škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Günlük yakıt değerleriniz..

gokcen59 · 4900 · 2279097

0 Üye ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Octavia 1.9 Tdi 105 hp.Karma ama şehiriçi daha yoğun,birazda seri kullanım 29 kr yakmış dünki mazot fiyatıyla.Açıkçası ben bu depoda 35 kr civarı tahmin ediyordum.Çünkü bir ay boyunca ben kullandım.Biraz performanslı kullandım çok abartmadan.

Şaşırdım bence gayet iyi yakmış.Hele birde emsali birbucuk tonluk 1.9 -2.0 litre dizellere bakınca çok iyi.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
1.9 tdi için tabi ki iyi, benimle aynı görünüyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: zaferhan;460678
tüketim fırlıyor derken akşam inerken baktım şu an 7.5 lt ile geziyorum (benzin).. ortalama hız 19 km..full şehir içi..
 
 lastikler 27 iken 8.6 lt filan oluyordu..
 
 ama araba yumuşacık gidiyordu.. küçük bozukluklardan pıt pıt diye geçiyordu.. kasisler aracı fazla sarsmıyordu ve iç mekan da ses olmuyor du...
 basınç 31 e getirince..
 hızlanma bariz şekilde arttı.. yakıt düştü.. ama bozuk yola girince çıkan sesler rahatsız ediyor.. ayrıca sanki tahtanın üstünde oturuyormuş gibi sertlik hissediliyor..
 Lastikler bridgestone belki biraz sert.. o sebeple de olabilir..  bitmiyorlar da bitseler michelin e dönüş yapmayı düşünüyorum..
Basıncı düşürürseniz tabii ki konfor artar. Eğer şehiriçi tek başınıza ve yüksüz geziyorsanız kitapçıktan asgarî basınçları öğrenip bir de öyle deneyin. Bu sabah Favorit' in basınçları 31 yaptım, go-kart gibi geldim işe.:D Basınçları 28 yapsam dediğin gibi pamuk gibi oluyor ama Favorit' in motor gücü az olduğundan tüketimi sizdeki gibi 1 litre falan değil en az 2-3 litre fark ettirir.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ben Fabişi satın aldığımda 26 hava varmış lastiklerde, dedim amma konforlu alet  :D


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Litresi 2.66 TL gazdan 100 liralık aldım 38 litre ediyor yaklaşık bu gaz ile 450km yapması lazım %70 şehir dışı %30 şehir içi.. şuanda 300 km oldu 2 diş var gazda bakalım ne olacak , geçen yaz ne güzel 2.27 den alıyordum gazı :(

yakıt hesaplama için ben hep aşağıdaki linki kullanırım tam ve kesin sonuç

http://www.olcaysurucukursu.com/tuket.htm


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Bu arada Lastik havaları lastiklerine markasına göre değişir örnek verecek olursak Michelin'ler diğer lastiklere göre daha yumuşak lastiklerdir o yüzden ben Michelin'lere 2 psi  fazla basarım her zaman ... birde Lastik tipine görede değişir... hız endeksi Benim aracın orjinal lastiklerinde V olarak görünüyor , Ancak ben H almıştım... H   V 'ye göre daha yumuşak o yüzden 1-2 hava fazla basarım hep , kısacası ben 4 lastiğede 36 basıyorum , birçok denemeden sonra 36 benim aracım ve lastiklerim için en iyi değer...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;460722
Basıncı düşürürseniz tabii ki konfor artar. Eğer şehiriçi tek başınıza ve yüksüz geziyorsanız kitapçıktan asgarî basınçları öğrenip bir de öyle deneyin. Bu sabah Favorit' in basınçları 31 yaptım, go-kart gibi geldim işe.:D Basınçları 28 yapsam dediğin gibi pamuk gibi oluyor ama Favorit' in motor gücü az olduğundan tüketimi sizdeki gibi 1 litre falan değil en az 2-3 litre fark ettirir.


Aman abi geçen arkadaşın ön lastiği patlamıştı havası 28 e düşmüş kullanana resmen eziyet oluyor direksiyonun kafasına göre hareketleri manevra yapacağın zaman dönmemesi vs kötü bir durum :D Favo bu yönden iyi lastiğin indiğini direk fark ediyorsun :D

Alıntı yapılan: veracocha;460739
Bu arada Lastik havaları lastiklerine markasına göre değişir örnek verecek olursak Michelin'ler diğer lastiklere göre daha yumuşak lastiklerdir o yüzden ben Michelin'lere 2 psi  fazla basarım her zaman ... birde Lastik tipine görede değişir... hız endeksi Benim aracın orjinal lastiklerinde V olarak görünüyor , Ancak ben H almıştım... H   V 'ye göre daha yumuşak o yüzden 1-2 hava fazla basarım hep , kısacası ben 4 lastiğede 36 basıyorum , birçok denemeden sonra 36 benim aracım ve lastiklerim için en iyi değer...


Lastiğin sertliğine göre hava basılması diye bir durum yok.Lastiğin norminal basınç değerleri bellidir bunuda fabrika depo kapağında belirtmiştir.195-65-15 ölçüsü için 32 psı dır.Geçen lastiklerimi değiştirdiğimde kışlıklara lastikçi 38 basmış fark etmeden resmen arabanın içinde gürültüden durulmuyordu taş gibi olmuştu.32 psı a indirince herşey normale indi.


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;460746
Aman abi geçen arkadaşın ön lastiği patlamıştı havası 28 e düşmüş kullanana resmen eziyet oluyor direksiyonun kafasına göre hareketleri manevra yapacağın zaman dönmemesi vs kötü bir durum :D Favo bu yönden iyi lastiğin indiğini direk fark ediyorsun :D



Lastiğin sertliğine göre hava basılması diye bir durum yok.Lastiğin norminal basınç değerleri bellidir bunuda fabrika depo kapağında belirtmiştir.195-65-15 ölçüsü için 32 psı dır.Geçen lastiklerimi değiştirdiğimde kışlıklara lastikçi 38 basmış fark etmeden resmen arabanın içinde gürültüden durulmuyordu taş gibi olmuştu.32 psı a indirince herşey normale indi.

Nasıl yok ? Kapının yanında yazan değerler aracın üstünde Fabrika çıkışı ile gelen lastikler içindir , Siz farklı hız endeksi lastik takarsanız lastik havalarını o taktığınız lastiğe göre ayarlamalısınız T tipi lastik ile V tipi lastiğin hava basınçları aynı basılmaz .. Benim araç için 31 - 29 diyor mesela kapıda .. ben bu havayı kullandığım michelin'e bassam aracın lastiği patlak gibi gider yolda .. tabi birde arkada simit depo var oda extra ağırlık yapıyor ıvır zıvır ve stepnede arkada benim mesela , bu havalar çok düşük benim için
« Son Düzenleme: 05 Mart 2014, 12:34:14 Gönderen: veracocha »


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
bende hepsini geçen 32.5-33 yapmıştım(alet analogtu).Yüksek süratte araba bi ara top gibi sekmeye başladı.Sonra 31 yapınca zıplama azaldı.
elegance=ugurcnplt


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;460746
Aman abi geçen arkadaşın ön lastiği patlamıştı havası 28 e düşmüş...
Havası 28' e düşen lastiğe patlak düyorsanız işiniz iş. 16 basınç lastikle E5' te gezindiğimi bilirim.:D:kro1::cnv:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bugün okula passatla gidip geldim.Güzergah yenimahalle-gölbaşı-yenimahalle şeklinde.Toplam 50km.Neredeyse hep pedal dipte gittim dipte geldim.Dönüşte kepekliyi 170le çıkıyordum.Adeta bir yılan misali virajlarda süzülüyor mübarek.:D Ben kendimi 15litreli tüketimlere hazırlarken git gel ortalama sadece 9 litre idi.Bu kullanıma cidden çok iyi bir tüketim bence..

Araç 122lik tsı man

Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim passat gerçekten yol tutuşu üst düzey bir otomobil.Gram kaymadan 150-160la virajlara giriyorum zerre şeritten sapma yok, esp asla devreye girmiyor..İnsan ayağını gazdan çekme ihtiyacı bile duymuyor.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;460774
Bugün okula passatla gidip geldim.Güzergah yenimahalle-gölbaşı-yenimahalle şeklinde.Toplam 50km.Neredeyse hep pedal dipte gittim dipte geldim.Dönüşte kepekliyi 170le çıkıyordum.Adeta bir yılan misali virajlarda süzülüyor mübarek.:D Ben kendimi 15litreli tüketimlere hazırlarken git gel ortalama sadece 9 litre idi.Bu kullanıma cidden çok iyi bir tüketim bence..

Araç 122lik tsı man

Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim passat gerçekten yol tutuşu üst düzey bir otomobil.Gram kaymadan 150-160la virajlara giriyorum zerre şeritten sapma yok, esp asla devreye girmiyor..İnsan ayağını gazdan çekme ihtiyacı bile duymuyor.


Sadece gidişe baksaydın bide bakalım gözlerin yerinde kalıyomuydu :) konya yolundan kaptırdın mı zaten bişey yakmıyo araba ben incekten 3 ortalamayla dönmüştüm gitgel 4.2 ydi :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;460751
Nasıl yok ? Kapının yanında yazan değerler aracın üstünde Fabrika çıkışı ile gelen lastikler içindir , Siz farklı hız endeksi lastik takarsanız lastik havalarını o taktığınız lastiğe göre ayarlamalısınız T tipi lastik ile V tipi lastiğin hava basınçları aynı basılmaz .. Benim araç için 31 - 29 diyor mesela kapıda .. ben bu havayı kullandığım michelin'e bassam aracın lastiği patlak gibi gider yolda .. tabi birde arkada simit depo var oda extra ağırlık yapıyor ıvır zıvır ve stepnede arkada benim mesela , bu havalar çok düşük benim için


Bu dediğiniz olay lastiklerinizn yük endeksi farklı ise olur yoksa hız endeksi değişiyor diye basınç değiştirmek pek mantıklı değil.Ben 12 senedir bu aracı kullanıyorum 6 takım lastik değiştirdim bu ölçüde hız endeki olarak V de H de kullandım ama dediğiniz gibi bi fark olmuyor.Fazla basarsam araba sessizleşiyor ama bu sefer bozuk yollarda aşırı rahatsız ediyor fazla sönük oluncada çok ses yapıyor direksiyon ağılaşıyor.32 hava olması gereken değerler.Bizim araçların jant yapısından ve yanakların yüksek olmasından dolayı insan gözüne sönük geliyor hatta bundan dolayı kaç defa lastik havasını kontrol etmek için benzinciye gittiğimi bilir.Normal değerleri basmak her zaman sağlıklıdır.Kışın 1-2 psı fazla basıp dişlerin açılmasını sağlayabilirsiniz bunu çoğu firmada tavsiye eder onun dışında fabrika değerleri en ideal değerdir.Sonuçta bunu hesaplayanda "aaa 32 hava buna ideal deyipte" yazmıyor oraya :)

Konuyla pek alakası yok ama güzel bir video..

[YOUTUBE]EWaiDrEvYE4[/YOUTUBE]


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
hız endeksi aracın yapacağı max hız ile alakalı T grubu bir lastilke 200 km yaparsanız patlama riski yüksektir. T grubu 40-50 km hızla giderken normal çalışma sıcaklığına ulaşırken V grubu 120 km de ulaşır o yüzden yüksek hız grubu lastikleri ş.içi kullanımda konforsuzdur çünkü lastik ısınmıyor ve yumuşayıp asfalta yapışmıyor, soğuk olduğu için abs sık devreye girer ve kaza yapma riski artıyor


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;460907
hız endeksi aracın yapacağı max hız ile alakalı T grubu bir lastilke 200 km yaparsanız patlama riski yüksektir. T grubu 40-50 km hızla giderken normal çalışma sıcaklığına ulaşırken V grubu 120 km de ulaşır o yüzden yüksek hız grubu lastikleri ş.içi kullanımda konforsuzdur çünkü lastik ısınmıyor ve yumuşayıp asfalta yapışmıyor, soğuk olduğu için abs sık devreye girer ve kaza yapma riski artıyor


Olur mu yaa dişleri sağlam lastiğin al tak arabana gidip verme bi ton para mazot alıp koyarsın ne gerek var..

İşte bu mantık bizi bitiriyor :) Anlattığınız çok önemli bu bilgileri malesef kimse bilmiyor güzel ülkemde. Lastiğin dişi sağlamsa ne hız endeksi,ne yük endeksi,ne de üretim tarihi hiç kimse için bir önem arz etmiyor :(