škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Günlük yakıt değerleriniz..

gokcen59 · 4900 · 2274334

0 Üye ve 13 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alperen;443660
Şu dCI'lere bi türlü ısınamadım yahu. Megane 1'den sonra Renault bitmiştir.

Yeni nesil 1.6 dci 130 bg 320nm motorunu bekliyorum ben yeni fluencelere konuluyomuş galiba. vw de belki ders alırda yükseltir artık motorları


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: turker;443656
dci az yaksa da ömrü yok, tasnif dışı :)
Niye ömrü yok? F1' de en sağlam motor Renault' un motoru.:wnk:


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
valla hep aynı şeyleri okuyoruz duyuyoruz Uğur abi, en son benim saxo'yu alan vatandaş anlattı. Sıfır aldıkları 2004 symbol dci, çok iyi bakmamıza rağmen 140 binde makina bitti dedi. Eşte dostta da çok gördük, o km'yi bile görmediler dedi. Kendisi de otomotiv sektöründe çalışıyor, Renolarda sıkıntı enjektörden başlıyor dedi, sonra komple motoru kucaklıyorsunuz dedi. Genelemek istemiyorum ama aynı km'lerde megane (tanıdıkta) ankara otobanında kalmıştı enjektör nedeniyle. Bi turbocu da foruma yazmıştı, 105'lik hariç dci'ierin turbolarını revizyona almıyorum, sıkıntılılar diye. 150 bin km nedir ki, 4-5 senelik km.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Sanmıyorum(yada ummuyorum) dCI lerin ömrünün kısa olduğunu.Eğer öyle olsa Mercedes niye koysun kendi aracına?Belki belli model aralığında vardır.


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Nedense şu Renolara ve dCI'lere ayrı bir şeyim var yahu


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Bizim bir arkadaş 2011 fluance aldı 2. el.. çok düşük km'de idi.Belli bir süre sonra motor kulağı koptu ve yolda kaldı...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı smyomekatronik

  • OCTAVIA 1.6 FSI
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 328
    • Profili Görüntüle
Eski işyerim motor yatağı üretiyordu, işyerine gelen reflektiye ustalarından öğrendiğim bilgi, motorun ne kadar gideceğini etkileyen birinci unsur kullanan kişi. İkinci unsur motorun kodu.
örnek;(kodlar sallamosyon)
Clio x kodlu motorun ömrü 200 000 KM, Clio z kodlu motorun ömrü 500 000 KM .dizel motor kullanmasını bilmeyen biri daha kısa sürede motorun ömrünün bitiriyor. Usta birisi ise ne kadar dikkatli kullanırsa kullansın motorun ömrünü fazla uzatamıyor.

Hangi modelin hangi kodlu motorun ömrünün olduğunu hep not almıştım, aldığım notları kaybettim.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
bi bilen bulsam iyice silkeleyecem bu konuda ama turbo dizellerin tüm çeşitlerini elden geçirmiş adam burada pek yok. Seriye göre bile farklılıklar olabilir. Kişisel şanssızlıklar da olabilir. Merak ediyorum açıkçası. F1'de reno motorları uzun süredir sorunsuz, hem lotusta hem red bull'da. Ama Dci'nin bir bölümü için ayyuka çıkan durumlar var. Bilen varsa açıklasın çok isterim.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
O kadar abartılı derecede kötü motorlar değil dci lar. Valinin arabasına artçılık eden iki tane megan2 dci a binme şansım oldu. Kullanan arkadaş pedallar kartal pedalı gibi olmuş bune dedi ama araç 170-180lere çok kolay çıktı ve 269 bindeydi bence o kadar abartılmamalı


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Ben Renault sevmeyen biriyim ama DCI motorlara karşı bir sempatim var.Hele TDI traktöründen sonra DCI bana benzinli gibi geln sesiyle çok sıcak geliyor :) Neyse ki CR teknolojisi TDI motorları hayli sessizleştirdi :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: turker;443718
valla hep aynı şeyleri okuyoruz duyuyoruz Uğur abi, en son benim saxo'yu alan vatandaş anlattı. Sıfır aldıkları 2004 symbol dci, çok iyi bakmamıza rağmen 140 binde makina bitti dedi. Eşte dostta da çok gördük, o km'yi bile görmediler dedi. Kendisi de otomotiv sektöründe çalışıyor, Renolarda sıkıntı enjektörden başlıyor dedi, sonra komple motoru kucaklıyorsunuz dedi. Genelemek istemiyorum ama aynı km'lerde megane (tanıdıkta) ankara otobanında kalmıştı enjektör nedeniyle. Bi turbocu da foruma yazmıştı, 105'lik hariç dci'ierin turbolarını revizyona almıyorum, sıkıntılılar diye. 150 bin km nedir ki, 4-5 senelik km.
Enteresan yahu!:hmm::blm:
Alıntı yapılan: turker;443750
...F1'de reno motorları uzun süredir sorunsuz, hem lotusta hem red bull'da. Ama Dci'nin bir bölümü için ayyuka çıkan durumlar var. Bilen varsa açıklasın çok isterim.
Gerçi Vettel' in kullandığı motor dCi değil.:kiki:
Alıntı yapılan: Can;443754
Ben Renault sevmeyen biriyim ama DCI motorlara karşı bir sempatim var.Hele TDI traktöründen sonra DCI bana benzinli gibi geln sesiyle çok sıcak geliyor :) Neyse ki CR teknolojisi TDI motorları hayli sessizleştirdi :D
SDI motor candır. Zeytinyağıyla bile gidiyor bea!:rm:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
vw candır, gerisi yalandır..TDI motor üstüne tanımam..Bursagaz'ın vw caddy maxi'si var. İçinde abartısız 1 ton yük var.. Adam yine benim arabadan hızlı kalkıyor..Asfaltı kazıyor mübarek.. TDI motor kral...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı GökhanBa

  • Fluence 1.5 dCI
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
erhaba arkadaşlar.Forumu kurulduğu günden beri takip etmeme rağmen çok fazla yazma şansım olmuyordu.Daha önceleri pek çok marka araç kullandım en son da kendime ait Octavia A5 FL var idi.Yeni çalışmaya başladığım işyerim özel kullanıma da izin verilen aracı tahsis edince Octi yi sattım.Ve şirketin tahsis etmiş olduğu 2013 Fluence 1.5 dCİ aracı kullanmaya başladım.Araç donanım olarak boşline diye tabir ettiğimiz baz model 85 Bg olan modelden ve beyaz renk.Önce yakıt tüketiminden bahsedelim.Arkadaşları aracı alalı 700 km oldu.Ev iş arası 25 km yarı otoyol yarı şehir içi Ankarayı bilenler için şöyle anlatayım İvedik Org sanayi-aydınlıkevler arası günlük gidip geliyorum.Aracı maksimum dikkatle kullanmama rağmen 7 litre altına hiç düşmedi.Bunu yeni olmasına bağlıyorum ve zamanla düşmesini umuyorum.Bu arada yakıtı da Shell den alıyorum
Performans olarak ise tam bir facia.Alt devirlerde araba resmen bitik.Birazcık rampa da resmen bayılıyor ve hemen 1. vites istiyor.Doğrusu bu aracı binbir çeşit ticari kaygı ile 85 beygir olarak çıkaran mühendise de firmaya da yazıklar olsun.Koca araç dışarıdan heybetli görünüyor ancak performans sıfır.
Eski şirket aracı Jetta 1.6 tdi trendline dsg ile aynı yolda ortalamam 5.5 litre idi ve araç çok çok daha performanslı idi.Yani o yüzden asla Jetta ya da octi ile karşılaştırma yapıpta bu araçlara haksızlık etmeyeceğim.

Donanıma gelince;evet boş line dedik ama bu araç bomboşline.Çünkü aracın ön konsolunda teyip ve havalandırma ızgaralarının olduğu yerde maliyeti maksimum 1 usd olacak digital saati bile çalmışlar.Bunu anlamak gerçekten çok güç.
Yine aracın kapıları bagaj ve kaputunda kaporta ayarı diye bir şey yok.Tamamen baştan savma bir üretim olmuş.Aynı şekilde çamurluk içi davlumbazlar da baştan savma bir şekilde montaj edilmiş.Tamam reno 2.eli güçlü işletme maliyeti çok çok ucuz bir araç ama 40 küsür binlik bir araçta bu kadar baştan savma olamaz bence.
Benim bundan yıllar önce 1999 model megan 1 aracım vardı ve gaz verdiğiniz zaman motor yerleşiminden ve fabrikasyon dandik motor kulakları montajı yüzünden gaza bastıkça vites kolu sallanırdı.14 yıl geçmesine rağmen Reno bu sarsıntıyı azaltmış ancak tamamen yok edememiş.Bu durum Reno Ar-ge sinin ne iş yaptığı sorusunu akıllara getiriyor.

Söylediklerimde kesinlikle marka fanatikliği vs. yapmak istemedim.Birebir nihai tüketici olarak objektif yorumlarımı yazdım.Bu aracı almadan önce mutlaka test sürüşü yapsınlar diyorum.

Sonuç olarak;benim için tüm bunlar çok bir sorun olmayıp bedava sirke baldan tatlıdır diyip aracı kullanıyorum.
Yakında bu araçla Ankara-İstanbul-Ankara yapacağım.Uzun yol tecrübe ve gözlemlerimi de buraya aktaracağım.

Herkese keyifli ve emniyetli sürüşler diliyorum.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
1.5DCİ olduğunu tahmin ettiğim Fluence marka otomatik vitesli ikâme araç vermişti firma bize. Ne yaptım ne ettiysem tüketimi 5,6lt/100km üzerine çıkartamamıştım. Rampalarda bayılma, vs. gibi bir sıkıntısı hiç yoktu. Belki motoru daha güçlü olan versiyon olabilir. Ancak yine de VW veya Octavia ile kıyaslamak yanlış olur bana göre.
Alıntı yapılan: mygokhan;443792
vw candır, gerisi yalandır..TDI motor üstüne  tanımam..Bursagaz'ın vw caddy maxi'si var. İçinde abartısız 1 ton yük  var.. Adam yine benim arabadan hızlı kalkıyor..Asfaltı kazıyor mübarek..  TDI motor kral...
Favorit' e de 1 ton yük vurunca asfaltı kazıyor. Arka kısım iyice çöküyor. Ön tekerleklerin yerle teması azalıyor ve hababam patinaj yapabiliyor.:D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Karabük içi yakıttan memnunum. Terbiyeli kullanım, 33 kmh hız ortalaması ile 250 km'lik ş.içi ortalamam 6.6 şu anda. Cerato için iyi, biraz çözmeye başladım olayı. 2000 deviri biraz geçince vites yükseltiyorum ama bir üst viteste 1800'ün pek altına inmeyecek zamanda. Yani ne eksik ne fazla devir. Biraz otomatize düşünmek gerekiyor. Sessizlik konusunda maşallahı var aletin, yeni lastikler de güzel, çok zevkli araba yaw :)