škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ankara- Beypazarı Gidiş, dönüş.YAKIT TÜKETİMİ

hiko · 29 · 13475

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
:ok:Ankara- Beypazarı Gidiş, dönüş.
 
Ankara çıkışı km sıfırlandı. Depo sehll’ den 97 oktan benzinle dolduruldu. Gidiş- dönüş şehir dışı ( Etlik-Ayaş kavşağı şehir içi trafiği dahil) 220 km. yol yapıldı.
Ankara içi 5-15 km lik günlük şehir içi trafikte kullanım 240 km. dahil toplam 460 km. olduktan sonra tekrar aynı benzinlik aynı pompa’ dan 34 lt benzin’ le depo dolduruldu.
Not; Giderken klima açık, 5 kişi yolcu 90-110 km/h hız.
Gelirken klima kapalı 100- 120 km/ h hız.
Sonuç; şehir içi + şehir dışı ortalama tüketim. (1,4 cc 85 BG , 18.000 km ' de 2009 baz model Roomster.)
1 lt benzinle 14 km yol gitmiş,
100 km ‘ de 7,3 lt benzin tüketmiş.
1 km ‘ de 0,31 TL yakıt yakmış, demektir.
Katalog değerleri; ş.d= 8,9 /ş.içi=5,6=== ortalama 6,8 lt/ 100km
 
 
Yakıt tüketimi [99/100 (EU 4, EU 3)]
EU 4
Şehiriçi [l/100 km] 8,7- 8,9
Şehirdışı (l/100 km] 5,5- 5,6
Karma [l/100 km] 6,7 - 6,8
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2011, 11:13:18 Gönderen: hiko »
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com

Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;227194
97 alma abi, bizim motorlara fazla ;)
Teşekkürler, İrfan hocam.
Beypazarı dönüşü, bu son zamlara kızıp, performansa etksini kontrol etmek için, son aldığım benzini 95 oktan almıştım.
 
Teknik olarak, var mı bir açıklaması, bir ara sormuştum, servis bir şey dememişti.
 
Servis deyince aklıma geldi,
Bu sene garanti bitiyor.
Bu %20 indirim günlerinde gerekli bakım malzemelerini alıp, bakım zamanı da özel serviste yaptırsak, olur mu?
 
Özel servis dışarıdan parça kabul ediyor mu?
teşekkürler.
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bizim motorlar için depo kapağında 91/95 oktan yazar, fazlasını koyarsan sana ek bir şey sağlamayacak deniyor, o yüzden fabrikanın önerdiği hem de daha ucuz olanı alıyorum. Hiç 97 kullanmadım...
 
Bakım için gerekli malzemeyi sanayiden de alabilirsin. Adı, kodu elinde olunca hepsi kolay. Dışarıdan alıp özel serviste sadece işçilik verip takılması mümkün, hatta özel servis belki senden daha iyi fiyata da temin ediyor olabilir. Sormak en güzeli...


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
benimde böyle bir konum vardı :) Ankara-Beypazarı yakıt tüketimi diye.1.4 benzinli 90 HP 1224 kg ağırlığı olan arabaya 4.5 lt yaktırmıştım :D
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı burock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
97 oktan konusunu bende araştırdım biraz.Belli bir motor gücüne kadar olan araçlarda hiçbir etkisi yokmuş.top gear diye bir programda test yapılmış 95-97 oktan benzin 81 bg bir araçta ikiside aynı beygir değerini vermiş. Diğer araç scirocco imiş onda bikaç beygirlik bir artış olmuş zaten arabanın kitapçığında da yazıyormuş 97 tavsiye edilir diye. En büyük artış 200+bg bir subaruda olmuş oda %5 gibi bir farktı. Belli güçteki motorların altında bir etkisi yok hemde pahalı.


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: crash;227890
benimde böyle bir konum vardı :) Ankara-Beypazarı yakıt tüketimi diye.1.4 benzinli 90 HP 1224 kg ağırlığı olan arabaya 4.5 lt yaktırmıştım :D

Oldukçea iyi bir tüketim, bizim fabrika değerlerinden (Şehirdışı (l/100 km] 5,5- 5,6)  bile daha az...
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: burock;227893
97 oktan konusunu bende araştırdım biraz.Belli bir motor gücüne kadar olan araçlarda hiçbir etkisi yokmuş.top gear diye bir programda test yapılmış 95-97 oktan benzin 81 bg bir araçta ikiside aynı beygir değerini vermiş. Diğer araç scirocco imiş onda bikaç beygirlik bir artış olmuş zaten arabanın kitapçığında da yazıyormuş 97 tavsiye edilir diye. En büyük artış 200+bg bir subaruda olmuş oda %5 gibi bir farktı. Belli güçteki motorların altında bir etkisi yok hemde pahalı.

 
Alıntı yapılan: lrfan;227243
Bizim motorlar için depo kapağında 91/95 oktan yazar, fazlasını koyarsan sana ek bir şey sağlamayacak deniyor, o yüzden fabrikanın önerdiği hem de daha ucuz olanı alıyorum. Hiç 97 kullanmadım...
 
Arkadaşalar dediklerinize katılıyorum,  teşekkür edrim.
En son yakıtı İrfan hocaya da bahsettiğim gibi, 95 oktan almıştım, yaklaşık 100 kkm oldu.
Performansında bir olumsuzluk yaşamadım. Hatta sesi falan daha da güzelleşti gibi geldi. Bugüen kadar, boşuna fazladan para vermişim.
 Umarım 97 oktanın teknik olarak olumsuz etkileri de olmamıştır.
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı burock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
ok
Alıntı yapılan: hiko;228617
Alıntı yapılan: lrfan;227243
Bizim motorlar için depo kapağında 91/95 oktan yazar, fazlasını koyarsan sana ek bir şey sağlamayacak deniyor, o yüzden fabrikanın önerdiği hem de daha ucuz olanı alıyorum. Hiç 97 kullanmadım...
 
Arkadaşalar dediklerinize katılıyorum,  teşekkür edrim.
En son yakıtı İrfan hocaya da bahsettiğim gibi, 95 oktan almıştım, yaklaşık 100 kkm oldu.
Performansında bir olumsuzluk yaşamadım. Hatta sesi falan daha da güzelleşti gibi geldi. Bugüen kadar, boşuna fazladan para vermişim.
 Umarım 97 oktanın teknik olarak olumsuz etkileri de olmamıştır.

Yok olumsuz bir yanı olamaz. Tek fark 97 oktan basınca daha çok dayanıyor 95 ten. Başka bir özelliği yok. Yararı bile olmuştur muhtemelen çünkü içinde temizleyici katkılar varmış, en azından shell de,.Bizde baya zamandır 97 kullanıyorduk ama bidaha kullanmıcaz benzine indirim gelirse direk 95 oktan fuel save e devam.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hiko;227210
Teşekkürler, İrfan hocam.
Beypazarı dönüşü, bu son zamlara kızıp, performansa etksini kontrol etmek için, son aldığım benzini 95 oktan almıştım.
 
Teknik olarak, var mı bir açıklaması, bir ara sormuştum, servis bir şey dememişti.
 
Servis deyince aklıma geldi,
Bu sene garanti bitiyor.
Bu %20 indirim günlerinde gerekli bakım malzemelerini alıp, bakım zamanı da özel serviste yaptırsak, olur mu?
 
Özel servis dışarıdan parça kabul ediyor mu?
teşekkürler.

Sanayiden alabilirsiniz parçaları ama ben tavsiye etmem çoğu yerli kullanıyor o yüzden internetten alıyorum genelde 50 tl üzeri kargo bedava oluyor 2 set yapıyorum 15 erden 30 bin km lik 100 tl tutmuyor bile tabi yağı sanayiden almanız gerekicek :)


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Konu yakıt tüketiminden açılmış iken ben de bu konuda deneyimlerimi paylaşmak isterim. Yakıttan ekonomi sağlamak için araç kullanımı ile ilgili bazı dikkat edilmesi kurallar vardır ki çoğu sürücünün bildiği şeylerdir. İlk aklıma gelenler, Aracınızın lastik basınçlarını kontrol edin. Seyir haline iken pencerelerinizi açmayın. Aracınıza gereksiz şeyler yüklemeyin. Agresif kullanımdan kaçının. Işıklara yaklaşırken ayağınızı gaz pedalından çekin. Aracı fazla devirli kullanmayın gibi......

Bana göre dikkatli araç kullanmak suretiyle yakıt tüketiminden tahmini yüzde otuz tasarruf sağlamak mümkün. Araç kullanırken yakıtın en fazla harcandığı durumları gösterge panelinden gözlemledim.

Sonuç: aracın en fazla yakıt harcama durumu ilk kalkışlarda oluyor yani birinci viteste bu arada gaza fazla yüklenmeden kalkmak gerekir. ikinci vitese geçildiğinde bu sarfiyat bir hayli azalıyor. Demek ki uzun süre düşük viteste seyretmek tüketimi çok arttırıyor. Üçüncü viteste ise durum normale dönüyor. En az tüketim ise dördüncü ve beşinci viteslerde oluyor. Bu arada en uygun vites geçisleri ise 2500 - 3000 devir aralığında oluyor. Araç hareket halinde iken vitesi boşa alırsanız motor yakıt harcamağa devam eder. Viteste iken ayağınızı gaz pedalından çekerseniz motor yakıt harcamaz. Dikkat edilirse şehir içinde dahi çok düşük tüketim elde edebilirsiniz.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Burak35;229166
...Yakıttan ekonomi sağlamak için araç kullanımı ile ilgili bazı dikkat edilmesi kurallar vardır...Aracı fazla devirli kullanmayın gibi...
...Demek ki uzun süre düşük viteste seyretmek tüketimi çok arttırıyor. Üçüncü viteste ise durum normale dönüyor. En az tüketim ise dördüncü ve beşinci viteslerde oluyor...
"2. viteste 3500 d/d' de gitmek mi daha ekonomiktir, 3. viteste 2000 d/d' de mi?" sorusunun özet cevabı.:wnk:
Alıntı yapılan: Burak35;229166
...Demek ki uzun süre düşük viteste seyretmek tüketimi çok arttırıyor.  Üçüncü viteste ise durum normale dönüyor. En az tüketim ise dördüncü ve  beşinci viteslerde oluyor...
Bir tane de ben ekleyeyim; az yakmak istiyorsanız, rampa çıkarken, eğer şartlar da mümkünse, aracın hızını değil motorun devrini sabitlemenizi öneririm.
5. viteste 90 km/s sabit hız ve 2500 d/d sabit motor devriyle düz yolda giderken rampa çıkmaya başlarsanız, yokuşun dikliğine bağlı olarak, 4. vites 2500 d/d' de giderseniz daha az yakıt tüketirsiniz. Zira 2500 d/d' de 4. vites dişlisini 5. vites dişlisinden çok daha rahat çevirir motor.


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Sevgili Uğur..................

Motor devrinin sabit olması yakıt tüketiminin istikrarı açısından önemlidir. Devir deyince ne anlıyoruz? Motoru çalıştırıp, aracı vitese taktıkdan sonra gaz pedalına yüklendiğimizde (örneğin birinci viteste en küçük şanzıman dişlisi, belli bir dönme hızına  gaz pedalına yüklenme durumuna bağlı olarak ulaşır) yüksek devir, aracın o viteste ulaşabileceği maksimum hızı gösterir.
Yine birinci viteste, atıyorum 5000 d/d ye ulaşırsanız hızınız 40 km ye çıkabilir fakat araç yakıtı adeta içer. Bu nedenle düşük bir viteste üst devirle gitmek yerine, bir üst viteste düşük devirle gitmek her zaman daha iyidir. Yokuş yukarı beşinçi viteste çıkarken düz yolda olduğu gibi 2500 devirle çıkarsan motorun gücü düşer. Daha çok gaz pedalına basmak ihtiyacı ortaya çıkar. Ama dördüncü viteste güç artar dolayısıyla devir sayısı da düşer. Bunlar senin iyi bildiğin şeylerdir mutlaka ama foruma katkı açısından sana cevap şeklinde yazıyorum. Sağlıkla kal.


Çevrimdışı octi_vrs

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
güzel değerler,dizel olsa daha da süper olurdu :)

ben ankara-bursa arası 3 kişi, yarım dolu bagaj,klima kapalı(kış mevsimi)
 yol bilgisayarına göre ortalama 7.1 litre/100km  tüketimim olmuş.
100-110 km/s hızla.
 araç 2007 octavia rs 2.0 tfsi
Skoda Octavia RS  2.0 TFSI