škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ankara- Beypazarı Gidiş, dönüş.YAKIT TÜKETİMİ

hiko · 29 · 13300

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hiko;227146
:ok:Ankara- Beypazarı Gidiş, dönüş.
 
Ankara çıkışı km sıfırlandı. Depo sehll’ den 97 oktan benzinle dolduruldu. ..........................................
.............................
Not; Giderken klima açık, 5 kişi yolcu 90-110 km/h hız.
Gelirken klima kapalı 100- 120 km/ h hız.
Sonuç; şehir içi + şehir dışı ortalama tüketim. (1,4 cc 85 BG , 18.000 km ' de 2009 baz model Roomster.)
1 lt benzinle 14 km yol gitmiş,
100 km ‘ de 7,3 lt benzin tüketmiş.
1 km ‘ de 0,31 TL yakıt yakmış, demektir.
Katalog değerleri; ş.d= 8,9 /ş.içi=5,6=== ortalama 6,8 lt/ 100km
 
 
Yakıt tüketimi [99/100 (EU 4, EU 3)]
EU 4
Şehiriçi [l/100 km] 8,7- 8,9
Şehirdışı (l/100 km] 5,5- 5,6
Karma [l/100 km] 6,7 - 6,8

Yukarıdaki değerler şehir içi ve dışı  ortak ve 97 oktan benzinle ölçülmüş değerlerdi...
o günden sonra sizlerinde dediğiniz gibi 95 oktan almaya başladım ve inanın arabanın sesi daha da güzelleşti.. (psiklojik mi bilmiyorum)
Yakıt değerlerine gelince;
tamamı şehir içi (arabayı bazen gerektiği zaman sıkıştırırak kullanım ile)
320 km yol yaptım, 30 lt 95 oktan benzin 126 TL bu değerler göre;
1 lt ile 10,6 km yol gitmişim. ( 97 oktan ile 11,5-12 km olması gerekir)
39,3 krş / 1 km sarfiyat, (4.20 TL/1 LT)
9,4 lt/100 km yakmışım. (97 ile 9lt yi geçmemişti)
 
Acaba 97 oktan da performans ve ses olarak değil de; yakıt sarfiyatını olumlu olarak etkiliyor mu?,,
Daha sonraki kullanımlarda gene denemek istiyorum.
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hiko;232686
Yukarıdaki değerler şehir içi ve dışı  ortak ve 97 oktan benzinle ölçülmüş değerlerdi...
o günden sonra sizlerinde dediğiniz gibi 95 oktan almaya başladım ve inanın arabanın sesi daha da güzelleşti.. (psiklojik mi bilmiyorum)
Yakıt değerlerine gelince;
tamamı şehir içi (arabayı bazen gerektiği zaman sıkıştırırak kullanım ile)
320 km yol yaptım, 30 lt 95 oktan benzin 126 TL bu değerler göre;
1 lt ile 10,6 km yol gitmişim. ( 97 oktan ile 11,5-12 km olması gerekir)
39,3 krş / 1 km sarfiyat, (4.20 TL/1 LT)
9,4 lt/100 km yakmışım. (97 ile 9lt yi geçmemişti)
 
Acaba 97 oktan da performans ve ses olarak değil de; yakıt sarfiyatını olumlu olarak etkiliyor mu?,,
Daha sonraki kullanımlarda gene denemek istiyorum.


Size sadece şu kadarını söyleyeyim çıkarımını siz hesaplayın. Büyük bir yanılgı vardır bu oktan konusunda, sanılır ki oktan yükselince performans artıyor, hani yüksek değer ya. İşin özü nedir aslında, 95 oktan benzin 97 oktan'dan daha iyi tutuşma değerine sahiptir, evet doğru yazdım daha iyi tutuşan yani daha iyi ateşlenen bir benzindir. Peki yüksek oktan neye yarıyor. Yüksek oktan sıkıştırması yüksek motorlarda sıkıştırmadan kaynaklı erken/düzensiz v.s patlamaların önüne geçmek için oktanı yükseltilerek daha zor tutuşan bir benzine çevrilmiş benzindir. O nedenlede daha güçlü yani otomatikman daha yüksek sıkıştırma değerine sahip motorlarda yüksek oktan kullanılır. Zaten özünde hepsi aynıdır, sadece içindeki katkılar ile bu sağlanır. 97 oktan biraz daha zor ateşleneceği için az yakmaya sebep olabiliyor, lakin motorun randımanı açısından 95 daha sağlıklı patlama yapar. Tabi bu meydana gelen olayları gözle gözlemlemek sarfiyat açısı dışında mümkün değildir pek. Bunu kullanıcılar kendi gözlemleri ile karar verebilir hangisini kullanacağını ama bizim gibi 1.4-1.6 hacimdeki motora sahip kullanıcılar 95 oktanda daha iyi verim alır,üstlik daha ucuz. Araçların depo kapağında daha yüksek oktanlar belirtilmiş olabilir lakin yurt dışındaki benzin kalitesi ile bizimkiler aynı değil, oktan'da kalite artıran bir durum değil. Bir tanıdığım Mazda RX8 aracında 95 oktan kullanıyor ki aracı 231 HP. Bende ilk yıllar BP Ultimate 97 oktan kullanmıştım, lakin 95 oktandaki özellikle ara hızlanmalardaki farkı ciddi gözlemledim açıkcası, çok daha soft ve çok daha istikrarlı devirlenme sundu motor. Daha iyi ateşlenen bir yakıt varken daha zorunu neden koyayım, üstelik daha fazla ödeyerek. Karar tercih sizlerin tabi, benden işin kısa özeti.


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;233035
Size sadece şu kadarını söyleyeyim çıkarımını siz hesaplayın. ...........................
............. Daha iyi ateşlenen bir yakıt varken daha zorunu neden koyayım, üstelik daha fazla ödeyerek. Karar tercih sizlerin tabi, benden işin kısa özeti.

Yorumunuza ve açıklamanıza teşekkür ederim, gerçekten ses olayı azaldı ve performasında da herhangi bir gelişme veya gerileme hisstemedim.
Demek ki bundan sonra 95 oktana devam.
 
Kazasız sürüşler.
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hiko;233315
Yorumunuza ve açıklamanıza teşekkür ederim, gerçekten ses olayı azaldı ve performasında da herhangi bir gelişme veya gerileme hisstemedim.
Demek ki bundan sonra 95 oktana devam.
 
Kazasız sürüşler.

 
95 oktanla 3.depo oldu,,
 
41 lt benzin...(95 oktan)   175 tl.......498 km tamamı şehir içi yol yaptı...
 
Yani;;;
--100 km' de 8.2 lt tüketim,
--1 lt benzinle 12,2 km yol yapmak,
--1 km ' nin maliyeti 35 krş demek anlamına gelir...
 
Gayet güzel yola devam...
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar size bir soru? söz yakıt tassarrufunu geldiği için;

arkadaşım 2003 1.2 8v palio aracını 20km de 2 30km 3 40 km 4 de atıyor trafik içinde aracın vites oranları kısa olduğu için sarsıntı olmuyor ama tabi ivmilenmede yok elifin kanısı misali gidiyor.Bende sinir oluyorum aracın deviri 2000 3000 arası olması gerekirken devir snaırım heo 1500 lerde ( devir saati yok ama :D )  . ve geçende hesapladık baya bi yol yaptı bu halde benzinli araç km şehiriçinde 150 kuruş yaktı. Ben çiğ atıcağı için daha çok yakar diye tahmin etmiştim. Siz böyle bir girişiminiz oldumu? Uzun vadede sorun açar kurum olayı falan oalbilir ama araçta.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Sürekli o şekilde kullanmak motora kurum gibi nedenlerle zarar verir diye düşünüyorum.
İşyerinin 1.4TSI DSG Jetta aracı da 50 km/s hızda 6. viteste gidiyor ve devirde 1200 d/d civarı oluyor.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tufan;237976
arkadaşlar size bir soru? söz yakıt tassarrufunu geldiği için;

arkadaşım 2003 1.2 8v palio aracını 20km de 2 30km 3 40 km 4 de atıyor trafik içinde aracın vites oranları kısa olduğu için sarsıntı olmuyor ama tabi ivmilenmede yok elifin kanısı misali gidiyor.Bende sinir oluyorum aracın deviri 2000 3000 arası olması gerekirken devir snaırım heo 1500 lerde ( devir saati yok ama :D )  . ve geçende hesapladık baya bi yol yaptı bu halde benzinli araç km şehiriçinde 150 kuruş yaktı. Ben çiğ atıcağı için daha çok yakar diye tahmin etmiştim. Siz böyle bir girişiminiz oldumu? Uzun vadede sorun açar kurum olayı falan oalbilir ama araçta.


1. En başta krankı gereksiz zorluyor. Motorda titreme, ses olsun olmasın krank zorlanıyor.
2. Devirsiz gitmek elbette sarfiyatı düşürür, ama bunun aracın besleme sistemi (subap, enjeksiyon v.s) üzerine negatif etkileride olur. Zaman zaman yüksek devirlere çıkılmalı, hatta redline'a kısa süreli girip çıkmalı, uzun bir yolda sabit biraz yüksek bir devirde yol almalı.
3. Bazen hava, yol ve lastik şartları ilginç sonuçlara gebedir. Özellikle düz ferah yollarda 4. vites 5. vitesten daha az sarfiyat sağlar, tork gücünü daha randımanlı aktardığı içindir.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;238648
1. En başta krankı gereksiz zorluyor. Motorda titreme, ses olsun olmasın krank zorlanıyor...
Üstâd Jetta 1.4TSI DSG' nin sürekli 1200 d/d' de gitmesine ne diyorsun peki? Bu araçlar da yakında krankı alırlar mı ellerine?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;238772
Üstâd Jetta 1.4TSI DSG' nin sürekli 1200 d/d' de gitmesine ne diyorsun peki? Bu araçlar da yakında krankı alırlar mı ellerine?


Motorun karakteristiği o yönde ama, yani o devirlere göre dizayn edilip düşünülmüş motorlar o TSI'lar falan krank, krank yatağı v.s ona göredir Haşmetlim:wnk: Ha yok düşünmediyseler alırlar kucağa tabi :rm:Bizim yeni kasa Passat 2.0 DSG'li TDI'da mahalle arasında bile 6. vitese atabiliyor, hadi öküz gibi tork mork varda kurtarıyor işi. Zaten şu DSG'i hiç anlamadım, bir cins sistem, bazen dümdüz yolda bile 4'de tutabiliyor hala:rm:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;238985
...şu DSG'i hiç anlamadım, bir cins sistem, bazen dümdüz yolda bile 4'de tutabiliyor hala:rm:
Aha! Fabrikasyon arıza!:rm::hanz::adm::kro::rock1:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;239101
Aha! Fabrikasyon arıza!:rm::hanz::adm::kro::rock1:


Kullanım stilimle hatayı tolere ediyorum ben:hoh::hoh::hoh:
Ağğnaadın sen onu:rm::rm:
DSG harbi bir ilginç ama, hava durumuna görede mi optimize ediyor sürüşü nedir:rm:


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,,, 30.000 km bakımdaan sonra (benzin filtresi ve buji deeğişimi dahil) tatil gidiş dönüşü klima sürekli açık .. ortalama ..90-110 km ve özellikle 130-150 arası da basarak deneme sonucları....
 
yakıt değerlerim: 1,4 LT benzinli 30.000 km En baz 2009 model
 
en düşük ....6,1 LT/100KM ...........0,26 TL/1 KM,........... 17 KM / 1 LT ,
ortalama.... 7,3 LT/ 100 KM.......... 0,32 TL/ 1 KM,......... 13,6 KM / 1 LT
en yüksek ...7,8 LT/100 KM...........0,34 TL/1 KM........... 12,6 KM/ 1 LT
 
fabrika değerleri .......... 5,6 LT/100KM (şehirler arası
..........8,9 LT/100KM (şehir içi)
...........6,8 LT/100 km
 
 
Sizce nasıl, bence iyi Roomi' yi iyice sevmeye başladım.
EDİT : düzenleme
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2012, 10:23:20 Gönderen: hiko »
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı LeChiffre

  • Weatherman
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tufan;237976
arkadaşlar size bir soru? söz yakıt tassarrufunu geldiği için;

arkadaşım 2003 1.2 8v palio aracını 20km de 2 30km 3 40 km 4 de atıyor trafik içinde aracın vites oranları kısa olduğu için sarsıntı olmuyor ama tabi ivmilenmede yok elifin kanısı misali gidiyor.Bende sinir oluyorum aracın deviri 2000 3000 arası olması gerekirken devir snaırım heo 1500 lerde ( devir saati yok ama :D )  . ve geçende hesapladık baya bi yol yaptı bu halde benzinli araç km şehiriçinde 150 kuruş yaktı. Ben çiğ atıcağı için daha çok yakar diye tahmin etmiştim. Siz böyle bir girişiminiz oldumu? Uzun vadede sorun açar kurum olayı falan oalbilir ama araçta.

Bizim emektar Reno yu (Renault 19 1.4 RN) 16 yildir kisa vites gecis araliklarinda ve 2500-3000 (5. viteste bazen 1500-2000) devirlerde kullandik (mesela sehir ici 70km/s hiz ile giderken), en son sanayi de motora baktirdim, usta saat gibi maasallah, millet bu kadar zamanda 2 defa motor yaptirir, sizinkinde tik yok demisti. Motor icin herhangi bir `bor` v.s katki kullanmadim. FuelSave Kursunsuz 95 Oktan Shell benzini kullaniyorum. Farkli benzin aldigim zamanlarda mevcut ama ithal olan motor temizleme katkilarindan mutlaka takviye yaparim.Performans a gelince, zaten 1.4 atmosferik enjeksiyonSUZ bir motordan ne kadar performans bekleyecegim ki, yuksek devirlerde kullanayim. Ayrica kasaya gore motor biraz zayif kaliyor. Dizayn sebebiyle motorun sogutmasi da yine zayif. (Durup dururken sogutma fanini calistiran efsane arabadir, koy gunesin altina acar yani o derece, kullanan bilir) Tuketim ise, depo 45lt, 1 depo ile yari sehir ici yari cevre yolu, Izmir de, hafif perormansli 650km goruyorum. (45 x 4.50)/650 = yaklasik 310 kurus/km denk geliyor sanirim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: LeChiffre;387170
...Dizayn sebebiyle motorun sogutmasi da yine zayif. (Durup dururken sogutma fanini calistiran efsane arabadir, koy gunesin altina acar yani o derece, kullanan bilir)...
"Karbüratörleri hava filtre kazanının altında gömülü olduğu için benzin buharlaşması sorunu da vardı ve karbüratörlerinde ekstradan bir fan daha vardır" diye hatırlıyorum ben de.:wnk: