i30 Elite hakkında okumamız gereken şeyler var.
Valla her geçen gün forumlarda artan "i30'u test ettim" başlıklarından birini de ben açmak istemiyorum. Bi yandan da yazacaklarımın bi kısmını arabayı alan arkadaşımın okumasını istemiyorum
O yüzden buraya yazacağım, biraz sote ama yapacak bi şey yok...
Dün sıfır km i30 Elite Otomatik 1.6 CRDI'ı teslim aldık. Teslimatta baya anlattılar aracı, zaten her donanıma 1 dk ayırsan bile baya vakit tutuyor. Neyse, donanımlarını biliyorsunuz zaten ben arabadan bahsedeyim.
Benim motorun aynı tork ile beygiri biraz artırılmış hali (128 hp). Kullananlar 128 hp gibi değil yorumlarını bolca yapmışlar, son derece katılıyorum... Klasik tork konvertörlü şanzıman motor gücünü törpülemekten öte baltalamış. Özellikle otobanda cankurtaran yokuşu (10 km çıkış) kısmında arabayı ben aldım denemek için. Benim cerato ile abartısız "istediğiniz" hızda çıkabildiğiniz, örneğin 140'la çıkarken gazlarsanız 160-180'i rahat görebileceğiniz bir rampa. Normalde benzinli araçlarla da çok çıktım orayı, aşağıdan güzel kaptırırsanız 5. vites 100'le tamamlayabilirsiniz, yoksa 4 ve 80'e düşebilirsiniz (dik yerlerindeki minimum hızdan bahsediyorum)... i30 otomatik şanzımanla 6. vites 120 ile alttan kaptırdım, araba ancak 120'yi koruyabiliyor, üzerine çıkamadım. Gaza tam basıp kick down da yaptım, biraz artıyor hız ama kesinlikle manuel 115 hp cerato'daki tepki yok. Cerato ile 120 ile alttan girseniz, 180 görürsünüz çıkışta. Fazla uzatmayayım, klasik otomatik şanzıman motorla aranızda kalın bir blok gibi, ben olsam eşime manuel kullanmayı öğretir, yine otomatiğini almam.
Ha, otomatiğin vites geçişleri çok güzel. Komşuda Grand Picasso HDI var 2011 model otomatik, abartısız 1-2 saniye sürüyor vites geçişleri. i30'da geçişler neredeyse hiç hissedilmiyor, o konuda başarılı.
Tüketimde aracın sıfır olmasının yanında yine otomatik şanzımanın büyük etkisi var. Aynı dönüş yolunda i30 otm 6.1 yaktı, cerato manuel 4.8. i30'da bi yarım saat kadar fazla klima kullanıldığını da belirteyim... Ankara içinde şehirden çıkmadan da telefonla haberleştik ara ara, cerato 4.5 iken i30 5.5 falandı, hep 1 litre fark vardı aramızda. Yakıt olayına rodajdan sonra tekrar bakacağız...
Yol tutuş, konfor, sessizlik açısından i30, ceratodan 2 sınıf yukarıda. Cerato 160'dan sonra virajlarda çok güven vermiyor ama i30'la 160 ile virajda tır solladım, ne tırın rüzgarından, ne de virajdan hiç etkilenmedi. Kesinlikle daha güvenli. i30'dan sonra ceratoya geçtiğimde bi süre konforsuz ve titreşimli geldi (normalde ceratoda içerde motoru falan pek hissetmediğimi düşünmeme rağmen i30'un motordan ve yoldan tamama yakın izole kabininden sonra cerato biraz sırıttı
), 15 dk sonra alıştım ceratoya
Yazacak çok şey var aslında ama biraz daha sindirip sonra yazmak lazım. i30 da elimizin altında olacak
aynı odada çalışıyoruz arkadaşımla... Sonuç itibariyle düz vitesi kesinlikle alınır diyorum, otomatiği bana hitap etmiyor.