škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fren merkezinin havasını almak

elvis · 7 · 10036

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı elvis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bilgisi olan arkadaşlara danışmak isterim:
Arka fren (silindir gibi olan) değiştirdim,yenisini takıp havasını almaya çalıştım,fakat bi yerde yanlış mı yaptım?
Bir kişi sürekli pedalı pompaladı ben de hidroliğin kesiksiz gelmesini bekledim.ilk önce ufak ufak püskürttü sonra tamamen kesildi,yani hiç gelmemeye başladı.Aksine bir de pedalı basarken havayı dışarı üfleyip geri bırakırken de tekrar hava emmeye başladı.
Sonra da saat geç olduğu için bıraktım.Aklıma takılan acaba arabayı çalıştırıp da mı denemeliydim?
Çünkü en son lastiği taktığımda arabayı çalıştırdım ve pedal boşalıverdi,ama karanlık da çökmüştü...daha sonraya bıraktım.
Haftaya Pazartesi muayeneye gideceğim,o yüzden halletmek istedim...
Konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...



Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
yaptığınız oldukça tehlikeli bir işlem bence iyi bir ustadan yardım alın sanuçta hayatnız frenlere bağlı
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı elvis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Aslında götürmüştüm,''usta bi ayar yapabilirmisin''dedikçe adam lastiğe bile bakmadan fen merkezi değişecek,kanpana tornalanacak,gerekirse balatalar değişecek dedi...para dediğimde 50 tl işçilik,balatalar değişirse 70 tl işçilik alırım dedi.
E parçaları ben aldıktan sonra o kadar parayı da yolda bulmuyoruz ki...bi tık iki çekiç,gevşet sık...tamam ver 50-70 tl...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: elvis;249098
Arkadaşlar bilgisi olan arkadaşlara danışmak isterim:
Arka fren (silindir gibi olan) değiştirdim,yenisini takıp havasını almaya çalıştım,fakat bi yerde yanlış mı yaptım?
Bir kişi sürekli pedalı pompaladı ben de hidroliğin kesiksiz gelmesini bekledim.ilk önce ufak ufak püskürttü sonra tamamen kesildi,yani hiç gelmemeye başladı.Aksine bir de pedalı basarken havayı dışarı üfleyip geri bırakırken de tekrar hava emmeye başladı.
Sonra da saat geç olduğu için bıraktım.Aklıma takılan acaba arabayı çalıştırıp da mı denemeliydim?
Çünkü en son lastiği taktığımda arabayı çalıştırdım ve pedal boşalıverdi,ama karanlık da çökmüştü...daha sonraya bıraktım.
Haftaya Pazartesi muayeneye gideceğim,o yüzden halletmek istedim...
Konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
1- Frenlerin havaları alınırken motor kesinlikle çalışır durumda olacak.
2- Hava alma supapını kapatıp, freni pompalayıp sonrasında tekrar supapı açarak hava tahliye ediliyor.
3- "Arka frenleri değiştirdim" demişsiniz; sadece balata değiştirildiyse hava alma işlemine gerek yoktu. Yok merkezleri de değiştirdim diyorsanız, o zaman gerek vardı.
4- Bence öyle ukala bir ustaya gitmek yerine, işini iyi yapan bir ustaya tüm sistemi kontrol ettirmenizi öneririm.


Çevrimdışı elvis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;249150
1- Frenlerin havaları alınırken motor kesinlikle çalışır durumda olacak.
2- Hava alma supapını kapatıp, freni pompalayıp sonrasında tekrar supapı açarak hava tahliye ediliyor.
3- "Arka frenleri değiştirdim" demişsiniz; sadece balata değiştirildiyse hava alma işlemine gerek yoktu. Yok merkezleri de değiştirdim diyorsanız, o zaman gerek vardı.
4- Bence öyle ukala bir ustaya gitmek yerine, işini iyi yapan bir ustaya tüm sistemi kontrol ettirmenizi öneririm.

Hmmm,arabayı çalıştırmadım,orda hata ettim,
Arka fren silindirleri-merkez sanırım değiştirdim,balatalar daha idare eder,çünkü daha perçinlere en az 1.5mm var,kendi kalınlıkları yaklaşık 3.5-4 mm daha var.
Ustaya gelince de zaten Bilgisayarlı fren tutma mekanizması olduğu için gitmiştim,bidaha da uğramayı düşünmüyorum oraya,başka bi yer bulurum bilgisayarlı...
Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim...


Çevrimdışı elvis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;249150
1- Frenlerin havaları alınırken motor kesinlikle çalışır durumda olacak.
2- Hava alma supapını kapatıp, freni pompalayıp sonrasında tekrar supapı açarak hava tahliye ediliyor.
3- "Arka frenleri değiştirdim" demişsiniz; sadece balata değiştirildiyse hava alma işlemine gerek yoktu. Yok merkezleri de değiştirdim diyorsanız, o zaman gerek vardı.
4- Bence öyle ukala bir ustaya gitmek yerine, işini iyi yapan bir ustaya tüm sistemi kontrol ettirmenizi öneririm.

Arkadaşlar frenler OK!!!
Uğurakar arkadaşımın dediği gibi işin sırrı arabayı çalıştırıp da yapmaktaymış.
Şimdi ince ayar için bi frenciye uğramak kaldı...