škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Tour (A4) Dişli Oranları

Ziyaretçi · 25 · 60134

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Octavia Tour (A4) Dişli Oranları

1.4 MPI 55KW (75HP) SEDAN VE COMBI

TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN

ŞANZIMAN ORANLARI:

1. VİTES                                :            3,45:1
2. VİTES                                :            1,94:1
3. VİTES                                :            1,29:1
4. VİTES                                :            0,97:1
5. VİTES                                :            0,81:1
GERİ VİTES                          :            3,17:1
DİFERANSİYEL ORANI      :            4,467:1

1.6 MPI 75KW (100HP) SEDAN VE COMBI

TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN

ŞANZIMAN ORANLARI:

1. VİTES                                :            3,45:1
2. VİTES                                :            1,94:1
3. VİTES                                :            1,37:1
4. VİTES                                :            1,03:1
5. VİTES                                :            0,85:1
GERİ VİTES                          :            3,17:1
DİFERANSİYEL ORANI      :            4,250:1

1.8 20V TURBO 110KW (150HP) SEDAN VE COMBİ

TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN

ŞANZIMAN ORANLARI:

1. VİTES                                :            3,30:1
2. VİTES                                :            1,94:1
3. VİTES                                :            1,31:1
4. VİTES                                :            1,03:1
5. VİTES                                :            0,84:1
GERİ VİTES                          :            3,06:1
DİFERANSİYEL ORANI      :            3,684:1
1.9 TDI 66KW (90HP) SEDAN VE COMBI

TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN

ŞANZIMAN ORANLARI:

1. VİTES                                :            3,78:1
2. VİTES                                :            2,12:1
3. VİTES                                :            1,36:1
4. VİTES                                :            0,97:1
5. VİTES                                :            0,76:1
GERİ VİTES                          :            3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI      :            3,389:1

1.9 TDI 74KW (100HP) SEDAN VE COMBI

TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN

ŞANZIMAN ORANLARI:

1. VİTES                                :            3,78:1
2. VİTES                                :            2,06:1
3. VİTES                                :            1,35:1
4. VİTES                                :            0,97:1
5. VİTES                                :            0,74:1
GERİ VİTES                          :            3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI      :            3,389:1


Not : Direkt olarak Škoda Auto' dan aldığım bilgidir. Herhangi bir yerden alıntı değildir.


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
iyiki alınt yapmamışsın ayıp olurdu yoksa
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Škoda Auto' dan aldım direkt olarak. Kaynağından yani.;)


Çevrimdışı delidolu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Paylaşım için teşekkürler de bir de bu oranlardan en anlamız gerektiğini cahil halka göre -örneğin ben- de açıklarsanız sevinirim. yani bu oranlardan ben ne anlamalıyım? benim nerede ne işime yarayacak? yani bir ara hızlanma, kalkış sırasında hımm benim dişli oranlarım bu adamın arabasındakinden farklı en iyisi otur oturduğun yerde mi demeliyim kendime? ya da arkaya 3 kişi bindikten sonra 4. ü de sığmaya zorlarsa kendini kardeş kusura kalma benim dişili oranlarım arkadaki 4. kişiyi desteklemiyor mümkünse sen devlet taban yolları ile yoluna devam et mi demeliyim? nedir bunun esprisi? teşekkürler.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
şanzıman oranı, diferansiyel oranı ve teker çapınla beraber, birim krank turu başına yapacağın hızı belirler abi.

hesap detaylarına girip dahada açabilirim istersen tabi.

ama şöle düşün 1. viteste 3000 devirde dönen motorla 5. viteste yine 3000 devirde dönen motorun hızı bir olmuyor, sebebi şanzıman oranlarının farklılığıdır.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;22235
Hakan abi biraz açsan bizde hesaba girişelim biraz :)

lastik ebadını yaz ve bekle :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: delidolu;22246
Örn benimki: 205/55/16
:+1::knp:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
tamam şöyle yapalım.

örneğin 205/55/16 lastik için 20.5 cm taban genişliği, ve bu taban genişliğinin %55 i kadar yanak boyu vardır, taban genişliği zaten çap hesabımız için mühim değil ama yüzdesini alacağımız için kullanıyoruz. birde 16 inç jant var. 1 inç, 2.54 cm, burdan devam edeceğiz.

formül şu şekilde, aynen sayıları yerleştireceksiniz;

(((lastik taban ölçüsü)x(yanak yüzdesi/100)x2+(jant boyu inç x 25,4))xPİ)/1000.......

bu bize lastik bi tur tekrarında ne kadar yuvarlandığını verir tekerin. bu cepte.

ondan sonra şanzıman ve diferansiyele geçelim.


birim krank turunda X viteste ne hızla gideceğinizi hesaplamak için;

60 x krank turu / (1000/lastik 1 tur boyu x şanzıman oranı x dif.oranı)

bu kadar.


NOT: Uğur Abi'me çok teşekkürler, bunları öğrenmemde bana ışık tutan kendisidir.
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2009, 00:10:34 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;22259
Hesap makinası çöktü örnek yapsan bi hakan abi?:D

tamam gel sizin arabanın redline başındaki son hızını bulalım. son viteste en son kaç devre çıkıyor?


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı delidolu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;22261
tamam gel sizin arabanın redline başındaki son hızını bulalım. son viteste en son kaç devre çıkıyor?

Şimdi bak bişiler anlamaya başladım.

Şu "sizin arabanın redline başındaki son hızını bulalım" olayını ben de isterim. redline deyince ibre kaç olacak hep merak eder dururdum :D