Hyundai en sorunsuz 3. marka oldu
Dünyanın önde gelen bağımsız araştırma kuruluşu J.D. Power and Associatesın en son gerçekleştirdiği VDSte (Vehicle Dependability Study Araç Güvenilirliği Çalışması) Hyundai marka olarak büyük bir gelişim elde etti.
Hyundai, her geçen gün kalite seviyesini yükseltmeye ve bu doğrultuda ödüller kazanmaya devam ediyor. Dünyanın önde gelen bağımsız araştırma kuruluşu J.D. Power and Associatesın en son gerçekleştirdiği VDSte (Vehicle Dependability Study Araç Güvenilirliği Çalışması) Hyundai marka olarak büyük bir gelişim elde etti.
Her 100 araçta yaşanan problem sayısı bakımından sanayi ortalamasından 19 puan daha iyi bir değer elde eden Hyundai, tüm markalar arasında uzun dönem kalitesinde 10unculuğa yükseldi. Hyundai, lüks olmayan markalar sıralamasında da geçen yıla göre 3 basamak daha tırmanıp en az problem çıkaran ilk 3 marka arasında yer aldı ve büyük bir başarıya imza attı.
VDS kalite ve güvenilirlik araştırmasında, üç yıllık kullanım sonunda araçların sürüş, yol tutuş, fren, klima, müzik sistemi, koltuk, motor performansı, şanzıman, sürüş dinamikleri, iç ve dış dayanıklılığında oluşan problem belirtileri ölçülüyor. Araç sahiplerinin bildirdiği problemlere göre Hyundai, tüm modellerinde yaşanan gelişmeyle birlikte marka olarak 2010 yılındaki araştırmaya göre 100 araç başına yaşanan problem sayısında tam 16 puan birden iyileşerek 132 puana düştü ve önemli bir gelişim kaydetti. Ayrıca Accent ve Elantra modelleri de ait oldukları segmentlerde en az problem çıkaran ilk 3 araç içinde yer aldı.
VDS araştırması, Hyundainin J.D. Power and Associates değerlendirmelerindeki yükselişini daha da ileriye taşıyor. Firmanın yaptığı IQS (Initial Quality Study İlk Kalite Değerlendirmesi) isimli diğer bir çalışmada da, araç alım tarihinden itibaren ilk 90 gün içinde yaşanan problemler değerlendirmesinde Hyundai 4üncü olmuştu ve sadece Porsche, Lexus ve Cadillaca geçilmişti.