škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Günlük yakıt değerleriniz..

gokcen59 · 4900 · 2328815

0 Üye ve 12 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
samsun-karabük arası yoldayım, ulusoy osmancık tsislernden sesleniyorum :)

az önce 3.85'ten mazot görünce depoyu fulledim yolda :D (ölçümün genelinde ucuz mazot kullandım), son 1600 küsür km'nin ölçümünü de yapmış oldum. Bu km'nin içinde ayder'den yukarı yayla yolları, gümüşhanede bizm köyün yolları, karadeniz sahil yolu, samsun ş.içi vs mevcut, yer yer klima da mevcut. Ortalama 4.66 litre çıktı. Ş.arası yollarda 100-110 seyrettim. Yakıt güzel, ama saxo uzun yol arabası değil pek :)


Çevrimdışı cncglyn

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 71
    • Profili Görüntüle
Aracim yeni oldugu icin bu aralar yavas gidiorm ortalama yakiti 5.5 su an icin gayet iyi


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ALANSO;439244
Tork nedeniyle anlık tüketim artıyor ;)


3-5sn boyunca öyle olsa dediğinizde haklısınız ama bu değer ben yokuşu çıkana kadar ya sabit kalıyor ya da artıyor. GTC nin torku da 240NM ama onda daha aynı yokuşta daha az tüketim değerleri görüyorum.

Bu arada ilk Bin km bugün doldu. Sonraki 500km için tüm devir aralığını kullanın diyordu. MEcburen tüketim artacak :)


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ALANSO;439244
Tork nedeniyle anlık tüketim artıyor ;)


Abi ne kadar tork o kadar yakıtmı şimdi, ben 310nm ile normal yakıyorum o zaman :hanz:
-------------------------------------------------


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;439248
Benzin LT : 4.700
LPG LT : 2.600

10lt/100 km benzin yakan araç BRC LDI ile LPG'de 11,5lt lpg tüketecek.

10*4.70 : 47 TL
11.5*2.60 : 30 TL

ldi uygulayan yerden alıntı tarıh braz eskı benzın fıyatı farklı

ben ortlama 7.2 lt benzın tuketıyorum yani 8.3 lpg demek bu

1 km de 0.215 tl lpg eder
1 km de 0.33 tl benzin eder
fark km de 0.115 tl
yani 39.130 km de kendini amorti ediyor bu benım ıcın 4 yıl demek
bu durumda 12 ay taksıt ın ort vadesi 6 ay buradan 2 yıl on odeme yapaıyorum bunun faız getırısı ıle yaklasık 5 yılda amortı eder

artı garantı kalmaz otoparka gıremem ruhsata vs ısletme parası derken mantıksız

4500 tl veren adam gıder arabanın dızelını alır kurtulur bu benım gorusum tabıkı
yaptırana da saygı duyarım ama matemetık ve mantık hayır dıyor ...

Arabayı ilk aldığınızda benzinli araba ile dizel arabanın fiyat farkını niye hesaba katmadınız + uzun vadede dizel arabanın bakım masraflarını ? bu arada ankara için konuşuyorum lpg 2.38 benzin 4.84
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2013, 09:50:23 Gönderen: veracocha »


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;439329
Arabayı ilk aldığınızda benzinli araba ile dizel arabanın fiyat farkını niye hesaba katmadınız + uzun vadede dizel arabanın bakım masraflarını ? bu arada ankara için konuşuyorum lpg 2.38 benzin 4.84

anlatamjadım galıba tam olarak

1 lt fıyatları ornek sadece (lpg yi ucuz dan benzını standartdan karsılastırmsyın derim o zmaan ist da 3.83 den mazot var dizel araba cok daha ekonomik olur   )
2 4500 tl fark ı bastan versenız zaten dızel alırsınız
3 dizelin uzun vadede hıc ama hıc ılave masrafı yoktur bu tamamemn hurafedir .. dizel de turbo tsi da turbo
4 ben dızelı savunmadım bana gore yılda 30 k km yapıyordsanız dizel mantıklı ha eger zaten yılda 30 k dan fazla yapıyorsanız ve benzınlı alıyorsanız sonradan lpg ısıne bulasmak yerıne satıp dizel araba alın derim. ben dizel otomatıkden benzınlı otomatıge gectım ılk aldıgım dızel arabaydı(ozel kullanımım için sirket aracım dizel) bir dahada dizel almam , eger lpg standart fabrıka cıkısı aracın uzerınde olursa alınır kendı dusuncem tabıkı, sonradan takılan sistemler benım ıcın gereksız riskdir...

son olarak ben dızel ile lpg yı kıyaslamadım benzın ıle lpg yı kıyasladım:)



Elegance   1.4 TSI 140 HP DSG Greentech   69.636   64.500

Elegance   1.6 TDI CR 105 HP DSG Greentech   72.480   68.600

dikkat edersen iki arac aynı donanım sıfır fıyat farkı 4100 tl simdi benzınlı alıp lpg mı takarsın 4500 tl ye dizel alıp buna mı bınersın???
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2013, 10:09:24 Gönderen: josefsalvatini »


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;439330
anlatamjadım galıba tam olarak

1 lt fıyatları ornek sadece (lpg yi ucuz dan benzını standartdan karsılastırmsyın derim o zmaan ist da 3.83 den mazot var dizel araba cok daha ekonomik olur   )
2 4500 tl fark ı bastan versenız zaten dızel alırsınız
3 dizelin uzun vadede hıc ama hıc ılave masrafı yoktur bu tamamemn hurafedir .. dizel de turbo tsi da turbo
4 ben dızelı savunmadım bana gore yılda 30 k km yapıyordsanız dizel mantıklı ha eger zaten yılda 30 k dan fazla yapıyorsanız ve benzınlı alıyorsanız sonradan lpg ısıne bulasmak yerıne satıp dizel araba alın derim. ben dizel otomatıkden benzınlı otomatıge gectım ılk aldıgım dızel arabaydı(ozel kullanımım için sirket aracım dizel) bir dahada dizel almam , eger lpg standart fabrıka cıkısı aracın uzerınde olursa alınır kendı dusuncem tabıkı, sonradan takılan sistemler benım ıcın gereksız riskdir...

son olarak ben dızel ile lpg yı kıyaslamadım benzın ıle lpg yı kıyasladım:)



Elegance   1.4 TSI 140 HP DSG Greentech   69.636   64.500

Elegance   1.6 TDI CR 105 HP DSG Greentech   72.480   68.600

dikkat edersen iki arac aynı donanım sıfır fıyat farkı 4100 tl simdi benzınlı alıp lpg mı takarsın 4500 tl ye dizel alıp buna mı bınersın???


Valla hocam ben arkadaşın aracına bindim sistemi gördüm inceledim yukarda verdiğiniz örnekte her zaman tsi'yi tercih ederim , TSİ araç çok daha iyi kaçıyor tdi'den beygir farkıda var tabi , daha öncede söylediğim gibi , her iki yakıtıda birebir test ettim , aracı benzinlede kullandım lpdi ilede , lpdi ile araç fırlıyor tutamıyorsunuz , şahsen ben sıfır araç alacak olsam dizel farkına gider bu sistemi taktırır , hiç olmazsa 50 liraya 10 litre benzin değil 20 litre gaz alırım , içime oturmaz


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;439331
Valla hocam ben arkadaşın aracına bindim sistemi gördüm inceledim yukarda verdiğiniz örnekte her zaman tsi'yi tercih ederim , TSİ araç çok daha iyi kaçıyor tdi'den beygir farkıda var tabi , daha öncede söylediğim gibi , her iki yakıtıda birebir test ettim , aracı benzinlede kullandım lpdi ilede , lpdi ile araç fırlıyor tutamıyorsunuz , şahsen ben sıfır araç alacak olsam dizel farkına gider bu sistemi taktırır , hiç olmazsa 50 liraya 10 litre benzin değil 20 litre gaz alırım , içime oturmaz


goruse saygı duyarım elbette

baskasıda dızel alır yazılım yapar 140 tsi nın yanından el sallarım der :)
tsi a lpg takılınca yazılım olmuyor :) bu görüşler böyle devam eder...

birde dip not aracınız ile yılda yaptıgınız km nedir ?


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;439332
goruse saygı duyarım elbette

baskasıda dızel alır yazılım yapar 140 tsi nın yanından el sallarım der :)
tsi a lpg takılınca yazılım olmuyor :) bu görüşler böyle devam eder...

birde dip not aracınız ile yılda yaptıgınız km nedir ?


Yazılım işi başka zaten bu sistemde herşey elektronik arkadaş yazılımını edinmiş kendi ayar çekiyor bildiğimiz lpg ayarları gibi değil sistem sıvı olarak üflediği için çok ince ayarları var , TSİ'ye yetişmesi çok zor TDI'li aracın , her halukarda TSI tokatlar :cool:, bende octavia A4 var şimdilik , ilerde TSI motorlu araç alırsam mutlaka bu sistemi taktıracağım , bu arada sistem yeni yeni oturmaya başlıyor şuanda fiyatı yüksek gelebilir ancak zamanla düşecektir


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;439333
Yazılım işi başka zaten bu sistemde herşey elektronik arkadaş yazılımını edinmiş kendi ayar çekiyor bildiğimiz lpg ayarları gibi değil sistem sıvı olarak üflediği için çok ince ayarları var , TSİ'ye yetişmesi çok zor TDI'li aracın , her halukarda TSI tokatlar :cool:, bende octavia A4 var şimdilik , ilerde TSI motorlu araç alırsam mutlaka bu sistemi taktıracağım , bu arada sistem yeni yeni oturmaya başlıyor şuanda fiyatı yüksek gelebilir ancak zamanla düşecektir


http://www.techturkey.com/forum/tech-haberler/142239-woksvagen-14-tsi-160-hp-brc-ldi-lpg-ile-168-hp-5.html#post6710801

bu konuyu okuyun derım mehmet bey ı sahsen tanırım ve tsi lere takılan ldi sistemın herseyını anlatıyor

http://www.youtube.com/watch?v=k4mQhELeKds  buda 1.4 125 bg tsi dsg ile benım eskı ceed klassık 4 ılerı at sanzıman
a3 full dolu yazılım fltre egsoz vs vs o zaman benım arabada sadece box var :) (yazılım cıkmamıstı)

ve hala sız yaptıgınız km yı yazmadınız


Çevrimdışı ALANSO

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;439303
Abi ne kadar tork o kadar yakıtmı şimdi, ben 310nm ile normal yakıyorum o zaman :hanz:

Güç tork iliskisi diyelim, 110hp 240 tork ile 170hp 340 tork arasında yakıt olarak fark var , 170hp her zaman daha az yakacak;)


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;439334
http://www.techturkey.com/forum/tech-haberler/142239-woksvagen-14-tsi-160-hp-brc-ldi-lpg-ile-168-hp-5.html#post6710801

bu konuyu okuyun derım mehmet bey ı sahsen tanırım ve tsi lere takılan ldi sistemın herseyını anlatıyor

http://www.youtube.com/watch?v=k4mQhELeKds  buda 1.4 125 bg tsi dsg ile benım eskı ceed klassık 4 ılerı at sanzıman
a3 full dolu yazılım fltre egsoz vs vs o zaman benım arabada sadece box var :) (yazılım cıkmamıstı)

ve hala sız yaptıgınız km yı yazmadınız

Hocam sistemin ne olduğunu iyi biliyorum , DH forumlarındaki bu sistemi ilk taktıran liberter1 nickli kullanıcıyı okuyunuz , şuanda ne kadar tasarruf ettiğini size söylesin ;

http://forum.donanimhaber.com/m_64046496/key_lpdi/tm.htm

ben kendim hergün işe aracımla 33 km gidiş 33 dönüş yapıyorum , + bunun haftasonu  gezmesi var (alışveriş vs 'si var ) hafta içi günde 66 km'den 5 gün işe gidiyorum 330 km 1 ayda 4 haftadan 1320km x 12 ay = yaklaşık 16000 km bu hesap sadece işe gidiş dönüş hesabı haftasonunu saymadım ...

Bu arada aracımı alırken lpg yoktu aracımda çevremdeki herkes araca fazla binmeyeceksen lpg taktırma dedi , bir süre benzinle bindim baktımki 2-3 günde bir benzin alıyorum arabaya binesi gelmiyor insanın  bu iş böyle olmayacak deyip tüp taktırdım , 1400/12 taksitle lovato obd2 taktırdım yani milletin demiş olduğu arabaya az biniyorsan taktırma demesi tamamen saçmalıktan ibaret , insan aracı benzinli olduğu fazla binmek istemiyor yakmasın diye... aracı alıp otoparkta beklettikten sonra ne anladım o işten , şuanda aracım km'de 20 kuruş yakıyor tepe tepe de biniyorum yani 60 TL lik gaz ile 300 km yol gidiyorum
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2013, 11:20:51 Gönderen: veracocha »


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;439341
Hocam sistemin ne olduğunu iyi biliyorum , DH forumlarındaki bu sistemi ilk taktıran liberter1 nickli kullanıcıyı okuyunuz , şuanda ne kadar tasarruf ettiğini size söylesin ;

http://forum.donanimhaber.com/m_64046496/key_lpdi/tm.htm

ben kendim hergün işe aracımla 33 km gidiş 33 dönüş yapıyorum , + bunun haftasonu  gezmesi var (alışveriş vs 'si var ) hafta içi günde 66 km'den 5 gün işe gidiyorum 330 km 1 ayda 4 haftadan 1320km x 12 ay = yaklaşık 16000 km bu hesap sadece işe gidiş dönüş hesabı haftasonunu saymadım ...

Bu arada aracımı alırken lpg yoktu aracımda çevremdeki herkes araca fazla binmeyeceksen lpg taktırma dedi , bir süre benzinle bindim baktımki 2-3 günde bir benzin alıyorum arabaya binesi gelmiyor insanın  bu iş böyle olmayacak deyip tüp taktırdım , 1400/12 taksitle lovato obd2 taktırdım yani milletin demiş olduğu arabaya az biniyorsan taktırma demesi tamamen saçmalıktan ibaret , insan aracı benzinli olduğu fazla binmek istemiyor yakmasın diye... aracı alıp otoparkta beklettikten sonra ne anladım o işten , şuanda aracım km'de 20 kuruş yakıyor tepe tepe de biniyorum yani 60 TL lik gaz ile 300 km yol gidiyorum

evet bıraz baktım sorunları olan ınsanda cok:)

siz lpg ile binin keyıf sızın karar sizin
ben avm ye hatta en onemlısı evımın garajına gıremıyecegım bır sıstemı arabama koymam
sıfır arac alırken dızel degıl benzınlı alayım sonra lpg taktırayım dıyecek kadar zengın hıc degılım ,
artı tr sartlarında dızel herzaman para ederken benzınlı lpg cok daha deger kaybı yasıyor

not : sahsı kullanımım ıcın asla dızel almam benzınlı aracım var yılda 25k uzerını yapan kısı sıfır alıyorsa dızel almalı yok sıfır alamıyorum ucuza benzınlı alayım lpg takayım kısmı ıse tammamen butce ve kendı kararıdır


konuyu bosuna uzatmaya gerek yok bence sız lpg ıle mutlusunuz ben benzın ıle
ben ısıme gıdıp gelırken benzın ıle 0.19 tl yakıyorum dmeek lpg den az yakıyorum :) dızel ıle de 0.15 tl yakıyorum aynı yolda
avrupada oldugu gıbı standart lpg olmadıgı surece sonradan takılan sıstemler ustanın elıne bakıyor ben sahsen ustaya degıl fabrıkaya guvenırım ..


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;439343
evet bıraz baktım sorunları olan ınsanda cok:)

siz lpg ile binin keyıf sızın karar sizin
ben avm ye hatta en onemlısı evımın garajına gıremıyecegım bır sıstemı arabama koymam
sıfır arac alırken dızel degıl benzınlı alayım sonra lpg taktırayım dıyecek kadar zengın hıc degılım ,
artı tr sartlarında dızel herzaman para ederken benzınlı lpg cok daha deger kaybı yasıyor

not : sahsı kullanımım ıcın asla dızel almam benzınlı aracım var yılda 25k uzerını yapan kısı sıfır alıyorsa dızel almalı yok sıfır alamıyorum ucuza benzınlı alayım lpg takayım kısmı ıse tammamen butce ve kendı kararıdır


konuyu bosuna uzatmaya gerek yok bence sız lpg ıle mutlusunuz ben benzın ıle
ben ısıme gıdıp gelırken benzın ıle 0.19 tl yakıyorum dmeek lpg den az yakıyorum :) dızel ıle de 0.15 tl yakıyorum aynı yolda
avrupada oldugu gıbı standart lpg olmadıgı surece sonradan takılan sıstemler ustanın elıne bakıyor ben sahsen ustaya degıl fabrıkaya guvenırım ..

Benzine gelen zamlar lpg'den daha sık yapılıyor , yakında 5 lirayı geçecek olan benzininize su katıp devam edersiniz yola :)

Şuana kadar ankara'da kentpark olsun cepa olsun hiçbirşekilde lpg li araç olarak girememezlik yaşamadım üstelik 2014'de tüm lpg li araçlar otoparklara girebilecek ;)





İkinci sınıf araç muamelesi sona eriyor!

Yakıt tasarrufu sağlaması nedeniyle birçok araç sahibi tarafından tercih edilen LPG sistemi otoparklarda sorun olmaktan çıkıyor. Bilim, sanayi ve teknoloji Bakanlığı'na bağlı Sanayi Genel Müdürü Sufyan Emiroğ'lu Bakanlığın LGP'li araçların kapalı otoparklara girebilmesine yönelik çalışma başlattığını söyledi. Hazırlık aşamasında olan yasanın yılsonuna kadar çıkması bekleniyor.

Ayrıca bu uygulama nedeniyle her otopark girişinde bekleyip bagajını açarak görevliye lpg'li olmadığını ispatlamak zorunda kalan tüm araç sahiplerinin de yeni düzenlemeyle birlikte bu uygulamadan kurtulması sözkonusu olacak.

TARAFLARLA GÖRÜŞÜYORUZ
Emiroğlu yaptığı açıklamada LPG sistemi üreticileri ve Alışveriş merkezlerinin temsilcileriyle görüşme yapıldığını söyledi. Yapılan görüşmede dünyada LPG'li araçların kapalı otoparklara girebilmesi için hangi şartları sağlaması gerektiğini konuştuklarını belirten Sufyan Emiroğlu; "Dünyada kapalı otoparklara gazlı araçların girmesinin sağlayan ülkeler neler yapıyor, hangi önlemleri alıyor bunların çalışmasını yapıyoruz. Bu çalışmalarla işin fiziki alt yapısını hazırladıktan sonra mevzuat alt yapısını da hazırlamış olacağız. Bu işlemlerden LPG'li araçlar da kapalı otoparklara girebilecek" dedi.

LPG KİTİNİN KALİTESİ VE TAKAN FİRMA ÇOK ÖNEMLİ
Bakanlıktan gelen sevindirici haberin ardından İstanbul Makine Mühendisleri Odası LPG Komisyon Başkanı Gürkan Topuzlar, araçların kapalı otoparklara girebilmesi için gerekli şartları İHA'ya anlattı. Avrupa'nın birçok ülkesinde LPG'li araçların kapalı otoparklara girebildiğini belirten Topuzlar, LPG sisteminin kaliteli ve bu sistemi araca takan kişilerin işin uzmanı olması gerektiğini söyledi. Türkiye'de halen birçok merdiven altı uygulamanın bulunduğunu söyleyen Gürkan Topuzlar, halkın bu tip yerlerde LPG sistemi taktırmamaları gerektiğini belirtti.

OTOPARKLARIN EMNİYET SEVİYELERİ YÜKSELTİLMELİ
Yasanın çıkabilmesi için otoparkların emniyet seviyelerinin de yükseltilmesi gerektiğini söyleyen Gürkan Topuzlar; "Eğer bir LPG'li araç kapalı otoparka girecekse o otoparkta gaz sızıntılarına karşı uyarı sistemleri olmalı. Bu uyarı sistemi her hangi bir gaz sızın tısına karşı alarmları ve havalandırmayı çalıştırılabilmeli ve bu sistemlerin hepsi sertifikalı olmalı" diye konuştu. Ayrıca otopark görevlilerin özel eğitimli olması gerektiğini belirten Topuzlar, kapalı otoparka girecek LPG'li araçların bir takım özel şartları taşıması gerektiği ve bu şartları yerine getirdiğine dair bandrol taşımasının zorunlu olmasının çok önemli olduğunu söyledi.

LPG TAKTIRIRKEN FİRMAYA RUHSAT SOPRUN; MÜHENDİSLE GÖRÜŞÜN
Vatandaşların kaliteli bir LPG sistemi taktırmak için ucuz yerleri tercih etmesinin yanlış olduğunu söyleyen Gürkan Topuzlar, "Kaliteli sistem iyi işçilik ve kaliteli malzeme gerektirir; o yüzden merdiven altı uygulamaları olan yerlere sırf ucuz diye gitmeyin" dedi. Sistemin takıldığı yerin muhakkak bir tane makine mühendisi olması gerektiğini söyleyen Topuzlar, vatandaşın dönüşüm işlemi sırasında mühendisle tanışmasının gerekli olduğunu söyledi. Mühendis çalıştırmayan yerlerin yasa dışı iş yaptıklarına vurgu yapan Gürkan Topuzlar, gerekli tedbirler alındıktan sonra LPG'li araçların sıfır riskli bir hale geleceğini ifade etti.

haberturk
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2013, 11:53:01 Gönderen: veracocha »


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;439345
Şuana kadar ankara'da kentpark olsun cepa olsun hiçbirşekilde lpg li araç olarak girememezlik yaşamadım üstelik 2014'de tüm lpg li araçlar otoparklara girebilecek ;)





İkinci sınıf araç muamelesi sona eriyor!

Yakıt tasarrufu sağlaması nedeniyle birçok araç sahibi tarafından tercih edilen LPG sistemi otoparklarda sorun olmaktan çıkıyor. Bilim, sanayi ve teknoloji Bakanlığı'na bağlı Sanayi Genel Müdürü Sufyan Emiroğ'lu Bakanlığın LGP'li araçların kapalı otoparklara girebilmesine yönelik çalışma başlattığını söyledi. Hazırlık aşamasında olan yasanın yılsonuna kadar çıkması bekleniyor.

Ayrıca bu uygulama nedeniyle her otopark girişinde bekleyip bagajını açarak görevliye lpg'li olmadığını ispatlamak zorunda kalan tüm araç sahiplerinin de yeni düzenlemeyle birlikte bu uygulamadan kurtulması sözkonusu olacak.

TARAFLARLA GÖRÜŞÜYORUZ
Emiroğlu yaptığı açıklamada LPG sistemi üreticileri ve Alışveriş merkezlerinin temsilcileriyle görüşme yapıldığını söyledi. Yapılan görüşmede dünyada LPG'li araçların kapalı otoparklara girebilmesi için hangi şartları sağlaması gerektiğini konuştuklarını belirten Sufyan Emiroğlu; "Dünyada kapalı otoparklara gazlı araçların girmesinin sağlayan ülkeler neler yapıyor, hangi önlemleri alıyor bunların çalışmasını yapıyoruz. Bu çalışmalarla işin fiziki alt yapısını hazırladıktan sonra mevzuat alt yapısını da hazırlamış olacağız. Bu işlemlerden LPG'li araçlar da kapalı otoparklara girebilecek" dedi.

LPG KİTİNİN KALİTESİ VE TAKAN FİRMA ÇOK ÖNEMLİ
Bakanlıktan gelen sevindirici haberin ardından İstanbul Makine Mühendisleri Odası LPG Komisyon Başkanı Gürkan Topuzlar, araçların kapalı otoparklara girebilmesi için gerekli şartları İHA'ya anlattı. Avrupa'nın birçok ülkesinde LPG'li araçların kapalı otoparklara girebildiğini belirten Topuzlar, LPG sisteminin kaliteli ve bu sistemi araca takan kişilerin işin uzmanı olması gerektiğini söyledi. Türkiye'de halen birçok merdiven altı uygulamanın bulunduğunu söyleyen Gürkan Topuzlar, halkın bu tip yerlerde LPG sistemi taktırmamaları gerektiğini belirtti.

OTOPARKLARIN EMNİYET SEVİYELERİ YÜKSELTİLMELİ
Yasanın çıkabilmesi için otoparkların emniyet seviyelerinin de yükseltilmesi gerektiğini söyleyen Gürkan Topuzlar; "Eğer bir LPG'li araç kapalı otoparka girecekse o otoparkta gaz sızıntılarına karşı uyarı sistemleri olmalı. Bu uyarı sistemi her hangi bir gaz sızın tısına karşı alarmları ve havalandırmayı çalıştırılabilmeli ve bu sistemlerin hepsi sertifikalı olmalı" diye konuştu. Ayrıca otopark görevlilerin özel eğitimli olması gerektiğini belirten Topuzlar, kapalı otoparka girecek LPG'li araçların bir takım özel şartları taşıması gerektiği ve bu şartları yerine getirdiğine dair bandrol taşımasının zorunlu olmasının çok önemli olduğunu söyledi.

LPG TAKTIRIRKEN FİRMAYA RUHSAT SOPRUN; MÜHENDİSLE GÖRÜŞÜN
Vatandaşların kaliteli bir LPG sistemi taktırmak için ucuz yerleri tercih etmesinin yanlış olduğunu söyleyen Gürkan Topuzlar, "Kaliteli sistem iyi işçilik ve kaliteli malzeme gerektirir; o yüzden merdiven altı uygulamaları olan yerlere sırf ucuz diye gitmeyin" dedi. Sistemin takıldığı yerin muhakkak bir tane makine mühendisi olması gerektiğini söyleyen Topuzlar, vatandaşın dönüşüm işlemi sırasında mühendisle tanışmasının gerekli olduğunu söyledi. Mühendis çalıştırmayan yerlerin yasa dışı iş yaptıklarına vurgu yapan Gürkan Topuzlar, gerekli tedbirler alındıktan sonra LPG'li araçların sıfır riskli bir hale geleceğini ifade etti.

haberturk


bunlar saglandıgın da lpg takan profosyenel yerler 5 e degıl 7 ye takacaktır..

sonuc lpg benım ıcın fabrıkadan cıkan aracın standart yakıtı olomadıgı surece ben orjınal arabamı lpg ye cevırmem .. cevırenede saygı duyarım