škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yaşlanmayan Tank

Ziyaretçi · 9 · 6818

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
YAŞLANMAYAN TANK

     1960’lar biterken Ford Motor Company, sadece Amerika’da Mustang’in keyfini sürebiliyor, Avrupa’da Taunus, Consul, 17M, 20M gibi eski nesil modellerin düşük satış performansıyla boğuşuyordu. Bu durum, otomotiv devini büyük zararla uğraşmak zorunda bırakıyordu. Bir atılıma ihtiyaç duyan firma, teknolojik olarak sıçrama için yarım milyon dolarlık bir yatırıma kalkıştı. Amaç, üretilecek yeni otomobillerle birlikte yeni teknolojiler geliştirip rakiplere karşı üstünlük sağlayabilmekti. Aynı dönemde Opel Rekord, Audi 80 ve Volkswagen de 411 ve 412 gibi orta sınıf modellerle mücadele veriyordu.
 
  Hangar gibi bagaj!
  Yeni geliştirilen otomobil, Taunus 17M ve 20M ve Consul’un yerini alacaktı. 1970’lerin anlayışına uygun olarak sert hatlı ve köşeli tasarlanan gövdeler, bol kromajlı parçalarla süsleniyordu. Cam çerçevelerinden yan çıtalara, tamponlardan yan aynalara her bölümde kromajlı aksesuarlara yer veriliyordu. Hüzünlü yüz ifadesi sahip eski modellerin aksine ismi Consul koyulan model, güç ve kararlılığın sembolü gibiydi. İri dikdörtgen farlar, büyük sinyaller ve sis farları hep köşeli tasarımlara sahipti.
 
  Aynı gövde üzerinde 1975’e kadar üretilen Consul’u baz model, lüks donanımlara sahip Granada’yı ise lüks versiyon olarak tasarlayan firma, boyutları hep kullanıcı avantajlarına kullanmış, ziyan etmemişti. Otomobilin özellikle bagajı, kullanıcılardan tam not aldı. Hangar büyüklüğündeki bagaj, Avrupa’da çalışan Türkler başta olmak üzere tüm yabancıların yurtlarına dönerken bu otomobili alabildiğine yüklemek için seçmelerini sağladı.
 
  Otomobilin iç mekanında da mesafeler hayli cömert olarak sunulmuş, içine binen yolcuların kendilerini Amerikan otomobilindeymiş gibi rahat hissetmesi hedeflenmişti. Adeta bir salon gibi olan kabinde koltuklar genişlikleri ve rahatlıklarıyla birer efsane oluvermişti. Otomobilin gösterge tablosu, sanki gizlenmek istermiş gibi derin yerleşimli tasarlanmıştı. Kokpit üzerinde plastik ve ahşap mükemmel bir uyumla birleştirilmiş, kabindeki genel fonksiyonellik yaklaşımı, kokpit üzerindeki derin raf ve büyük torpido gözüyle öne çıkmıştı. Vites konsolunda da küçük eşyalar için birçok boş alan yer alıyordu.
  Teknik yenilikler
  Alt yapıya geçildiğinde Ford’un köklü değişikliklere yöneldiği görüldü. Sabit aks ekolünden çıkıp Mercedes ve BMW gibi dört tekerlekte bağımsız süspansiyon kullanma amacındaki firma, hassas amortisör seçimiyle konforlu sürüş ve kararlı yol tutuş kavramlarıyla tanışabildi. Granada, en büyük şöhreti Ford’un diğer gözde modelleri Escort ve Capri ile birlikte ro aldığı kült İngiliz dizisi The Professionals’ta elde etti. Kaba tasarım hatlarıyla çok da ilgi çekici olmayan otomobil, İngiliz polisler Bodie ve Doyle’un ellerinde kanunun hizmetindeydi…
 
  Otomobilde üretimde kaldığı 1972-1985 arasında bir çok motor kullanıldı. Bunlar arasında en çok rağbet görenler, 65 HP’lik V4, 99 HP’lik düz 4 silindirli, 90 HP’lik 2.0 litre hacimli V6, 108 HP’lik 2.3 litre hacimli V6, 125 HP’lik 2.6 litrelik V6 ve 131 HP’lik 2.6 litrelik V6 idi. 4 ve 5 ileri vitesli manuel şansımanların motor verisyonuna göre standart donanımda sunulduğu Granada’da 4 ileri vitesli otomatik şanzıman da opsiyonel olarak ekstra ödemeyle alınabiliyordu. Özellikle GXL donanım versiyonlarındaki otomatik şanzıman, tork konvertörlü geleneksel yapısının sorunsuzluğuyla takdir topluyordu.
 
  Arkadan itişli olan otomobilin yakıt tüketimi dönemin stantarları içinde yeterince makul kabul ediliyor, şehir trafiğinde değilse de özellikle uzun yolculuklarda sürücünün cebini yakmıyordu.

     Alıntı : http://i-motoring.com/yaslanmayan-tank


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
gerçekten tank benim eiştede 92 model var taunus  turuncu renk 2 defa motor indirildi lpg 35 krş civarları yakıyor dedi.benzin almış 10 tl ye geçenlerde 10 km anca gitmiş yolda kalmış.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
geçen gün oto pazarında gördüm bir tane gayet bakımlı duruyordu.gerçekten müthiş bişey olsada binsek valla D:
Bir sevda bizimkisi.....


Çevrimdışı yasin90

  • .......
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 883
    • Profili Görüntüle
bizde 97model ford taunus var, dedm sıfır alıp almanyadan türkiye'ye getirmis, suan orjinal 95binde garajda yattı ve yatıyor hala :)

zamanında ilk türkiye'ye getirdiğinde k.örende bir adam bir daire teklif etmis ama dedem okadar emek verip getirdim diye değismemis evle, suan araba 5 bin lira etmez o ev ise 85binlira :)
ANKARA içi mobilya, özel dolap vs itinayla yapılır, müracaat ben :)


berfin.meb

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: yasin90;223500
bizde 97model ford taunus var, dedm sıfır alıp almanyadan türkiye'ye getirmis, suan orjinal 95binde garajda yattı ve yatıyor hala :)
 
zamanında ilk türkiye'ye getirdiğinde k.örende bir adam bir daire teklif etmis ama dedem okadar emek verip getirdim diye değismemis evle, suan araba 5 bin lira etmez o ev ise 85binlira :)

 
 
Önemli olan arabanın maddi değeri değil manevi değeri.
Dedenizi takdir ettim doğrusu.   :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: yasin90;223500
bizde 97model ford taunus var, dedm sıfır alıp almanyadan türkiye'ye getirmis, suan orjinal 95binde garajda yattı ve yatıyor hala :)

zamanında ilk türkiye'ye getirdiğinde k.örende bir adam bir daire teklif etmis ama dedem okadar emek verip getirdim diye değismemis evle, suan araba 5 bin lira etmez o ev ise 85binlira :)
87 olmasın modeli veya 77 falan zira 97' de yerli Taunus üretimi vardı ve yurtdışında Taunus üretimi yoktu.
Alıntı yapılan: berfin.meb;223507
Önemli olan arabanın maddi değeri değil manevi değeri.
Dedenizi takdir ettim doğrusu.   :)
Evet. Sadakatle bağlı otomobiline demek ki.


Çevrimdışı yasin90

  • .......
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 883
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;223709
87 olmasın modeli veya 77 falan zira 97' de yerli Taunus üretimi vardı ve yurtdışında Taunus üretimi yoktu.

Evet. Sadakatle bağlı otomobiline demek ki.


yanlıs tuşa basmısım evet 77 yazacaktım :)

+

berfin hanım ne bileyim dedem cok sükür maddi durumu olmasına rağmen almanyadan tatile geldiğinde hala bu arabaya biniyor ve sanırım manevi olarak büyük haz alıyor :)


« Son Düzenleme: 28 Nisan 2011, 02:41:37 Gönderen: yasin90 »
ANKARA içi mobilya, özel dolap vs itinayla yapılır, müracaat ben :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Eniştemde vardı sarı Consul. Köln'den Paris'e gitmiştik. Gerçekten tank  :ok:


Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
pariste buyuk araba kullananlara maganda dıyorlarmıs:D park sorunun yuzunden smart cooper fiat 500den gecılmıyor:)