škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

aks

ALi · 20 · 12340

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
arkadaslar roomster 1.4 tdi aks takim olarak nekadardir.sag sol.
aks da problem olursa ne gibi belirtileri olur.
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2011, 15:26:11 Gönderen: ALi »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Hayırdır, tıkırtı falan mı var? Eğer sorun sadece ses ise liftte baktırman iyi olur, takozundan, bilyasına, burcuna kadar ses yapacak çok yer var...


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
tikirti falan yokda hocam bu benim yuksek hizda sallama isi devam ediyor siz degerli arkadaslarin soylediklerini hep yaptim nafile,burdaki ustam aksdan yapar dedi 4 gun sonra bakacak,bende merak ettim eger oylesi nekadara cikar diye,120 de yapan sallama 80 hatta 70 km hizdada yapmiya basladi ne olduysa yeni lastikten sonra oldu anliyamadim gitti.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: akinali1919;221043
tikirti falan yokda hocam bu benim yuksek hizda sallama isi devam ediyor siz degerli arkadaslarin soylediklerini hep yaptim nafile,burdaki ustam aksdan yapar dedi 4 gun sonra bakacak,bende merak ettim eger oylesi nekadara cikar diye,120 de yapan sallama 80 hatta 70 km hizdada yapmiya basladi ne olduysa yeni lastikten sonra oldu anliyamadim gitti.

 
Lasitklerin balansına ve jantın iyi oturduğundan emin olduğunu söylemiştin. Kaza veya büyük bir çukura girmediğin sürece hala ayar işi diye düşünüyorum...
 
Ön düzen VW ile aynı, iyi bir VW ustası varsa onu da dene bence...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Aks değiştirelim felan derse kabul etmeyin aks fiyatı biraz tuzludur.Porya bilyesine baktı mı?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Çok ciddi, darbe, kaza v.s yoksa akslara kolay kolay hiçbir şey olmaz, arabanın en sağlam parçalarından biridir o, hatta ne ağır kazalarda bile birşey olmaz o derece. Aks pahallı parçadır, böyle bir sorun var madem ve düzelmiyor, çok ciddi ciddi ve incelikle incelenmesi taraftarıyım öncelikle. Çok çok ehil bir ele baktırın derim.


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
kaza agir darbe falan yok malum yollarin hali cukurlar onlarada mumkun oldugunca dikkat ederim,bakalim insaallah aks degildir,baktirinca paylasirim herkese tesekkur ederim.



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Çok anlamam ama o linkteki aks bilyası, lalesi ve körüğü sadece.
 
Aks deyince üzerinde tekerleğin döndüğü otomobil eksenine dik bir mildir.
 
Aks başları
 

 
Komple aks (arka)
 

 
Ön
 


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
aks olsa bile sadece aks başı denen parça ile kurtulur büyük ihtimalle...
komple aks değiştirmeye gerek kalmaz..
aks kafasının oynak kısmında, aks başını kola bağlayan kısımda hasar olursa olur..
ama onda da balans yaptırmaz tekerleğe.
tek riski yolda giderken tekerleğin seni sollayabilme ihtimalidir.. :)
yanından akıp gidebilir.... :)
ama bu skoda nın parçaları opel den epey pahalıymış.
astra g nin işçilik dahil 80 tl idi linkteki parça...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;221125
...Çok çok ehil bir ele baktırın derim.
:+1::+1::+1:
Alıntı yapılan: lrfan;221161
...Aks başları
 

 ...
Aks denilen ksıım süspansiyon, viraj çubuğu, ... vb. ekipmanlarla birlikte komple sisteme verilen addır esasında ancak Türkiye' de aks deyince diferansiyelden tekerleklere hareketi ileten yukarıdaki fotodaki sistem gelir.
Alıntı yapılan: Sertan_c;221202
aks olsa bile sadece aks başı denen parça ile kurtulur büyük ihtimalle...
:+1:
Aks kafalarında sıkıntı varsa, direksiyon tam sağ veya sol yapıldığında da ses, tıkırtı, sallantı, ...vb. emarelerle kendisini belli eder.
Ha bir de sağ veya sol tarafın aks mili bir şekilde yamulmuşsa, balans veya sarsıntıyı bundan da yapabilir.
Kaza veya darbe yok diyorsunuz ancak belki de araç park halindeyken birisi geldi tekerleğe vurdu ve aks milini yamulttu ve bu da balansla ilgili sıkıntıya neden oluyor.
Alıntı yapılan: Sertan_c;221202
...aks kafasının oynak kısmında, aks başını kola bağlayan kısımda hasar olursa olur..
ama onda da balans yaptırmaz tekerleğe.
tek riski yolda giderken tekerleğin seni sollayabilme ihtimalidir...
Benim Favorit' in aks lalesi yerinden çıktı ama tekerlek beni sollamadı. Bijonları sıkı takıldıysa fırlamaz tekerlek.:)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;221251
:+1::+1::+1:

Aks denilen ksıım süspansiyon, viraj çubuğu, ... vb. ekipmanlarla birlikte komple sisteme verilen addır esasında ancak Türkiye' de aks deyince diferansiyelden tekerleklere hareketi ileten yukarıdaki fotodaki sistem gelir.

:+1:
Aks kafalarında sıkıntı varsa, direksiyon tam sağ veya sol yapıldığında da ses, tıkırtı, sallantı, ...vb. emarelerle kendisini belli eder.
Ha bir de sağ veya sol tarafın aks mili bir şekilde yamulmuşsa, balans veya sarsıntıyı bundan da yapabilir.
Kaza veya darbe yok diyorsunuz ancak belki de araç park halindeyken birisi geldi tekerleğe vurdu ve aks milini yamulttu ve bu da balansla ilgili sıkıntıya neden oluyor.

Benim Favorit' in aks lalesi yerinden çıktı ama tekerlek beni sollamadı. Bijonları sıkı takıldıysa fırlamaz tekerlek.:)


Uğur'un belirttiği gibi aks komple sistemdir aslında, millerin adı aks milidir tek başına. Aks milindeki herhangi bir eğriliği tespit etmek son derece kolaydır, bildiğiniz rot balanscılar bile anında söyler bunu. Normal çukura düşmeler, yüksek bir yere tatlı sert vurmalar bir anda eğrilik yapmaz pek kolay. Diğer parçalarla beraber sistemin kendi içinde çalışmayı aksatan bir durum var gibi.
Benim eski arabamda yüksek süratteyken mezar gibi bir çukura düşmeden sağ aks milimde eğrilik vardı mesela, kullanımda bir sıkıntı olmadığından ve çok pahallı olduğundan o şekilde kullanmıştım, fakat ne yüksek süratte ne de başka bir yerde hiçbir sıkıntısı yoktu, sadece rot balanscıda eğrilik çıkıyordu değerlerde.Durum ve şartlar farklı tabi ama detaylı bir araştırmada sıkıntı mutlaka bulunur, tespiti kolay sorunlar bunlar aslında.


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
aslinda ustam kesin aks demedi ama olabilir dedi cunku iki sefer rot balansa girdi ayardan sonraki test surusunde problem yok ondan sonra tekrar basliyor,jantin biri egri dendi ben dordunede baktirdim testde problem yok,birkac gun sonra yine devam sallamaya,sehir icinde hic problem yok yuksek hizlarda oluyor,problem aks da olursa bu belirtileri devamli yapmazmi,saga sola donuslerde ses yok,rot balans ayarinda rot ayarindan sonra direksiyonun cok hassaslasdigini fark etmistim acaba bununla ilgisi olabilirmi,direksiyon sabitken  on taraf cok yumusak bir zemine girmis gibi hafif hafif saga sola gidiyor.herkese tesekkurler
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2011, 18:55:10 Gönderen: ALi »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: akinali1919;221469
...direksiyon sabitken  on taraf cok yumusak bir zemine girmis gibi hafif hafif saga sola gidiyor...
Benim Favorit' in salıncak kırıldığında zorla servise giderken aynen böyle yapıyordu. Bana kalırsa tekerleği şaseye bağlayan kısımlar ince ince kontrol edilmeli. Belki salıncak gibi bir yerde bir çatlak var ve araç durduğunda fark edilemiyor ancak hızlanınca çatlak ayrılıyor. Tabi bunlar mizansen biraz ama olmayacak şeyler değiller bence.