İlginize teşekkürler arkadaşlar :ok:
FF Baki abiden destek bekliyorum yay konusunda bikaç güne gelir inşallah
Geldim geldim
:ok:
Öncelikle helezon düşündüğünüz için tebrik ederim, kesme biçme gibi saçma salak işlere bulaşmadığınız için:ok:
Helezon konusunda kullanıcının karar vermesi gereken iki etken vardır, konfor ve performans. (bazıları sırf görüntü için ister ama bence doğru tanımlama değildir bu). Konfor konusunda büyük ayrım vardır, her marka belli bir peformans sunarken konforu sunamaz. Bu noktada Eibach diğerlerinden biraz ayrılır, konforu ve peformansı bir arada en optimum noktada sunan markadır. Sonuçta bizler sadece pistte kullanılacak araçlara binmiyoruz, aynı zamanda ulaşım sağlıyoruz, onun için konfor önem kazanıyor. Bizler için uygun iki serisi vardır, Prokit ve Sportline. Prokit'ler 30-35 mm, Sportline'lar ise 45-50 mm'lik helezonlardır. Yalnız özellikle Eibach'lar belirtilen ölçüde düşme yapmazlar, hani görüntü olsun isteyen birini husrana uğratır, baştan söyleyeyim
45-50 mm'likte bile helezonlu araç olduğu anca anca biraz anlaşılır, 30-35 mm'ler de ise standarta çok yakın görüntüde kalır araç. Helezonların takıldıktan sonra oturma süresi vardır, bu yaklaşık 1000-2000 km'e tekabül eder, bundan sonra 10 mm aralığında biraz daha düşecektir sonra sabitlenecektir artık. Konforu fazla bozmasın performansta olsun isteyen Eibach bakacak, görüntü olsun biraz isteyen Sportline'dan başka düşünmeyecek. Standart amortisörler ile kullanılabilecek hem maksimum değerdir 50 mm hemde Eibach bu konuda zorlama yapmaz. Bunun üstü ölçüler amortisör ister, ya da çok ultra dikatli kullanım ki zaten bu helezon takıldıktan sonra yapılması gereken bir şey. Alçaklıktan fazla korkmayın, Eibach zaten yerlerde süründürmüyor ama dikkat istiyor, arabamı aldığımdam beri İstanbul gibi bir yerde 5 yılı aşkın süredir Eibach Sportline'lar ile kullanıyorum, bu zaman içerisinde 2 bilemedin belki 3 kere sıkıntı yaşadım o kadar. Alcak araba kullanmaya yıllardır alışık olduğum için çokta dert olmadı. Karter muhafazam yere sadece 7-8 cm mesafede, ara sıra ufak sürtmeler oluyor ama o da işin lezzeti:rm: Viraj, fren ve uzun yol performansı inanılmaz farklıdır, bu getiriler için helezon tavsiye ederim. Biraz pahallıdır ama kalite, performans,güvenlik ve konfor için Eibach tavsiye ederim. H&R çok güzel düşme yapar, hatta belirttiğinin üstünde ama Eibach konforu pek sunmaz, yoksa tercih edilebilir tabi. Vogtland, OMP konfora daha yakındır, bunlarda düşünülebilir. Apex vardır bu da iyi düşer lakin konfor gene yoktur.
Hortum konusu doğrudur, özellikle önlere takmak olabilecek sesin önüne geçer, özellikle yağmurlu ve kirli havalarda, helezon tablaları arasında dönüşlerde sıkışan helezon gezme yapabiliyor, ama bu çok nadir hemde her zaman olacak durum değildir ama genede takarken takın gitsin, kafanız rahat eder
Hortumda özel birşey değil, bildiğin bahçe sulama hortumu:rm: kaliteli ve içi örgülü olsun yeter. Helezonda Eibach doğru ve güzel tercihtir, aracınız için üretimi varsa önceliği vermekten yanayım açıkcası.
Görüntüde olsun performansta deniyorsa Eibach Sportline tercih edin.
Yok çok öyle sıkıntı yaşatmasın ama standart helezondan daha iyi olsun deniyorsa Eibach Prokit adamı üzmez.:ok:
Merak ettiğiniz ve benim atladığım noktalar varsa sorun, ilk gördüğümde memnuniyetle dilimin döndüğünce cevaplarım her zaman :ok: