škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia-I Dişli Oranları

Ziyaretçi · 27 · 57381

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
5 Kapılı Hatchback
 
1.2 12V HTP/47 kW
I-3.769 II-2.095 III-1.387 IV-1.026 V-0.851 R-3.182
Diferansiyel : 4.188
 
1.4 16V/55 kW(75 HP)*
I-3.455 II-2.095 III-1.387 IV-1.026 V-0.813 R-3.182
Diferansiyel : 3.882
 
1.4 16V/55 kW (Automatic)
I-2.875 II-1.513 III-1.000 IV-0.726 R-2.656
Diferansiyel : 4.050
 
1.4 16V/74 kW(101 HP)
I-3.455 II-2.095 III-1.433 IV-1.079 V-0.891 R-3.182
Diferansiyel : 3.882
 
1.4MPI/50KW(68 HP)
I-3.462 II-1.957 III-1.310 IV-0.975 V-0.756 R-2.923
Diferansiyel : 4.118
 
5 Kapılı Station Wagon (SW)
 
1.2 12V HTP/47 kW
I-3.769 II-2.095 III-1.387 IV-1.026 V-0.851 R-3.182
Diferansiyel : 4.188
 
1.4 16V/59 kW*(80 HP)
I-3.769 II-2.095 III-1.387 IV-1.026 V-0.813 R-3.182
Diferansiyel : 3.882
 
1.4 16V/55 kW (Automatic)
I-2.875 II-1.513 III-1.000 IV-0.726 R-2.656
Diferansiyel : 4.050
 
1.4 16V/74 kW
I-3.455 II-2.095 III-1.433 IV-1.079 V-0.891 R-3.182
Diferansiyel3.882
 
4 Kapılı Sedan:
 
1.2 12V HTP/47 kW
I-3.769 II-2.095 III-1.387 IV-1.026 V-0.851 R-3.182
Diferansiyel : 4.188
 
1.4 16V/59 kW*
I-3.769 II-2.095 III-1.387 IV-1.026 V-0.813 R-3.182
Diferansiyel : 3.882
 
1.4 16V/55 kW (Automatic)
I-2.875 II-1.513 III-1.000 IV-0.726 R-2.656
Diferansiyel : 4.050
 
1.4 16V/74 kW
I-3.455 II-2.095 III-1.433 IV-1.079 V-0.891 R-3.182
Diferansiyel : 3.882
 
* 1.4 16V motorun iki ayrı modifikasyonu vardır:
1. 55 kW (75 HP) hatchback ve otomatik vitesli versiyonlar için
2. 59 kW (80 HP) Station wagon ve sedan versiyonlar için
Bu nedenle 1. vites oranları birbirinden farklıdır.


DİZEL FABIA MODELLERİ ŞANZIMAN ORANLARI
 
(BİLGİLER 1. NESİL İÇİN GEÇERLİDİR)
1.4 TDI PD/51 KW(70HP)
 
ŞANZIMAN : 5 KADEMELI TAM SENKROMEÇLİ MANUEL ŞANZIMAN
ŞANZIMAN ORANLARI
I : 3.455:1
II : 1.955:1
III : 1.281:1
IV : 0.927:1
V : 0.740:1
R : 3.182:1
DİFERANSİYEL : 3.611:1
 
1.4 TDI PD/55 KW(75HP)
ŞANZIMAN : 5 KADEMELI TAM SENKROMEÇLİ MANUEL ŞANZIMAN
ŞANZIMAN ORANLARI
I : 3.300:1
II : 1.944:1
III : 1.308:1
IV : 0.971:1
V : 0.756:1
R : 3.060:1
DİFERANSİYEL : 3.389:1
 
1.4 TDI PD/59 KW(80HP)
ŞANZIMAN : 5 KADEMELI TAM SENKROMEÇLİ MANUEL ŞANZIMAN
ŞANZIMAN ORANLARI
I : 3.300:1
II : 1.944:1
III : 1.308:1
IV : 0.971:1
V : 0.756:1
R : 3.060:1
DİFERANSİYEL : 3.389:1
 
1.9 TDI PD/96 KW(131HP)/RS
(2004 YILINA KADAR OLANLAR IÇIN)
ŞANZIMAN : 6 KADEMELİ TAM SENKROMEÇLİ MANUEL ŞANZIMAN
ŞANZIMAN ORANLARI
I : 3,769:1
II : 2,087:1
III : 1,324:1
IV : 0,911:1
V : 0,902:1
VI : 0,756:1
R : 4,549:1
DİFERANSİYEL : 2,995/2,407
 
1.9 TDI PD/96 KW(131HP)/RS
(2004 YILINDAN SONRAKİLER)
ŞANZIMAN : 6 KADEMELİ TAM SENKROMEÇLİ MANUEL ŞANZIMAN
ŞANZIMAN ORANLARI
I : 3.769:1
II : 2.087:1
III : 1.324:1
IV : 0.977:1
V : 0.975:1
VI : 0.814:1
R : 4.549:1
DİFERANSİYEL : 3.238/2.615
 
Not : Direkt olarak Škoda Auto' dan aldığım bilgidir. Herhangi bir yerden alıntı değildir.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Ugur Usta, bu disli oranlarını konusunu biraz daha aydınlatabilirmisin? nedir? ne ise yarar? büyügü-kücügü, olumlu-olumsuz? disli oranlarına göremi araba uzuyo yoksa?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mustisahin;531
Ugur Usta, bu disli oranlarını konusunu biraz daha aydınlatabilirmisin? nedir? ne ise yarar? büyügü-kücügü, olumlu-olumsuz? disli oranlarına göremi araba uzuyo yoksa?
Uzayıp uzamaması bu oranlara göre değişiyor işte.;)
Bugün vakit kalmadı pek yarın netten aydınlatıcı bilgiler içeren içerikler bakarım bu konuyla ilgili.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mustisahin;531
Ugur Usta, bu disli oranlarını konusunu biraz daha aydınlatabilirmisin? nedir? ne ise yarar? büyügü-kücügü, olumlu-olumsuz? disli oranlarına göremi araba uzuyo yoksa?
Hemen hemen aynı konuda Toyota forumda yazdığım bir yazıyı buraya da alayım:
 
Otomobillerde şanzımanın içinde dişliler vardır ve bunlarında çeşitli hesaplamalar neticesinde belirlenmiş oranları vardır. Bundan başka bir de diferansiyel oranı denen oran vardır.

Bir otomobilin fabrika verisi 0-100 km/s hızlanması Auris sınıfında ortalama 12-15 saniye arası değişir ve ortalama son hızlar da 180 km/s civarıdır.
Şimdi bu otomobilin 0-100 km/s hızlanmasını, motorda herhangi bir güçlendirmeye gitmeden 6 saniyeye indirmek, şanzıman ve diferansiyel oranıyla oynayarak mümkün. Ancak bu sefer son hızı çok düşük olacaktır. Kendi aracım olan Škoda Favorit' ten örnek vereyim. Dişli oranları tamamen daha çabuk hızlanmaya yönelik olarak ayarlandığında kalkışta Mitsubishi Starion' la beraber kalkabiliyor ama son sürati sadece 120 km/s ile sınırlı kalıyor.

Yukarıdaki örnekteki otomobilin son hızının 180 km/s olduğunu varsayarsak, bunu da gene dişli oranlarıyla oynayarak 250 km/s' ye çıkartmak da mümkün ancak bu sefer de kalkışı ve o son sürati bulması çok uzun sürecektir.
İşin özü özeti; motorun tork ve HP değerlerinde bir artış yapmadan, çok iyi bir hızlanma için son süratten; son sürat için de hızlanmadan vazgeçmek gerekiyor.

Otomobil üreticileri de aracın tork ve HP değerleri, tasarımı, ağırlığı, müsaade edilen azamî yüklü ağırlığı, ...vb. değerler paralelinde, diğer arkadaşların da yazdığı gibi optimum ayarları bulup son tüketiciye sunarlar.
100 kms sabit hızla gitmek için 5. viteste 2500 d/d çevirmek yerine 1500 d/d çevirmek tabii ki gürültüyü, tüketimi ve motor aşınmasını asgarîye indirir. Ancak motorun torku bu devirde yeterli gelebilecek midir? Eğer yeterli gelmeyecekse, en ufak bir yokuşta motor bayılacaktır, karşıdan gelebilecek en ufak sert bir rüzgarda motor gene bayılacaktır.

FIAT Uno araçların ayrıntılı teknik özelliklerine bakarsanız son hız için şu ifade yer alır: "4. viteste 170 km/s"
5. vitesi tamamen ekonomi düşünülerek konulduğu için çok uzun oranlı ve motorun torku 5. viteste devir bandını bitirmeye yetmiyor.

Bir çoğunuzun 2800 d/d olarak verdiği örnekte aracın 1800 d/d ile gitmesi de mümkündür tabii ama o devirde tork yeterli olacak mı?
Son dönemde özellikle VW, motorlarının azamî torkunu beli devir aralıklarında sabit olarak vermesini sağlamaya çalışmakta. Örneğin 1.4 TSI adını verdiği çift şarjlı motor, azamî torkunu 1500-4500 d/d aralığında sabit olarak vermektedir. Bundan benim anladığım da 5. viteste 1500-1600 d/d' de rahatça sıkıntı olmadan yol alınabileceğidir.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
tesekkurler, şimdi anladım, bizim vitesli bisikletlerdeki arka dişli gibi, kucuk dişlide zor kalkar ama surat yaparsın, buyuk dişlide cekiş iyi olur, ama pedal bosa düşer, surat yapamazsın. arkaya koca dişli takılır mesela tırmanıs için.
yani arabada dişli oranı ne kadar düşük ise son surat o kadar buyuktur, yada 70 lık tdi ile 80 lik tdi yi sadece 1. vitesde yarıstır, 80 lik gecer hesabı.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mustisahin;694
tesekkurler, şimdi anladım, bizim vitesli bisikletlerdeki arka dişli gibi, kucuk dişlide zor kalkar ama surat yaparsın, buyuk dişlide cekiş iyi olur, ama pedal bosa düşer, surat yapamazsın. arkaya koca dişli takılır mesela tırmanıs için.
yani arabada dişli oranı ne kadar düşük ise son surat o kadar buyuktur, yada 70 lık tdi ile 80 lik tdi yi sadece 1. vitesde yarıstır, 80 lik gecer hesabı.


bisiklette birde şu mantık var, =diferansiyel oranına bağlanabilir arabada ki= misal önde 3, arkada 6 dişlisi olan bisiklete kombinasyonları kurup 6.3=18 vites diyoruz.

en yüksek bacak torku ön taraftakini en küçük, arka taraftakini en büyüğe takmakla olur, mantıken tur başına hız oldukça düşecektir, çok küçük bir şey çevirip, devasa 1. vites dişlisini döndürecez diye boş boş pedala asılacaz, tam tersi, en düşük bacak torku ama bir tur başına elde edilecek en yüksek hız ise, öndekini en büyük, arkdakini en küçüğe takmakla elde edilir. aynı mantık, kocaman dişliyi çevirip, minicik dişliye, öndeki kocamanın belki 1 turu ile arkadakine 3 tur attıracağız. zira tekere çekişi verende arkadakidir.

diferansiyel ile vitesi, bisikletin iki ayrı dişli vites takımına benzetebiliriz. bizim araçlarımızda diferansiyel tekdir, oranı bellidir. yani değiştiremiyoruz, lakin Uğur abim bana demişti ki, 1.9 TDI Fabia vRS dizel tork bombası makine, 5 ve 6. viteslere taktığımızda, farklı bir diferansiyele geçip oranı uzatıyor. işte bu bize ek sürat olarak dönüyor. makine dizel olunca güc boşa gitmesin diye, adamlar diferansiyelede ek yapmışlar. Mükemmel değil mi!

NOT: yanlışım olduysa affola, çoğunuda Uğur abimden öğrendim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;705
...1.9 TDI Fabia vRS dizel tork bombası makine, 5 ve 6. viteslere taktığımızda, farklı bir diferansiyele geçip oranı uzatıyor. işte bu bize ek sürat olarak dönüyor...
Her modelin dişli oranlarını kendi başlığına sabitledim. ORadan da bakabilirsiniz. Fabia vRS' nin diferansiyel oranı çift mesela. Şu anda hatırlayamadım ama Octavia' nin vRS TDI olanları da öyleydi.:ok:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
ah Uğur Abim nerelerdesin?

bak TH-350 Chevy makinesinin dişli oranlarını inceliyodum aklıma sen geldin.

http://www.700r4.com/faq/ratiocmp.shtml


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;35331
ah Uğur Abim nerelerdesin?
 
bak TH-350 Chevy makinesinin dişli oranlarını inceliyodum aklıma sen geldin.
 
http://www.700r4.com/faq/ratiocmp.shtml
Abovvvv!!! Fourth gear non available.:kiki:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;36167
Abovvvv!!! Fourth gear non available.:kiki:

6 in 3 bi şanzıman :)


Çevrimdışı yolcu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
2004 fabia elegance 101 hp 16valf  3000 devir 100 km/h ,,


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: laswidow;462890
2004 fabia elegance 101 hp 16valf  3000 devir 100 km/h ,,
5. viteste, değil mi?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
tdi fabia 5. vites 3000 devir 130 civarı birşeydi yanılmıyorsam. bizim dişliler biraz uzun da :)


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
3000 devir 100 km benzinli motor 5. vites...

1.4 16 valf 101 bg :D