0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bugun kastamonuya gidip geldim. Toplam 3 kisiydik, hanim ve cocuk tabi hafif 3 kisi diyelim. Kislik lastikler, gidiste 5 donuste 0 derece sicaklik. Ekonomik kullandim, hiz ort gidiste 85 donuste 82 olmasi lazim. Yakit gidiste 4.7 donuste 4.5 lt. Kastamonu yuksek oldugu dan donuste daha dusuk yakmasi gerekirdi ama bi yerde 4.2 den sonra galiba dpf rejenerasyonu basladi ki rakim artmasa da yakit artti ve 4.5 ile bitirdik. Bazen boyle oluyor yakit artisa geciyor, bi uyari çıkmıyor ama belli oluyor.
Hem uzun yol hem şehir içinde fluence ile çok benzer yakıt tüketimleri var abi
Bana da oyle geliyor ki dizel araclarin tukeetimleri arasinda oyle aman aman farklar yok, tork konvertorluler haric.Hatta yeni tork konvertorluler de gayet basarili, psa nin kullandigi aisin ve opelin yeni dizel otm kombinasyonu.
Abi zaten bakıyorum golf 2 1.6 dizel,araba 1982 model.uzun yolda 5 lt civarı yakıyor,Golf 6 1.6 tdi uzun yolda o da 5 lt yakıyor.birinde uzun yolda 100 km ile diğerinde 120 km ile gidiyorsun.aradan geçen 30küsür yılda ki gelişim bu. + - 0.5 lt değiştirdiğinde bütün ortalama yakıt değerleri ortaya çıkıyor.dizel teknolojisi benzinli kadar değişmedi.
Böyle bir mantık olamaz ama Performans, emisyon,sorunsuzluk gibi değerleri yıktın attın acımadın:D
Tam otomatik klimalar, elektro-hidrolik direksiyonlar, elektrikli koltuklar, ...vs. bir çok elektrikle çalışan bok yiyenler...
Heralde golf 2 ile golf6 yı bir tutmuyorum ama konu başlığına bakarsanız yakıt değerleri.:DEmisyon içinde eğer scr sistemi yoksa bütün eıro5ler euro4 diyebilirim.
Scr ??