@FF yerden yere vurmuşsun ama benim anlatmak istediğim araç bakımsız olunca ister r9 olsun ister şahin olsun ister favo olsun aynı olayları yaşarsın.
Kullandığın araç seninde bahsettiğin gibi problemliymiş. Rneualt9un zevkini alabilmek için mümkünse "0" km sini bulup kullanmak gerekiyor.
Çok kızıyorum bu tarz Renault 9lara
- Yanlış LPG montajı yapıyorlar bu araçlara, mikser yanlış seçiliyor gaz ayarı yanlış yapılıyor vs vs sonra araç gitmiyor tıkanıyor vs oluyor.
- Motor bakımı yapılmıyor, en basidinden bir supap ayarı ve bir avans ayarı(springler için) aracı inanılmaz değiştirir ama yok birşekilde hep sıkıntılı oluyor
- Karbüratör 10 senelik en azından bir kere olsun temizlenmesi lazım ama gittiği yere kadar denip bakımı yapılmıyor.
Sonrada senin gibi kullanıcılar 120de kaldım ibre kırıpdamadı diyor ve renault9un itibarı böylece zayıflıyor
2 yıldır bu model üzerine bir kulüp ile ilgileniyorum. Bahsettiğin sıkıntıları yaşıyor insanlar. Eğiterek-öğreterek bakımları yapmalarını sağlıyoruz, hintler ile daha performanslı konforlu hale gitrtmeye çalışıyoruz.
http://www.renault9.net sayfasında üşenmeden her yaptığım işlemi fotoğrafladım, anlattım. Yurt dışı kaynaklardan çeviri yaptım siteye ekledim. Türkiyedeki ilk renault9 kaynağı bu sitedir.
Ama maalesef hala senin anlattığın gibi r9ları dinliyorum internet ortamında. Sonra haliyle r9 kötü oluyor.
-Renault9 un ara hızlanmaları, süspansiyon yumuşaklığı, viteslerinin rahatlığı o dönem araçlarında maalesef yoktu. Ama gelgelelim şimdi yerinde yeller esiyor
Bir diğer konuda internet forumlarında adam araba kullanmayı yaşı gereği palio vs gibi rahat arabalarda öğreniyor. R9- R12-Şahin vs gibi arabalara binince demediği kalmıyor. Ama daha önceki nesil r12 şahin gibi arabalarda direksiyon başına geçtiği için biraz kıymet biliyor.
Clio ikinci arabam, bu güne kadar bindiğim şirket araçları dahil hepsinin hakkını vermişimdir, gerek kullanım gerek bakım olarak. Nedense 85 model kartal bile benim elimde canlanmıştır. Neyse lafı çok uzattım ama gerçekler maalesef böyle