Testi Önceki haftalarda Blue Tr deki bayilere ilk geldiğinde yaptım.. Keyifli okumalar.. Nabızlara göre Tr de yine ilk olan Focus 3 incelememde eklenicek.. :ok:
Selam herkese..Yazdıklarımı 2010 Focus 1.6 Ti-vct Kullanıcısı gözünden okuycaksınız,Yanlış-eksik varsa affola.
Biraz yağmurlu,biraz güneşli bir Pazar günü daha önceden randevu aldığımız Accent Bluenin test sürüşüne gittik,Yer Eskişehir yolu Neziroğlu Hyundai bayi / Ankara.
Satış temsilcileri oldukça ilgiliydi,Aşağıda yazdığım yazının ''Sonuç'' Bölümünü aynı şekilde bizi test sürüşüne çıkaran satış elemanınada söyledim,oda aracı nekadar satmak istesede söylediklerimi onaylar gibiydi
Boyutlar ;
Araç boyutlarının önceki nesli olan Era dan çok bir farkı yok,Arka kısım biraz daha yükseltilmiş,Göğüs genişletilip kaput kısmı biraz daraltılmış.
İç mekan ;
Göğüs,kokpit kısmında kullanılan malzeme için ne sert nede yumuşak diyebilirim,Önceki eranın sert göğsüne göre daha iyi bir malzeme kullanılmış,Yumuşak gibi ama değil En azından baş parmağınızla bastırınca esneyen bir malzeme değil.
Kapı içindeki cepler bez gibi birşeyle kaplanmış Özensizce ve maliyet kaygısıyla yapılmış birşey olduğu çok belli,Tuşlar,Kapı kolları,Koltuklar ve iç mekandaki diğer malzemelerin tümü Era ile aynı kaliteye sahip diyebilirim,Malzeme kalitesi adına iç mekanda büyük bir artış yok,bu konu benim için hayal kırıklığı oldu.. Mavi ekranlı Yeni Teyp güzel,Okunaklı ve ses sistemi beklediğimden iyi..
Aracın dışına geçersek ;
Dış sac aksamın 60% ının çelik olduğu iddia ediliyor,Nedir ne değildir bilemem ama Eraya göre kaporta belirgin şekilde sağlamlaştırılmış durumda.
Güvenlik adına Abs,Bas,Esp,Vsm gibi birçok şey standart,6 Hava yastığı standart.. Esp ile birlikte çalışan VSM yani aracın direksiyonunu kontrol eden sistem bu sınıfta bir araç için gerçekten iyi düşünülmüş.
Performans; Konusunda pek bi beklentim olmadı,Standart 1.4-1.6 110 hp lik araçlar gibi gidiyor,Hızlanma isteği iyiydi aracın hafif olmasınında etkisi büyük,128 hp lik Crdi bu hafiflikte bir araç için çok daha seri olucaktır ama,Vites Değişim göstergeside mevcuttu araçta..
Buraya kadar iyi sayılır,Burdan sonra çok acımasız olucam..
Araç erada olduğu gibi Hala Zıplatıyor (Hemde abartılı şekilde zıplatıyor,Okadar rahatsız oldukki anlatamam)Ani şerit değişimlerindede sıkıntı yaratıcaktır bu zıplatma mevzusu .. Arka koltukta oturan arkadaşım sert girdiğimiz bir kasiste başının tavana deydiğini söyledi
Güvenlik donanımları üst düzey olabilir ancak ; Hissiz direksiyon (Renault marka araçlarınki kadar hissiz değil tabi ama vasat seviyede) ve Zıplatan yumuşak amortisörler bu aracın tüm iyi yanlarını görmezden gelmeme sebep oluyor.
Şuan sadece 1.4 109 Hp lik Benzinli araç satışta (Manuel ve 4 ileri Otm. olmak üzere) ,Haziran gibi 1.6 CRDİ 128 hp nin gelicek..(Dizeldede 4 ileri otm. seçeneği olucak)
Teknik veriler şu şekilde ;
1.4 CVVT 109 Hp Benzinli Manuel 1.6 CRDİ 128 hp Dizel Manuel
0-100 - Km/s ; 11.5 Sn. ------ 10.1 Sn.
Maks Hız - km/s ; 185 Km ------ 190 Km
Yakıt ; Ş içi ; 7.8 LT ------ 5.4 LT
Yakıt ; Ortm ; 4.8 LT ------ 3.9 LT
Yakıt ; Ş dışı; 5.9 LT ------ 4.4 LT
(Otm. Versiyonları için + 1 LT ekleyebilirsiniz)
Boş ağırlık ; 1110 KG ------ 1200 KG
Baz donanım (Mode) Standart Lastikler 14'' ,Kullandığımız test aracındada bu lastik vardı,Bir üst donanım olan Primede 16'' lastikler var,belki onunla bir nevi çözülebilir zıplama sorunu.
Sonuç ;
Bu aracın önceki nesline göre + 10 bin TL pahalı olmasının tek sebebi Artan güvenlik donanımları ve Yenilenen 1.4 109 hp lik Blue ismini taşıyan çevreci ve düşük yakıt tüketimine sahip bu motor.
Genel anlamda değişen pek birşey yok,Taksi olmaktan öteye geçemiycektir yine Belkide taksiciler bile almaz 34 bin Tl lik Accent.. Pehh.. Focus kullanıcısı olarak üzgünüm Blue diyorum..
Bunuda eve dönüşte çektim habire test ettiriyolar millete blue yu..:++:
Ekleme ; Araçta Cam açma düğmelerinde ve Torpidoda ışıklandırma bulunmamakta.
Kolay gelsin..