2005 sonu, 2006 model bir Combi' m var. Temmuz 2009 a kadar bir sorun yaşamadım. O tarihte, İzmir' den Ankara' ya dönerken Polatlı civarında araç 90-100 km üzerinde gezinmeye başladı. Ankara içinde elim mahkum 2-3 gün böyle dolaştıktan sonra servise gittim. Ön düzende ne kadar lastik varsa hepsi kurumuş çatlamış adeta içinden geçen denge çubuğu ve diğerleri ne varsa kendi kendine gidip geliyor.. Ön ve arka amortisör lastikleride aynı durumda Hiç çukura düşmediğim halde sağ amortisör gitmiş, ve işin en kötü tarafı ön sağ lale nin somun dişlisi yalama olmuş düşmek üzere. Araç o anda tam 21.000 km' de belirteyim. 1991 dan beri bir yıllık ara hariç sürekli Skoda kullandım. En son 5 yılda 165.000 km yaptığım Felicia Combi' mi dağ taş demeden kullanmıştım, böyle sorunlarla hiç karşılaçmadım, evet ön amortisör değiştirdiğim oldu ama sattığım arkadaşım hala ön düzene dokundurtmadığını söylüyor ve o aracı şu an 242.00 km de. Ve bu problemlerin bana faturası 2.975 TL oldu. Daha bitmedi. 2010 Aralık ayı başlarında bir sabah aracı çalıştırdığımda bir gariplik hissettim. Motor sallantılı çalışıyordu (Tekleme değil) işlerimin o aralar yoğunluğundan pek dikkatte edemedim. İşim icabı Kırıkkale' ye gidince yolda 100 km üstünde aracın içine yer yer çiğ benzin kokusu giriyordu ve araçta yük olmadığı ve benden başkada kimse olmadığı halde yokuşlarda aracın alıştığım çekişte olmadığını farkettim. İster istemez dönüşte 100 km' ye çıkmamaya dikkat ederek döndüm ve servise gittim. Teste alındığında 3. silindirde bir prb. gözüktü. Bobin - buji değiştirildi sonuç değişmedi. Silindir kompresyonları ölçülünce 1-2 ve 4 silindir 13.9-14.1 arası iken 3. nolu silindir 8.5 çıktı. İçimden eyvah dedim, ya sibop yaktık yada sekman kırıldı. Tabi servis o gün 33.100 km olan araçta bu olmaması gerekir her halde aracı sıkıştırdınız, hararet yaptırdınız yada kötü benzin aldınız diye sürekli olayı bana yüklemeye çalışırken, ben, "39 yıldır araç kullanıyorum motor nasıl sıkıştırılır-sıkıştırılmaz iyi bilirim, boşverin, bu işin faturasını söyleyin bana" dedim. "işte Motor üst kapak açılacak siboplarda değilse tüm motor açılacak, bu arada 5 yılı doldurduğu ve hazır motorda açıldığı için eksantrik kayışıda, su devri daimi de değişmeli hiç olmazsa işiçilikten kar edersiniz daha bir kaç şey daha değişecek, baktım, bir açıdan da haklılar, bana çıkarttıkları fatura, min 2.400, max 6.000TL' ye kadar gidecek bir fatura. Bu şekilde kullanamayacağımı da biliyordum. Motor 3. silindirden yakamadığı çiğ benzini attırdığı için hem riskli hemde katalitik konvertörü bozacak. Açın bakalım dedik. Allahtan sorunun 3. silindirin emme siboplarından birinin yanması olduğu anlaşıldı, resmen kızarmış. İstanbul' dan takım halinde (16 ad.) sibop istendi o değişti bu değişti vırtı-zırtı, bana faturası 3.885 TL oldu. Bu arada çıkan eksantrik kayışının hali içler acısıydı. Sanki 150000 km yapmış gibi yer yer çatlak yumuşaklık diye bir şey kalmamış adeta sert plastik gibi. Yani sibop bye bye demese yolda kalmak üzereymişiz. Diğer taraftan motorda tek sibobun yanması açıkça bunun bir fabrikasyon hatası olduğunu ortaya koyuyordu. Ancak yapacak bir şey yoktu, aracın garantisi bitmişti ve benim yaptığım sadece 33.100 km. idi. Bu arada üzerinde gelen lastiklerin (BARUM) 2007 yılında araç daha 11.800 km de yanaklarının yer yer çatlaması ve neredeyse izlerin dümdüz olması sonucu yenilememizde işin bir diğer tarafı. Sonra araştırmaya başladım çevremde meğerse bir dokun bin ah işitmiş, Çok yakınımın 2007 Polo' su vardı ve 2 yıl geçmeden satmıştı ve üzerindeki motorda 1.4 75 BG miş ve 61.000 km civarında aynı sorunla karşılaşmış ve 2 silindirin sibopları yanmış ve garanti içinde yaptırmış Ancak garanti içinde yaptırılması da epey ıstıraplı olmuş bu süreçte.
Kısacası, şimdi Combimi korka korka kullanıyorum, maddi durum şu aralar felaket ama ilk uygun olduğu anda satacağım, soğudum çünkü ve VW grubuna da el sallayacağım. Eczacı arkadaşım 1.4 Turbo Passat aldı Toyota' sını satarak ve artık PO ile ortak olduğunu söylüyor. Bin pişman. Bende öyle, 1999 Felicia' mı satarken karbüratörün değişmesi ve iyi bir elden geçmesi gerekiyordu ve masrafı o günün parasıyla 2 milyara yakındı ve satarkende yapacağım masrafı geri alamayacaktım, ayrıca 150.000 km' yi geçti düşüncesiyle satmıştım. Keşke o masrafı yapsaydım. Nerede o Favorit Formen-Felicia Combi' nin o dayanıklılığı nerede bu Fabia Combi.
Kafanızı şişirdim, kusura bakmayın..... İstenirse servis faturalarını upload edebilirim.