Hafta başında arada yaptığımız emekli arkadaşlarla günlük gezilerimizden birine erken saatte Ümraniye'den başlayıp feribotla Topçular'a geçmek için Eskihisar feribot iskelesine gittik. Bir köşede park edip Eskihisar kalesini gezmek için yanına çıktık. Fakat kale ziyarete kapalıymış. Şansımıza hava çiseledi, yerler biraz ıslandı. Feribota binmek için sahil taraftan iskeleye doğru yönelince asfaltın ıslaklığı ve az meyilde araba hafif patinaja düşüp ASR ışığı yandı ve geri sönmedi. O sıra diğer arıza ışıkları da yandı. Motorda bir titreme, dengesizlik, çalışıyor, yürüyor ama belli bir anormallik oldu. İskeleye yaklaştığımda sağa çekip motoru durdurup tekrar çalıştırdım durum aynı. Neyse o halde feribotla Topçulara geçip göstermek için tamirci aradık. Başiskele tarafta bir ustada cihaz varmış, bağladı üçüncü silindir hatasını okudu. Bujiye baktı başka bir tane ile değiştirdi, ateşleme, kablolarının kontrolu, kompresör kontrolu derken son teşhisi "herşey normal, olsa olsa enjektör çalışmıyor" şeklinde oldu ve çare olamadı, bir siftah atıp yola devam ettik, yoldaki ustalardan da bir çare bulamayınca son çare İzmit sanayiye kadar geldik. VAG grubu için parça temini de olduğu için sahil taraftaki giriş kapısına yakın Çağ Oto'ya yönlendirildik. Durumu anlatmama rağmen usta cihazı bağlayıp aynı hatayı alınca doğrudan teşhis yapıp ateşlemeyi değişmek üzere paketinden çıkarttı. O arada buji kablolarını da temin için bir elemanını dışarı gönderdi. Adım adım gitmek varken iki parçanın birden değişmesi bana garip geldi. Diğer arkadaşların yanında (arıza çıkması mahcubiyetiyle) çok üsteleyemesem de, ödeme esnasında sebebini sorunca kabloları değiştirmeyince randıman vermiyor gibi bir yanıt verince uzatmadan 270+150 kablo ile 470 TL ye mal olunca motor kendine geldi. Tabi her ihtimale karşı çıkan parçaları yanıma aldım. 1995 ten beri dokuzuncu aracım oldu ilk defa bu kadar yüksek bir arıza masrafı çıktı. Para canın yongası olsa da tedirgin olup ne olduğunu anlamamak daha fena!