škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araçlarımızın beğenmediğimiz-eksik yönleri

Birkan · 79 · 21564

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
2006 Combi ile 2009 Temmuz' undan itibaren epey sorun yaşadım. Bir kısmı kör talih-şans gibi nitelenebilir ancak 2 nokta varki biri combi' nin yapısı ile ilgili diğeri genel 1.4 benzinli motor problemi....
1. Araç solluyorsunuz, öyle bir an geliyorki alt vitese atıp motor devrini artırıp hızlanmanız gerekiyor. O da ne ? araç 5800*6000 d/dk' ta  devir düşürüyor. Bunu bana doğru dürüst  5 senedir açıklayabilecek bir usta veya servis bulamadım. Aralık ayında sibop yakınca bunun bu olayla ilişkisi olması konusunda ciddi ciddi düşünmeye başladım. Çünkü uzun yıllardır araçlarımı devirli kullanırım. Acaba ?????
2. Araçta ön cam direkleri çok kalın yada çok önde. Özellikle keskin kapalı virajlarda adeta özellikle sola dönüşlerde resmen körsünüz. Geri geri gidişlerde arka direklerde ölü nokta çok ve tavan arkaya doğru çok eğik. Bu belki arkada oluşan rüzgar türbülansını ve rüzgar sürtünmesini çok azaltıyor ama uzun yolda özellikle inişli çıkışli yolda arkadaki araç dibinize girmeden orta aynada göremiyorsunuz Bu ise yüksek risk yaratıyor.
3. Fabia II' de bu durumu denemedim 80 BG motorda da aynı prb var mı bilmiyorum Fabia I' de korna çok sert, 3 yıl önce şehir içinde bir Octavia ile sağ on kapıdan hafifçe sürtündük ve kapı sacında normal bombesi üzerinde extra bir bombe daha oluştu. Şimdi araçla uzun yolda 110 km üstüne çıkınca adeta Airbus taxi yaparken oluşan motor turbilans sesinin aynısı ama hafif bir ıslık sesi oluşuyor ve 180 km civarında içeride rahatsız edici adeta kalkışta uçak motor sesinin aynısı  seviyesine çıkıyor.


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
2002 Fabıa Elegance 101 hp
1.Sert direksiyon
2.Sırtlıkları cok rahatsız ön ve arka koltuklar
3.Soyulan vites kolu baslıgı(hala cıkmasını bulamadım sinir oldum)
4.Yere yakın ön karter
5.Sert süspasnsiyon
6.Bide begendigim tarafı 4000 devirden sonra sınıfında arkasından gelebilene aşk olsun :)


Çevrimdışı eRay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;219114
- Keşke kornası sinyal kolunun üzerinde olmasaymış
- Keşke motoru biraz daha kuvvetli olsaymış.
aynen katılıyorum
kornaya basayım derken uzunları yakıyorum çok sinir oluyorum
bir gün kırıp atıcam...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Fabia 1 Special var bende de. Şimdi birkaç arkadaşında aynı şeyleri belirttiğini görünce sıkıntının ortak olduğunu anladım.
- Direksiyonu özellikle manevra/park sırasında, küçük alanlarda dönerken falan kesinlikle hidrolik direksiyon performansı vermiyor. Megane, Toyota, Passat v.b arabalarda çok rahtlıkla park sırasında tek el avuç içi ile çevirebildiğim direksiyonu benim arabada yapamıyorum, en azından o serilikte asla olmuyor, kolumu yoruyor resmen. İki elle sorun yok tabi, cayır cayır dönüyor ayrı mesele. Bunun aslında ayarını yaptırmak mümkün, daha yumuşak ayara getirmek ama bu seferde pompayı zorladığı için yanaşmıyorum fazla, fabrikasyon ayarda kullanıyorum.
- Korna zamanla sertleşiyor, airbag kısmı ya sağa ya sola zamanla yaklaşıyor ve direksiyonun ana gövdesine çok yaklaştığı için basmakta bile zorlanabiliyor insan. Kaç defa hızlı biçimde basmam gereken yerde basmadı korna bu yüzden,zor durumda bile bıraktı.
-Ön direklerde tasarım sorunu var (günümüz araçlarında bu oluyor gerçi, iç hacmi genişletmek için çok yatık ve uzatılarak tasarlandığı için meydana geliyor), sol tarafta feci kör nokta bırakıyor, kaç defa yayalarında vurdumduymazlığı sonucu can sıkıcı durum atlattım, reflekslerim kurtardı her defasında.
- Zaman zaman meydana gelen iç sesler, bazen bir uçak konforunda bazen takır tukur, sağı solu belli olmuyor. Biraz sağına soluna vurunca azaltıyorum sesi tabi.
- Koltuklarının sertliği maksimum 2-3 saatlik aralıksız yolculuğa uygun, sonrasında ağrıtmaya başlıyor, mola şart.