škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hava yastıkları açılmadı!

my_lord · 54 · 19602

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;243105
Büyük geçmiş olsun.
 
Aşağıdaki videodaki kum tepelerine çarpmalar, kaldırıma sertçe vurmalar, tabana uygulanan darbeler, ...vs. hepsi hava yastıklarının hemen açılmaması içindir. Bence kör parmağım gözüne misâli gerekli sertlikte ve açıda darbe gelmemiş yastıkların açılması için.
 
[YOUTUBE]4PiwNWZsiM0[/YOUTUBE]
uğur bu ne adrenalin böyle yahu,hele o transportr mı nedir havada resmen uçuyor yaw.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


fabialife

  • Ziyaretçi
arkadaşlar daha önce de belirttik, hava yastıkları çarpmaya karşı koruyan güvenlik donanımlarıdır.
hava yastıklarının açılması için sensörlerin çalışması gerekir. o sensörler de belli bir açı dahilinde ve belirli bir çapma şiddetinden sonra açılır.
burada hasar yuvarlanmadan oluştuğu için araç 500 takla da atsa standart arabalarda normalde sensörler çalışmaz.
ayrıca bu tür kazalarda kazının ilk başlangıç anında araç içerisindeki insanları koruyacak olan; hava yastıklarının koruyucu etkisi olsa da esas hava yastıkları değil aracın şasesi, güvenlik  kafesi ve çelik barlar gibi imalat aşamasında tasarlanan güvenlik elemanlarıdır.
diyelimki araba 10 takla attı ilk taklada bütün hava yastıkları patladı ve söndü daha sonraki taklalarda ne işe yarayacak yastıklar.
ama aracın içerisindekileri hayatta tutacak güvenlikte tedbirler alınmışsa, emniyet kemerli takılı ise ve birazda şans varsa insanların yaşama şansı yüksektir.


Çevrimdışı onur guven

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ön havayastıklarının açılmaması gayet normal nitekim araç kafadan çarpişma yaşamamıs , bu hava yastıklarının açılması için önden yada önden ama 30-35 dereceye kadar açılı önden bir çarpişma gereklidir (25-35km/h hızın üzerinde olmalı). yan hava yastıkları için tam bir bilgim yok yanlış bir bilgi vermek istemem.

Geçmiş olsun.


fabialife

  • Ziyaretçi
ön, yan, tavan, perde, diz, bilumum ne kadar hava yastığı varsa tamamının çalışma prensibi darbe şiddeti esasına göredir.
araç yanının üstüne 10-15 metre yüksekten düşmüş olsa yan ve/veya perde hava yastıkları da açılır.
ama araç yanının üzerinde 500 metre sürüklense hiç bir şey olmaz.
her hava yastığının sensörü kendi bölgesindeki belli açı ile gelen darbe şiddetini algılar.
başka bir deyişle önden gelen darbelerde ön hava yastıkları ve varsa diz hava yastığı,
yandan gelen darbelerde darbenin açısına bağlı olarak yan ve/veya perde hava yastıklarının hepsi ya da darbe alınan bölgedekiler açılır.


Çevrimdışı my_lord

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 158
    • Profili Görüntüle
Hepiniz sağolun arkadaşlar.Bence çıkarılacak en iyi ders ne hava yastıklarına ne de başka birşeye güvenmemek lazım.Kontrolü elden bırakmamak en iyisi.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Öncelikle çok büyük geçmiş olsun :(
Airbag konusu çok ilginç ve tartışmalı bir konudur aslında. SRS ve SRP sistemler detay farkı gösterir, marka ve modele görede farklar olabiliyor. Olay sadece emniyet kemeri ilede değil, koltuklarda bulunan ağırlık sensörleri konusuda vardır. Detayına girersem sayfalar sürer. Kabaca özetleyerek, perde hava yastıkları aslında ilk temel amacı araca yandan gelecek darbelerdedir, siz durursunuz yandan gelir bir kamyon, araba çarpar v.s bu tarz darbeler içindir. Bizlerin kullandığı araçlarda yoktur ama birde sistemin yorumlama mekanizması vardır, şiddet, açı, emniyet kemeri bağlı veya değil v.s durumlarında hangi yastığı açıp açmama kararını verecek şekilde.
Arkadaşım yıllar önce Audi A3 ile Bodrum yolunda virajdan çıkıp takla attı, perdeler devreye girdi. Bir başka olaydada gene bir arkadaşımın Clio'sunda sokaktan geçerken veletlerin arabaya doğru attığı maytap arabanın tam altında patladı ve airbag'ler açıldı. Tam orda sensör olduğundan bunu tetikledi, serviste aynı şeyi söyledi zaten. İki farklı değişik olay işte. Bizim arabalarda emniyet kemeri mutlaka takılmalı, benim arabada mesela kemer takılı mı değil mi bakmaz, direk tetikleyici şekilde darbe aldığında patlatır tüm yastıkları yüzüne, kemer takılı değilse kafayı mafayı kopartır alır altına.


Çevrimdışı y.tekin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. :( Cidden kötü bir durum.  Yine bu kadar ile atlatmak ile şükür edin bence.  Ama araç böyle bir duruma geliyorsa hawa yastıklarının açılması gerektiğini düşünüyorum.


Çevrimdışı alpino

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
çok geçmiş olsun. arkadaşların da yorumlarında yazdıkları gibi hava yastıkları belirli açıdan gelen belirli güçteki darbe sonucunda açılıyor. kazada anladığım kadarıyla ilk darbeyi çaprazdan çamurluk yemiş. ardından araç sol yanı üzerinden takla atmış. bu durumda ön hava yastıklarının açılmaması doğaldır.
yan hava yastıklarına gelince açıkçası ben A ve B sütunlarında ezilme görmedim. zaten aracın yaşam alanında çok fazla bir daralma da yok. takla sırasında B sütununun darbe almamış olması yan hava yastıklarının açılmamasına neden olmuş gibi.

yine de inceletmenizde yarar var.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun..

Demekki orta sınıftaki bir araçtaki bilmem 30 tane güvenlik önlemi var vs falan güvenmemek lazım..

Aracın şasi sağlam ki tavan sizi ezecek şekilde bükülmemiş Allah korusun..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI




Çevrimdışı er6n

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
çok geçmiş olsun, benimde bir arkadaşım kaza yapmıştı araç sizinkine benzer bir durumda idi ama sürat ve çarpma açısından diye kaynaklanıyor diye sanıyorum bütün hava yastıkları patladı, şoför emniyet kemeri takmıyordu, ama bütün hepsi patladı perdeler yanlar ön 2, patlamayan kalmadı, şöfor 5 6 kaburga bir omuz kırığı yolcu ise emniyet kemeri takılı olarak bi kaç küçük çizik ile kurtardı. yani tamamen çarpmanın şiddeti ve açısına bağlı. tekrardan çok geçmiş olsun.


Çevrimdışı octa17

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
çok çok geçmiş olsun. Teknoloji diyoruz son model diyoruz. Araç bu hale geldikten sonra açılması gerekirdi. Kemer olayı belli bir ölçüde sınırlandırılmalı. Bazı durumlarda kemere bakılmadan hava yastıkları acılmalı.
 
tekrardan geçmiş olsun.


Çevrimdışı alpino

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa17;249929
çok çok geçmiş olsun. Teknoloji diyoruz son model diyoruz. Araç bu hale geldikten sonra açılması gerekirdi. Kemer olayı belli bir ölçüde sınırlandırılmalı. Bazı durumlarda kemere bakılmadan hava yastıkları acılmalı.
 
tekrardan geçmiş olsun.


tek başına hava yastıkları %5 koruma sağlıyor. emniyet kemerleri %40-45 civarı, ikisi birlikte olduğu zaman ise %60-70 c,varında koruma sağlıyor.

üstelik hava yastıkları o kadar şiddetli açılıyor ki kemerin takılı olmadığı durumlarda açılmaması daha büyük yaralanmaları önlüyor.

hatırlıyorum da çok zeki bir mercedes sahibi çocuğunu ön koltuğa oturtmuştu. kaza yapınca hava yastıkları açılmış ve çocuğun kafasını gövdesinden ayırmıştı. babası ile "kale gibi araba dediler aldım çocuğum öldü" diye ağlıyordu ama kendisinin burnu bile kanamamıştı.