@asilx,
Benimkisi merak. Uzun yıllar makina müh. ve teknisyenleri ile birlikte çalıştım. Onlar kadar olmasada, herşeyden önce onlar bu işi temelden bilenlerdir, bizimkisi amatörce oluyor.
Yağ konusunda bir çok araç üreticisi firma bakım masraflarını azaltma amacıyla motor yapılarında yapılacak fiziki değişikliklerin artık sonuna geldiler denilebilir. Bu nedenle artık sürtünmeyi dolayısıyla aşınmayı azaltacak, motoru temiz tutacak ısınma sonucu oluşacak oksidasyonu azaltacak buna karşılık ilk çalıştırmada hızlı yağlanmayı sağlayacak diğer bir değişle viskozitesi buna uygun yağ üretimine yöneldiler Ayrıca bu konuda kısa bir araştırma yaptım nasıl oluyor diye, Renaulta mahsus bir yazılımla da:
OCS : (Oil Control System) Motor işlemcisi tarafından kontrol edilen aygıt klasik kullanımdan çıkan sürücüleri korumak amacıyla, aracın süratini ve motorun devir sayısın dikkate alan bir hesaplamayla yağ değiştirme aralıklarının uzatılmasına olanak veriyor" muş.
Klasik yağlarda 2 önemli faktör vardır. Yağ her şeyden önce HİDROSKOPİK bir maddedir. yani hiç kullanmasanız bile durduk yerde havadan bünyesine nem kapar. bu motor ısısı ile atılsa bile o anda yapacağını yapar motor iç silindir yüzeyinde oksidasyona neden olur. Bu nedenle kullandığımız klasik yağları ya 5000-10000km aralığında kullanır atarız yada yatan araçta ise 6 ayı doldurdumu değiştirilmelidir.
[FONT="]Sizde gerçekten özel bir yağ kullanılıyor. ELF' ten aldığım yağ etiketi aşağıda.
[FONT="]Diğer taraftan, ülkemiz fazla tozlu, Her tarafın çimle ve ağaçlık olduğu ortamlarda bile araçların üzerinde biriken toz bile anormal boyutlarda. Hele hele havayı hamuduyla emen Turbo araçlarda bu süper yağları kullansak bile bizim ortama ne derece uygun olup olmadıklarıda bence ayrıca tartışılmaya değer bir konu.
Aslında Firmanın verdiği marka hariç değerlere itimat etmek lazım. Araştırmam sırasında bir çok araç forumunda bu konu tartışma konusu olmuş ve gördüğüm kadarıyla sağlıklı bir sonuca da erişilmiş değil.
Kanımca şöyle bir değerlendirme nasıl olur? Eğer yıl içinde 20-30000 km yapabiliyorsanız yağınızı her yıl değiştirin. Verlen tablolarda 2 yıl -30.000 km ifadesi var. Hangisi önce gelirse anlamında kullanılmış olmalı. Klasik yağlarda bu ifade 5-10.000km 6 ay' dır. zaman süresi nem kapmayla ilgilidir. Bence toz ortamı dikkate alınarak bu süreler biraz daha kısa tutulabilir. Birazda dürüst ve tecrübeli ustaların sesine de kulak verilmeli.
(Yazı karakteri kendiliğinden değişti düzeltemedim ?)
[/FONT][/FONT]
Hocam sizin gibi bu konularda bilgili birini yakalamışken benim de bir sorum olacak. Aracım Megane III 1.5 dCi 105hp ve bakım aralıkları 20.000 km de yada yılda bir. Servis Elf Evolution SXR 5W-40 sentetik yağ kullanıyor. Bu 20.000 km bakım aralığı özellikle sentetik yağ için bana çok uzun geliyor. Sizin tavsiyeniz ne olurdu yağ değişim aralığı konusunda.