škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hyundai Accent Blue TEST - Kendi Testim..

Perfect · 38 · 30375

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
Testi Önceki haftalarda Blue Tr deki bayilere ilk geldiğinde yaptım.. Keyifli okumalar.. Nabızlara göre Tr de yine ilk olan Focus 3 incelememde eklenicek.. :ok:

Selam herkese..Yazdıklarımı 2010 Focus 1.6 Ti-vct Kullanıcısı gözünden okuycaksınız,Yanlış-eksik varsa affola.

Biraz yağmurlu,biraz güneşli bir Pazar günü daha önceden randevu aldığımız Accent Bluenin test sürüşüne gittik,Yer Eskişehir yolu Neziroğlu Hyundai bayi / Ankara.

Satış temsilcileri oldukça ilgiliydi,Aşağıda yazdığım yazının ''Sonuç'' Bölümünü aynı şekilde bizi test sürüşüne çıkaran satış elemanınada söyledim,oda aracı nekadar satmak istesede söylediklerimi onaylar gibiydi :)




Boyutlar ;

Araç boyutlarının önceki nesli olan Era dan çok bir farkı yok,Arka kısım biraz daha yükseltilmiş,Göğüs genişletilip kaput kısmı biraz daraltılmış.




İç mekan ;

Göğüs,kokpit kısmında kullanılan malzeme için ne sert nede yumuşak diyebilirim,Önceki eranın sert göğsüne göre daha iyi bir malzeme kullanılmış,Yumuşak gibi ama değil En azından baş parmağınızla bastırınca esneyen bir malzeme değil.

Kapı içindeki cepler bez gibi birşeyle kaplanmış Özensizce ve maliyet kaygısıyla yapılmış birşey olduğu çok belli,Tuşlar,Kapı kolları,Koltuklar ve iç mekandaki diğer malzemelerin tümü Era ile aynı kaliteye sahip diyebilirim,Malzeme kalitesi adına iç mekanda  büyük bir artış yok,bu konu benim için hayal kırıklığı oldu.. Mavi ekranlı Yeni Teyp güzel,Okunaklı ve ses sistemi beklediğimden iyi..




Aracın dışına geçersek ;

Dış sac aksamın 60% ının çelik olduğu iddia ediliyor,Nedir ne değildir bilemem ama Eraya göre kaporta belirgin şekilde sağlamlaştırılmış durumda.

Güvenlik adına Abs,Bas,Esp,Vsm gibi birçok şey standart,6 Hava yastığı standart.. Esp ile birlikte çalışan VSM yani aracın direksiyonunu kontrol eden sistem bu sınıfta bir araç için gerçekten iyi düşünülmüş.


Performans; Konusunda pek bi beklentim olmadı,Standart 1.4-1.6 110 hp lik araçlar gibi gidiyor,Hızlanma isteği iyiydi aracın hafif olmasınında etkisi büyük,128 hp lik Crdi bu hafiflikte bir araç için çok daha seri olucaktır ama,Vites Değişim göstergeside mevcuttu araçta..

Buraya kadar iyi sayılır,Burdan sonra çok acımasız olucam.. :)

Araç erada olduğu gibi Hala Zıplatıyor (Hemde abartılı şekilde zıplatıyor,Okadar rahatsız oldukki anlatamam)Ani şerit değişimlerindede sıkıntı yaratıcaktır bu zıplatma mevzusu .. Arka koltukta oturan arkadaşım sert girdiğimiz bir kasiste başının tavana deydiğini söyledi

Güvenlik donanımları üst düzey olabilir ancak ; Hissiz direksiyon (Renault marka araçlarınki kadar hissiz değil tabi ama vasat seviyede) ve Zıplatan yumuşak amortisörler bu aracın tüm iyi yanlarını görmezden gelmeme sebep oluyor.

Şuan sadece 1.4 109 Hp lik Benzinli araç satışta (Manuel ve 4 ileri Otm. olmak üzere) ,Haziran gibi 1.6 CRDİ 128 hp nin gelicek..(Dizeldede 4 ileri otm. seçeneği olucak)

Teknik veriler şu şekilde ;

1.4 CVVT 109 Hp Benzinli Manuel         1.6 CRDİ 128 hp Dizel Manuel
 
0-100 - Km/s ; 11.5 Sn.           ------  10.1 Sn.
Maks Hız - km/s ; 185 Km          ------  190 Km

Yakıt ; Ş içi ; 7.8 LT            ------  5.4 LT
Yakıt ; Ortm  ; 4.8 LT            ------  3.9 LT
Yakıt ; Ş dışı; 5.9 LT            ------  4.4 LT

(Otm. Versiyonları için + 1 LT ekleyebilirsiniz)

Boş ağırlık ; 1110 KG             ------  1200 KG  

Baz donanım (Mode) Standart Lastikler 14'' ,Kullandığımız test aracındada bu lastik vardı,Bir üst donanım olan Primede 16'' lastikler var,belki onunla bir nevi çözülebilir zıplama sorunu.

Sonuç ;

Bu aracın önceki nesline göre + 10 bin TL pahalı olmasının tek sebebi Artan güvenlik donanımları ve Yenilenen 1.4 109 hp lik Blue ismini taşıyan çevreci ve düşük yakıt tüketimine sahip bu motor.

Genel anlamda değişen pek birşey yok,Taksi olmaktan öteye geçemiycektir yine Belkide taksiciler bile almaz 34 bin Tl lik Accent.. Pehh.. Focus kullanıcısı olarak üzgünüm Blue diyorum.. :)

Bunuda eve dönüşte çektim habire test ettiriyolar millete blue yu..:++:



Ekleme ; Araçta Cam açma düğmelerinde ve Torpidoda ışıklandırma bulunmamakta.

Kolay gelsin..


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler.

Adamlar iyi hoş motor yapıyor birde konforlu araba yapabilseler kimse tutamayacak.Sanırsam kialar daha konforlu.

Birde inadına 4ileri oto şanzıman koyuyorlar tepem atıyor yapamadılar adam akıllı bir şey:)


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
sadece amortisörlerin yumuşak olması yüzünden aracın tüm iyi özelliklerini görmezden gelmeme neden oldu gibi bişey söylemişsiniz ama gerçekten acımasız olmuş... tek sorun bu olsun bence, arka iki spor amortisör 250- 300 tl ye yenilense araba tamamdır yani... :)


Çevrimdışı cephun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Hyundai'nin malesef eski yeni bütün modellerinde özellikle arka amortisörlerin çok yumuşak olması sebebiyle aşırı bi zıplama söz konusudur bu aracıda inceledim ancak test imkanım olmadı demekki bundada böleymiş.Benim aracım getz yüksek hızlarda arabanın arkası malesef yerden kesilirmiş gibi oluyor bunun sebebide arka amorisörlerin havalı olmasından kaynaklanıyor.anladığım kadarıyla blue dada havalı amortisör kullanılmış


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
bu araç bence sınıfının güvenlik seviyesini yükseltecek ki bence esp artık tüm araçlarda standart olmalı abs yi bile halen opsiyonla alıyorken büyük bir adım büyük bir cesaret herşeye rağmen bu araç tutar derim ben
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Dizelindeki performansı düsenemiyorum 110 hp ile eralar gayet iyiydi 128 hp ile ucar herhalde :)


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: serkan35;223954
bu araç bence sınıfının güvenlik seviyesini yükseltecek ki bence esp artık tüm araçlarda standart olmalı abs yi bile halen opsiyonla alıyorken büyük bir adım büyük bir cesaret herşeye rağmen bu araç tutar derim ben

zaten kanun çıkmış.. artık standart olacak.. esp olabilmesi için simultane çalışan abs de olmak durumda kalacak... arkalar disk olmak durumunda olacak... vs.vs..


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;223962
zaten kanun çıkmış.. artık standart olacak.. esp olabilmesi için simultane çalışan abs de olmak durumda kalacak... arkalar disk olmak durumunda olacak... vs.vs..

 
bundan haberim yoktu güzel bir haber
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
blue da standart olmasının nedeni de buymuş. gelecek yıl yürürlükte olacak kanun ve herkes bunu yapmak zorunda olacak ama biz blue da şimdiden başladık dedi bayideki satıcı...


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
Alıntı yapılan: Sertan_c;223952
sadece amortisörlerin yumuşak olması yüzünden aracın tüm iyi özelliklerini görmezden gelmeme neden oldu gibi bişey söylemişsiniz ama gerçekten acımasız olmuş... tek sorun bu olsun bence, arka iki spor amortisör 250- 300 tl ye yenilense araba tamamdır yani... :)

Evet bazen tek bir etken bir aracın herşeyinden soğumanıza veya o aracı çok sevmenize sebep olabilir.

Niye 34.000 Tl verdiğim araca gidip farklı marka amortisör veya yay takayımki ?

Ek olarak belirtmekte fayda var Aracın iç mekan kalitesi Vasat.

ESP benim için çok önemsenicek bir donanım değil,Eralarda bile sunmaya başladılar ESP yi.. Zıplaya zıplaya gittiğim arabada ESP yi ne yapimki :D
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2011, 19:44:57 Gönderen: Perfect »


Çevrimdışı yasin90

  • .......
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 883
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Ekleme ; Araçta Cam açma düğmelerinde ve Torpidoda ışıklandırma bulunmamakta.

maliyeti asağı cekmek icin :D

elinize sağlık
ANKARA içi mobilya, özel dolap vs itinayla yapılır, müracaat ben :)


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Duratec;223978
Evet bazen tek bir etken bir aracın herşeyinden soğumanıza veya o aracı çok sevmenize sebep olabilir.
 
Niye 34.000 Tl verdiğim araca gidip farklı marka amortisör veya yay takayımki ?
 
Ek olarak belirtmekte fayda var Aracın iç mekan kalitesi Vasat.
 
ESP benim için çok önemsenicek bir donanım değil,Eralarda bile sunmaya başladılar ESP yi.. Zıplaya zıplaya gittiğim arabada ESP yi ne yapimki :D

o manıkla gidersek hiç bir araca spor yay yada amortisör takılmaması lazım ama bir çok araca uygun parçalar hem üretiliyor hem de satılıyor. yakın zamanda forumdan bir arkadaş ta hem jant hem yay taktı sanırım, o araba accent ten çok daha lüx bir araba üstelik, onda da fabrika çıkışı jant ta yay da amortisör de vardı ama arkadaş taktı işte... :ok: buna da takılabilir ve gayet de güzel sonuç alınır bu şartlarda.. o zaman mercek xenon cd çalar çelik jant egsoz cam filmi vs gibi hiç bir şey takmayalım arabalara... :) neticede bi sürü para verip alıyoruz hepimiz arabalarımızı, o kadar para verip bir de xenon mu takıcaz şimdi...
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2011, 19:56:21 Gönderen: Sertan_c »


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
Alıntı yapılan: Sertan_c;223987
o manıkla gidersek hiç bir araca spor yay yada amortisör takılmaması lazım ama bir çok araca uygun parçalar hem üretiliyor hem de satılıyor. yakın zamanda forumdan bir arkadaş ta hem jant hem yay taktı sanırım, o araba accent ten çok daha lüx bir araba üstelik, onda da fabrika çıkışı jant ta yay da amortisör de vardı ama arkadaş taktı işte... :ok: buna da takılabilir ve gayet de güzel sonuç alınır bu şartlarda.. o zaman mercek xenon cd çalar çelik jant egsoz cam filmi vs gibi hiç bir şey takmayalım arabalara... :) neticede bi sürü para verip alıyoruz hepimiz arabalarımızı, o kadar para verip bir de xenon mu takıcaz şimdi...

Sertan bey ;

Bakın Kendiniz için Düşünüyorsunuz.. Bende daha önce spor yay ve amortisör kullandım ne işe yaradıklarınıda biliyorum ne sonuç verdiklerinide.

Ben incelememi yaparken Kendi beklentilerimi ön planda tutucak bir inceleme yapmadığımı düşünüyorum.

''Bu arabayı alırım yay takarım binerim'' veya ''aa bagajında ışık yokmuş hemen bi led çekerim buraya'' falan şeklinde düşünmedim,Bizler Bilinçli kullanıcılar olarak gördüğümüz eksiklikleri aracımızda gideriyoruz fakat Sıradan bir kullanıcı,Yay vb. gibi konularda bilgisi olmayan bir kullanıcı; bu amortisörlerden rahatsızlık duyucaktır,Bir araç incelemesi yapıyosanız ve bu incelemeyi İnternet ortamında paylaşıcaksanız sadece kendi beklentilerinizi ön planda tutarak inceleyemezsiniz.

Skoda Düşünmüyormu Müşteri memnuniyetini ? Niye skodada bu tarz bir problem yok ? Niye Fordda yok ?

:ok:
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2011, 20:08:25 Gönderen: Perfect »


Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
Kaliteli desen kaliteli değil e hadi fiyatı uygun desen oda değil ne desem bilemedim. :)


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Duratec;223994
Sertan bey ;
 
Bakın Kendiniz için Düşünüyorsunuz.. Bende daha önce spor yay ve amortisör kullandım ne işe yaradıklarınıda biliyorum ne sonuç verdiklerinide.
 
Ben incelememi yaparken Kendi beklentilerimi ön planda tutucak bir inceleme yapmadığımı düşünüyorum.
 
''Bu arabayı alırım yay takarım binerim'' veya ''aa bagajında ışık yokmuş hemen bi led çekerim buraya'' falan şeklinde düşünmedim,Bizler Bilinçli kullanıcılar olarak gördüğümüz eksiklikleri aracımızda gideriyoruz fakat Sıradan bir kullanıcı,Yay vb. gibi konularda bilgisi olmayan bir kullanıcı; bu amortisörlerden rahatsızlık duyucaktır,Bir araç incelemesi yapıyosanız ve bu incelemeyi İnternet ortamında paylaşıcaksanız sadece kendi beklentilerinizi ön planda tutarak inceleyemezsiniz.
 
Skoda Düşünmüyormu Müşteri memnuniyetini ? Niye skodada bu tarz bir problem yok ? Niye Fordda yok ?
 
:ok:

o yazdıklarımı sadece "niye hem 34.000 vereyim hem de yayla amortisörle uğraşayım" sözünüze istinaden yazdım... yanlış anlaşılma olmasın... incelemenize istinaden yazmadım...
 
ek olarak da "Taksi olmaktan öteye geçemiycektir yine Belkide taksiciler bile almaz 34 bin Tl lik Accent.. Pehh.. " bunlar da sizin şahsi görüşleriniz ama incelemenize eklemişsiniz bu aşağılamalarınızı.. :) bir inceleme yapıyorsanız mümkün mertebe nötr yaklaşmalısınız, bundan bi halt olmaz gibi fikir belirtmeniz objektif yaklaşmadığınızı gösterir... incelemede bu böyle şu şöyle der geçersiniz... okuyanlar kendi kararlarını verir olumlu yada olumsuz... yönlendirmek yanlış olur... :ok: