sürat yapabilmesi benim sık kullanabileceğim bir özellik değil.
2- Alt devirlerden itibaren canlı bir motorsa, şehiçinde kullanılması çok rahat ve ekonomik olur.
3- Vergi dilimi olarak da en altta kalıyor sanırım.



Mantık güzel, çok verimli bir motor...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: mygokhan;220467
Mantık güzel, çok verimli bir motor...

1.2'nin bir cazibesi var dimi :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;220461
1.2TDI Fabia veya Polo tam benlik araç.
1- Fazla sürat yapabilmesi benim sık kullanabileceğim bir özellik değil.
2- Alt devirlerden itibaren canlı bir motorsa, şehiçinde kullanılması çok rahat ve ekonomik olur.
3- Vergi dilimi olarak da en altta kalıyor sanırım.

Bana da baya mantıklı geliyor...


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;220472
1.2'nin bir cazibesi var dimi :D


1.2'yi seviyorum ne biliyim :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
şu 1.2 TDI bmtler güzele benziyor
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: skodam_1985;220518
şu 1.2 TDI bmtler güzele benziyor

BMT'ler hoş gerçekten, hem de bu renkleri...




http://binekarac.vw.com.tr/bluemotion-main.aspx


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Konu saptı ama :


 VW, Rusya’da üretimine başlayacağı yeni Polo Sedan’ı görücüye  çıkartmaya hazırlanıyor. Kaluga’da üretilecek aracın tanıtımı için 200  üst düzey misafirin katılımıyla bir toplantı da düzenlenirken, yeni Polo  Sedan’ın Rusya koşullarına göre özel olarak geliştirildiği  belirtiliyor. Rusya’da 10 bin euro’nun biraz üzerinde fiyatlarla satışa  sunulması beklenen Polo Sedan, yeni 1.6 lt (105 HP) bençinli motorla  üretilmasi bekleniyor.
 Aracın, Rusya’nın bozuk yollarına dayanabilmesi ve farklı  kalitelerdeki yakıta uyum sağlayabilmesi amacıyla uzun testler yapan  Volkswagen, Polo Sedan’ın gevdesini paslanmaz galvaniz çelikten imal  ederken, kötü yollarda sürüşü riske atmaması amacıyla direksiyonun da  darbeleri emebilmesi için bir süspansiyon sistemi geliştirilmiş. Polo  Sedan’ın Türkiye’ye getirilmesi için görüşmelerin sürdüğü ve Türk  pazarında satışa sunulmasının uygun bir fiyat alınabilmesine bağlı  olduğu bildririliyor. Nitekim önceki nesil Polo Sedan, fiyatının  yüksekliği nedeniyle Türkiye’de satışa sunulmamıştı.
 (Toplam 50 ziyaretçi, 6 bugün araba sitesi ziyaretçisi.)  Araba severler farklı konularada göz atabilirsiniz :