škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia 1.2 TDI Greenline ile 1 depo - 2000 km

turker · 58 · 29491

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Oh Maaşallah. Bu değer yakalanır gerçekten. Hele de bizim gibi gözü anlık tüketimden eksik olmayanlar için :) :)
Güzel motor 1.2 TDI biraz deli ruhlu olmasam bekler bunu alırdım :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: dgn;231513
Coğrafi koşullarıda yazsaymış keşke.Rakım vs.

 
1.4 TDI ile de rekorları var adamın, coğrafya derken Tüm Avrupa'yı gezdi neredeyse, Edirne de uğradığı illerden biridiydi :)
 
Eski 1.4'lü olan haberi aşağıda...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Skoda Fabia TDI'dan rekor Dünya Ekonomi Sürüşü Şampiyonu Gerhard Plattner Skoda Fabia 1.4 TDI otomobili ile Hamburg’tan başlayarak 30 Avrupa ülkesini 18,051 km. yol katederek geçti ve yakıt ekonomisi hedefine ulaştı. Gerhard Plattner 4 hafta süren ekonomi sürüşüne başlarken 1.000 avroluk yakıt tüketmeyi hedefliyordu ve sürüşü 745.77 avroluk yakıt tüketerek tamamlamayı başardı. Zorlu yol şartları hatta zaman zaman karla kaplı yollardan geçmesine rağmen 100 km. de ortalama 3.94 lt. yakıt tüketimi ve 81.88 km/h hıza ulaştı.
Gerhard Plattner : “yakıt tüketimini kontrol etme çabası yoğun trafikte hiç bir işe yaramıyor, özellikle de Skoda Fabia 1.4 TDI’da. otomobil yol şartlarını algılayarak sürüş performansını dikkate almaksızın minumum yakıt tüketimi sağlıyor. Skoda Fabia TDI’ın değişik sürüş stillleri ile kullanıldığında dahi 100 km’de 4.7 lt. ortalama yakıt tükettiğini ispatlamak istedim.„
Gerhard Plattner ekonomik sürüş için mümkün olduğu kadar durmadan otomobil kullanılmasını hatta kırmızı ışıkta yirmi saniyeden fazla beklenilmesi gerekiyorsa otomobilin stop edilmesi gerektiğini söyledi. Bu anlayışla kullandığı otomobili ile Plattner silecek suyunu doldurmak için bile, benzin deposunu doldurmak için durduğundan daha fazla durdu ve servise de tüm Avrupa turu boyunca yağ değiştirmek için sadece bir defa yolculuğun 15.000 inci km.sinde Portekiz’de girdi.
Plattner Avusturya’da Tirol’ü geçtikten sonra geldiği Kühtaisattel’de otomobili kullanırken çıktığı 2.020 m. yükseklikte hava şartları kış sporlarına çok uygundu ve kendisi için ciddi tehlikeler arz ediyordu. Gezginin İrlanda yolunda kullanacağı feribotun motoru arızalanınca İrlanda’ya gidemedi ve 31 ülke olarak planlanan sürüş 30 ülke olarak gerçekleşti.
Plattner’in Avrupa turu Almanya’dan başladı, Danimarka, Norveç, İsveç, Finlandiya, Estonya, Letonya, Litvanya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Avusturya, Slovenya, Hırvatistan, Macaristan, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, İtalya, San Marino, Liechtenstein, İsviçre, Monako, Fransa, İspanya, Portekiz, İngiltere, Belçika, Lüksemburg ve Hollanda’dan sonra tekrar Almanya’da sona erdi.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Roomster'la da rekoru var, Edirne'ye bu testte uğramıştı  :)
 
Alıntı
Roomster Family Tour ends successfully!
7/26/2007


Gerhard Plattner spent only EUR 752 for fuel on his four-week trip with Roomster.

Having done 15,520 kilometres in altogether 35 European countries with a Škoda Roomster (1.4 TDI 59kW), the low-consumption world champion Gerhard Plattner arrived in Mladá Boleslav, the final destination of the “Roomster Family Tour“.
Plattner spent only EUR 752 for fuel on his four-week trip. With an average speed of 78 km/h, the average consumption of the fully-loaded Roomster was 4.5 litres/100 kilometres. Plattner has managed to save EUR 248 of the EUR 1,000 he had received at the start.
Gerhard Plattner has shown clearly that even a fully-loaded Roomster (loaded with real-weight dummies) can have low consumption and does not have to be an obstacle to road traffic. Plattner needed a repair only once on his trip around Europe – near Rome, the windscreen got hit by a flyaway stone and had to be replaced.
Gerhard Plattner's low-consumption tour with a Škoda Roomster 1.4 TDI - route: Mladá Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brussels, London, Paris, Luxembourg, Geneva, Andorra La Vella, Barcelona, Monte Carlo, the Vatican, San Marino, Ancona-Igoumenitsu ferry, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bucharest, Brasov, Beograd, Budapest, Zagreb, Ljubljana, Vienna, Bratislava, Uzgorod, Warsaw, Vilnius, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Helsinki, Helsinki-Stockholm ferry, Oslo, Copenhagen, Rostock, Berlíin, Mladá Boleslav.
Škoda Auto supports a further two low-consumption and environmental-protection projects, Ecodriven and EconomyRun.


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
Bu motor seçeneği neden TR'de yok ki? Olsa, bence yok satar.
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: SubaruOutback;231525
Bu motor seçeneği neden TR'de yok ki? Olsa, bence yok satar.

 
Gelir umarım!
 
 
Greenline ne demek dersek:
 
Alıntı
Skoda Auto, Greenline serisini ilk kez 2007 yılında Frankfurt Fuarı’nda Fabia modeli ile kamuoyuna tanıttı. Ardından Greenline Superb, 2008 yılında Cenevre Fuarı’nda sahne alırken, 2009 yılında Octavia, Greenline serisine katılan son model oldu.
 
Greenline serisindeki araçlarda yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını düşürmek için bazı iyileştirmeler gerçekleştirildi. Aracın ağırlığının düşürülmesi, hava akımının arttırılması için gövde altında gerçekleştirilen uygulamalar, sürtünme katsayısı düşürülmüş özel lastikler bunlardan bazıları olarak ön plana çıkıyor.
 
Greenline serisindeki araçların en önemli özellikleri, yakıt tüketimi optimize edilmiş motorları. Skoda, titiz geliştirme aşamalarının ardından bu yıl Cenevre Fuar’ında tanırımı yaptığı Octavia Greenline modelinde sadece 119 g/km CO2 (karbondioksit) üreten 1.6 litre TDI motoru ile hedefine ulaştı. Bu oran 100 kilometrede ortalama 4.4 litre dizel yakıt tüketimi anlamına geliyor.
Greenline serisine son katılan Octavia, common rail enjeksiyon yakıt sistemi sayesinde, dört silindirli motoru sorunsuz bir şekilde çalışırken, aynı zaman da yüksek çekiş gücüne de sahip. Octavia Greenline, aynı zamanda 77 kW (105 HP) güç ve 1900 dev/dak’ta 250 Nm’lik azami tork ile, sınıfının üstünde bir performans sunmaktadır.
 
Bu oran Fabia Greeline’da ise 1.4 TDI motorda 109 g/km CO2(karbondioaksit) emisyonu olarak gerçekleşmektedir.
Superb Greenline, 1.9 litre 105 beygir gücünde turbo dizel motor 100 km’de 5.1 litre yakıt tüketirken, CO2 (karbondioaksit) üretimi 136 g/km’ye inmiştir.
Çevreci teknolojinin güncel kullanımda ne denli başarılı çalıştığını Superb Greenline’ın, Çek Cumhuriyeti’nin Avrupa Birliği Başkanlık sürecinde AB üyesi ülke Bakanları’nın transferlerinde protokol aracı olarak kullanılmasından görüyoruz.



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Bu arada şu renge hastayım ya.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı kaan67

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Hadi biz bu değeri göremesek bile ki kesin göremeyiz 1500 bile yapsa öpte başına koy valla.gelsede arabaları satıp bundan alsak


Çevrimdışı AimLeSs

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Gerçekten büyük bir başarı. Yakından tanıdığım bir büyüğümün megane II 1.5dci 80hp ile İstanbul-Kütahya-İstanbul seferinde kendi gözümle yol bilgisayarında 3.1LT 'lik ortalama yakıt tüketimini görmüştüm. 3LT 'nin altına inmek bile zorken 2.2LT efsane bir değer.

Ama yakıt ekonomisi yapıcam derken uzun vadede motora zarar vermek bence mantıklı değil.

"Gerhard Plattner ekonomik sürüş için mümkün olduğu kadar durmadan  otomobil kullanılmasını hatta kırmızı ışıkta yirmi saniyeden fazla  beklenilmesi gerekiyorsa otomobilin stop edilmesi gerektiğini söyledi."

Özellikle turbolu bir araçta 20sn için durur durmaz kontak kapatıp, tekrar kontak açıp gazlanmaya başlanıldığında o turbonun hali uzun vadede ne'ce olur.. Ayrıca bu tarz sürüşlerde en yüksek viteste 1100dd-1900dd civarında turboyu devreye gerekmediği sürece sokmayarak enjektörlerde daha çabuk oluşacak kurumu da hesaba katmak gerekir.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AimLeSs;231652
Gerçekten büyük bir başarı. Yakından tanıdığım bir büyüğümün megane II 1.5dci 80hp ile İstanbul-Kütahya-İstanbul seferinde kendi gözümle yol bilgisayarında 3.1LT 'lik ortalama yakıt tüketimini görmüştüm. 3LT 'nin altına inmek bile zorken 2.2LT efsane bir değer.

Ama yakıt ekonomisi yapıcam derken uzun vadede motora zarar vermek bence mantıklı değil.

"Gerhard Plattner ekonomik sürüş için mümkün olduğu kadar durmadan  otomobil kullanılmasını hatta kırmızı ışıkta yirmi saniyeden fazla  beklenilmesi gerekiyorsa otomobilin stop edilmesi gerektiğini söyledi."

Özellikle turbolu bir araçta 20sn için durur durmaz kontak kapatıp, tekrar kontak açıp gazlanmaya başlanıldığında o turbonun hali uzun vadede ne'ce olur.. Ayrıca bu tarz sürüşlerde en yüksek viteste 1100dd-1900dd civarında turboyu devreye gerekmediği sürece sokmayarak enjektörlerde daha çabuk oluşacak kurumu da hesaba katmak gerekir.


O zaman dizellere start-stop sistemi hiç konulmasın.En yakın örnek sürdüğümüz araba bakımı düzenli yapılır kaliteli mazot konur ama kontağı kapatmadan önce beklenmez.Şuan 30bindeyiz bi problem yok bakalım kısmetse bu tezi çürütcem:)Aynı şekilde kullanılan eniştemin hiluxu ise 150 binde daha tık yok.


Çevrimdışı cantayy

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar 15 Mayısta Erzurumdan Antalyaya Kemere geldim.1.4 Tdi 2007 125000 aracım.Ortalama yakıt tuketımı 4.0 L.yol bılgısayarındakı  Ortalama hız saatte 75 km/h. ve bir depo ile erzurumdan antalyaya geldim.Guzergah erzurum erzıncan sıvas kayserı nevsehır aksaray konya ( Konyada 3 saat sehırıcınde kayboldum :) ) aksekı manavgat antalya kemer. Erzurumda depoyu fulledım ve yaklasık 1290 km sonra lamba yandı.Kısaca bır depo ıle 1290 km yaptım.Donus bu cuma gunu donuste bıraz fazla yakıcak yıne yazarım.