škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Debriyaj kavrama sistemi hakkında....

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lehonour

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Kavrama konusunda merak ettiğim bir konu var. Şahsen sürdüğüm aracın debriyajının biraz üstten kavramasını ve pedalın yumuşak olmasını isterim. bu özellik ford dizel motorlarda gayet ayağıma uygun oluyor hatta transit'i ilk kez sürdüğümde ulan koca araba nası kaldıracaz bunu yokuşta falan derken bizim clio sümbülden den bile rahat sürdüğümü hatırlarım. Hatta sürerken en hoşuma giden debriyajın anlık olarak kavraması değil belirli bir aralıkta kavramasıdır ki bu da frenden ayağı çekip gaza basma süresinde zaman kazandırıyor.

Bazı arabalarda özellikle capon arabalarında debriyaj çok sert ve oldukça dipten kavrıyor ve en nefret ettiğim de belli bir noktada zınk diye kavrıyor araba öne hoplayıveriyor. bu özellik neye göre aşağıdan ya da yukarıdan kavrar ya da debriyaj neden bazı araçlarda sert bazı araçlarda yumuşaktır. Malzeme kalite v.s. noksanlığımıdır ? yoksa tercih olarak mı böyledir. Ford da niye böyledir de diğerlerinde öyledir :) ya da ben araba sürmeyi bilmiyorum :++:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Aynı marka/model araçlarda bile farklı kavrayabiliyor, nedenini bilmiyorum, otomatik ayarlıyor kendini baskı balataya göre yazılıyor yer yer. Benim taka dipte kavrıyor, bu hoşuma gidiyor, gerçi alışınca hepsi bir  :)


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lehonour;228993
Kavrama konusunda merak ettiğim bir konu var. Şahsen sürdüğüm aracın debriyajının biraz üstten kavramasını ve pedalın yumuşak olmasını isterim. bu özellik ford dizel motorlarda gayet ayağıma uygun oluyor hatta transit'i ilk kez sürdüğümde ulan koca araba nası kaldıracaz bunu yokuşta falan derken bizim clio sümbülden den bile rahat sürdüğümü hatırlarım. Hatta sürerken en hoşuma giden debriyajın anlık olarak kavraması değil belirli bir aralıkta kavramasıdır ki bu da frenden ayağı çekip gaza basma süresinde zaman kazandırıyor.

Bazı arabalarda özellikle capon arabalarında debriyaj çok sert ve oldukça dipten kavrıyor ve en nefret ettiğim de belli bir noktada zınk diye kavrıyor araba öne hoplayıveriyor. bu özellik neye göre aşağıdan ya da yukarıdan kavrar ya da debriyaj neden bazı araçlarda sert bazı araçlarda yumuşaktır. Malzeme kalite v.s. noksanlığımıdır ? yoksa tercih olarak mı böyledir. Ford da niye böyledir de diğerlerinde öyledir :) ya da ben araba sürmeyi bilmiyorum :++:

Burada da aynı konu tartışılmış
http://forum.donanimhaber.com/m_42228651/tm.htm


hasan

  • Ziyaretçi
Baskı balatayı değiştirdinmi yumuşacık oluverir zaten


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;229013
Aynı marka/model araçlarda bile farklı kavrayabiliyor, nedenini bilmiyorum, otomatik ayarlıyor kendini baskı balataya göre yazılıyor yer yer. Benim taka dipte kavrıyor, bu hoşuma gidiyor, gerçi alışınca hepsi bir :)

İrfan hocam, net hatırlamıyorum ama sanki  benim araba yukarıda kavrama yapıyor gibi. özellikle bakıp, tekrar bilgi veririm.
 
Ancak, Şunu hatırlatmak isterim;
Yukarıda kavrayan, arabalarda eğer sürücünün ayağını debriyaj pedalı üstünde tutma gibi bir alışkanlığı varsa baskı balatanın zarar görmesine sebep olacaktır.
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hiko;229430
İrfan hocam, net hatırlamıyorum ama sanki benim araba yukarıda kavrama yapıyor gibi. özellikle bakıp, tekrar bilgi veririm.
 
Ancak, Şunu hatırlatmak isterim;
Yukarıda kavrayan, arabalarda eğer sürücünün ayağını debriyaj pedalı üstünde tutma gibi bir alışkanlığı varsa baskı balatanın zarar görmesine sebep olacaktır.

İrfan hocam, dün ve bu sabah dikkatli kullanarak, denedim. Yanlış aklımda kalmış.
Hiç gaz vermeden yavaş, yavaş debriyajdan ayağımı çekerek kalkış yaptım.
Dipten ortaya doğru kavrama başlıyor.
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bizim araç en tepeden kavrıyor.Hatta kalkarken o kısmı hissedebiliyorum.Ondan yokuşta 1mm geri kaydırma yok:)


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
kavrıyosa sıkıntı yoktur ha dıpten ha bastan kavramıs bence alısınca sıkıntı yok  :)


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Yaris için söylüyorum. Debriyaj aşağıda kavrıyor diyebiliriz. Debriyajın yukarıda kavraması kalkış ve vites değiştirmelerde sıkıntı yaratabilir. Yani gaz pedalı debriya ayarı açısından, bir de rampa gibi bir yerde olursa aracı kaydırma riski olabilir. Alıştıktan sonra problem olur mu olmaz tabii ama fazla yukarıda olmaması daha iyi. Aşağıdan kavramalarda daha seri hareket etmek imkanı oluyor.


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
C-max ne ortada ne aşağıda arasında.
Mcs gayet aşağıda kavrıyor.
Bu arada c-max'in pedalında acayip bir bacağı geri itme olayı var nedir bu?


Çevrimdışı Burak35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 427
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ST-max;230106
C-max ne ortada ne aşağıda arasında.
Mcs gayet aşağıda kavrıyor.
Bu arada c-max'in pedalında acayip bir bacağı geri itme olayı var nedir bu?

Gaz pedalı veya Debriyaj pedalının sertliğinin ayarı bildiğim kadarı ile yapılabiliyor. Hatta bir keresinde hatırladığım kadarıyla fren pedalı çok sert idi onun ayarını yaptırmıştım.


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Daha önceden yoktu.Şimdi ise bildiğimiz geri itiyor bacağı neyse yatptıralım bakalım.