škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Beklenen Resimler Geldi... 01 BP 393 - Corsa Comfort

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Semih KÖYMEN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
tşk. arkadaşlar valla adana'da bu işi uzun arayışlarım sonucunda...

kimisi::70 tl kimisi ;;90 tl diyenleri araştırdıgımda merdiven altı şaseciler olup

düşürdügü arabanın bir yanı 3 cm kimi yanı 3,5 cm düştügünü duydum. bazıları

yayları kesmeden tamamen ısıtarak düşürdügünü duydum. hatta hiç yayı söküp

üstündeki boşluklarını bile almadan lifle kaldırıp ısıtıp komple yere bastırarak düşürü

yorlarmış. işte buda dengesiz bir tarafı başka bir tarafı başka düşüyormuş...

bu abimiz her türlü garantiyi verdi ztn bir tanıdık abimizde orda düşürtmüş

memnun kalmış bnde onun vasıtasıyla orayı tercih ettim. memnunum hatta çok

araba şimdi kendine geldi savurma vs. yok yapışık yolun hakimi. maaşallah..


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
benim düşünceme göre işçilik mükemmel olsa bile orj yaylar zaten yumusak olduğu için bu sefer sürtme olayı çok olur diye düşünüyorum inş sizde bu şekilde olmaz kazasız belasız binersiniz. spor yayların zaten özelliği sert oluşu


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun güle güle kullanın, ne diyim.
Lakin buraya çok genç arkadaşlarımızda geliyor, okuyorlar. Gençliklerinin vermiş olduğu heyecanıda var, yazmadan duramadım açıkcası. Hani görür bakar, aa böylede oluyormuş bak ne güzel der yapmaya kalkar, yapmayın! demek için yazıyorum, boynumun borcu bunu belirtmek.
Helezonlar kesilmez, biçilmez, ışıl işleme tabi tutulamaz! Size belki sadece görünüş sağlar birde düşen ağırlık merkezinden dolayı yol tutuşunun iyileştiğinin psikolojik etkilerini verir o kadar. Yapılan işlem çok yanlış ve tehlikeli açıkcası. Araçlarınızın mevcut üreticiler tarafından üretilmiş spor helezonları varsa alın onları takın -ki sizinde aracınızın mevcut bildiğim kadarıyla üstelik, benimde aracım 50 mm düşük yıllardır, lakin üzerinde Eibach helezon kullanıyorum. Aracınıza uygun spor helezon yoksa standart kullanmanız bu şekilde kullanmanızdan çok daha sağlıklıdır. Standart helezon ile spor helezonların arasında ciddi farklar vardır, sadece görünüş sağlamazlar, amaçta o değildir zaten. Fiziki kalınlıkları bile farklıdır, açılıp kapanma hızları farklıdır, yeni nesiller progresive yapıya sahiptir üstelik.
Neyse, daha uzatmadan, umarım hiçbir aksilik çıkmadan kullanırsınız, yolunuz her zaman açık olsun. Ben doğru olanı söyleyeyimde kalmasın üstümde.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;221351
Hayırlı olsun güle güle kullanın, ne diyim.
Lakin buraya çok genç arkadaşlarımızda geliyor, okuyorlar. Gençliklerinin vermiş olduğu heyecanıda var, yazmadan duramadım açıkcası. Hani görür bakar, aa böylede oluyormuş bak ne güzel der yapmaya kalkar, yapmayın! demek için yazıyorum, boynumun borcu bunu belirtmek.
Helezonlar kesilmez, biçilmez, ışıl işleme tabi tutulamaz! Size belki sadece görünüş sağlar birde düşen ağırlık merkezinden dolayı yol tutuşunun iyileştiğinin psikolojik etkilerini verir o kadar. Yapılan işlem çok yanlış ve tehlikeli açıkcası. Araçlarınızın mevcut üreticiler tarafından üretilmiş spor helezonları varsa alın onları takın -ki sizinde aracınızın mevcut bildiğim kadarıyla üstelik, benimde aracım 50 mm düşük yıllardır, lakin üzerinde Eibach helezon kullanıyorum. Aracınıza uygun spor helezon yoksa standart kullanmanız bu şekilde kullanmanızdan çok daha sağlıklıdır. Standart helezon ile spor helezonların arasında ciddi farklar vardır, sadece görünüş sağlamazlar, amaçta o değildir zaten. Fiziki kalınlıkları bile farklıdır, açılıp kapanma hızları farklıdır, yeni nesiller progresive yapıya sahiptir üstelik.
Neyse, daha uzatmadan, umarım hiçbir aksilik çıkmadan kullanırsınız, yolunuz her zaman açık olsun. Ben doğru olanı söyleyeyimde kalmasın üstümde.
Yani??


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Progresif yaylar

Progresif yay başta yumuşakken gittikçe sertleşir, sıkışma oranı azalır. Ufak engellere yayın tepkisi bu sayede daha hassasken sıkışma mesafesi kısmen kısalır.



Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;221359
Yani??


Açılıp kapanma hızları asimetriktir. Hızlı açılabilir ama yavaş kapanır, zıplamayı asgariye indirir ve buna bağlı yol tutuş dinamiğini maksimumda tutar. Helezonun alt ve üst taraflardaki açıklıkları farklıdır zaten, gözle görülür ve nedeni budur. Çok çok eskilerde bu yoktu, şimdi neredeyse hepsinde var, neredeyse değil varda zaten.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;221362
Açılıp kapanma hızları asimetriktir. Hızlı açılabilir ama yavaş kapanır, zıplamayı asgariye indirir ve buna bağlı yol tutuş dinamiğini maksimumda tutar. Helezonun alt ve üst taraflardaki açıklıkları farklıdır zaten, gözle görülür ve nedeni budur. Çok çok eskilerde bu yoktu, şimdi neredeyse hepsinde var, neredeyse değil varda zaten.
Motosiklerde gördüğüm alt kısmında ve üst kısmında daha sık, ortalarda ise daha seyrek sarılması gibi bir şey mi bu anlattığın?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;221391
Motosiklerde gördüğüm alt kısmında ve üst kısmında daha sık, ortalarda ise daha seyrek sarılması gibi bir şey mi bu anlattığın?


Tıpkısının aynısı :ok:
Buna göre malzeme farkıda var tabi, üretilen malzemede ona göre.


Çevrimdışı Semih KÖYMEN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
yorumlar için tşk... arkadaşlar aracımın orj. yayları duruyor istedigim zaman dönüş yapabilirim. eğer ki memnun kalmazsam ki en az 10 arkadaşım bu şekilde yaptırdı ve memnun bir şekilde kullanıyorlar ve 5 yıldır kullanan bir abimin tavsiyesiyle yaptırdım... isteyen yaptırsın isteyen yaptırmasın ki eibach marka yayın 3 cm liği piyasada 450 tl ye satılıyor 50 tl de takması. 500 lira bana bir düşürme işlemi için çok para siz öyle yapın. tşk.


Çevrimdışı Semih KÖYMEN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efe_38;221058
bende spor yay alma taraftarıyım ama inşallah sorunsuz bir şekilde kullanırsınız :)

bu arada şaseci osman baya tanınır,çok sağlam ustadır,türkiyenin sayılı şahinlerinden 01PU791 in kökünde çok emeği bulunan biridir :)



aynen öyle kayseriye sattı şimdi onu. ne yarışlara girdi. kimleri yok etti..

şimdi yeni makinası daha güzel oda dogan ancak süpper bir rengi var.


PU791 den geriye kalan.:: arkadaşlara özel




Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Şahinle şahinin canını yakmıştır herhalde :haha:
-------------------------------------------------


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Şahine 1,8T motor koyup çevre yolunda milleti tokatlayan gördüm ondan o konuya girmiyorum:D


Çevrimdışı Semih KÖYMEN

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;221849
Şahinle şahinin canını yakmıştır herhalde :haha:



her türlü geçemedigi araç yoktu. 1.4 - 1.6 - 1.8 - 2.0 sattı şimdi. internetten araştırırsan videolarını bulabilirsin. hafife alınacak bir makina değildi yani.


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Hayırlı Olsun

Alıntı yapılan: dgn;221865
Şahine 1,8T motor koyup çevre yolunda milleti tokatlayan gördüm ondan o konuya girmiyorum:D
:++::++::++:
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı cagri

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
    • http://www.insigniateam.com/forum
iyide problem yaşadıktan sonra orjinalini taksan ne farkederki, belki araç üzerinde kat kat daha fazla masraf açacak:)