škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Audi Q7 V12 TDI Quattro

dgn · 88 · 28473

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;249933
Yetiye yapmadıkları şey kalmamış acı çektirmişler arabaya:D

Şimdi fiyat listesinde baktım 72bine 170hp 4x4 yeti veriyolar bedava vallahi:D


Sen daha almadın mı? Biz hepimiz aldık valla koş hemen al, besbedava almayanı dövüyorlar :rm::rm::rm: kaçar mı bu fırsat:rm:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;249938
Sen daha almadın mı? Biz hepimiz aldık valla koş hemen al, besbedava almayanı dövüyorlar :rm::rm::rm: kaçar mı bu fırsat:rm:


Sesli güldüm abi:hanz::hanz:


Annem içerden diyor sen niye kendi kendine gülüyosun delimisin diye:++::++:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;249921
...yetideki haldex AUDİ deki babalar gibi QUATTRO...
:syg::syg2::syg::syg2::syg::syg2:


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
dgn´isimli üyeden Alıntı
...yetideki haldex AUDİ deki babalar gibi QUATTRO...

 
haldex, quattro dan çok farklı sayılmaz.quattro haldexın uzerınde bıraz daha oynanmışı denebılır.arastırırsanız çok fark olamdıgını göreceksınız.
quattro da ekstra olarak bı sistem eklentisi var yanılmıyosam okadar.


Çevrimdışı y.tekin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Yeti ile Range karşılaştırması çok saçma olmuş bence. İkisi aynı kategoride bir araç olma ihtimali % 0 dır.    Range yeti ye bin basar.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kerem61;249979
dgn´isimli üyeden Alıntı
...yetideki haldex AUDİ deki babalar gibi QUATTRO...

 
haldex, quattro dan çok farklı sayılmaz.quattro haldexın uzerınde bıraz daha oynanmışı denebılır.arastırırsanız çok fark olamdıgını göreceksınız.
quattro da ekstra olarak bı sistem eklentisi var yanılmıyosam okadar.
Quattro motorun gücünü sürekli olarak 4 tekerleğe dağıtır; Haldex ise sadece ön veya sadece arka tekerleğe aktarır, ancak ihtiyaç halinde (mesela ön tekerleklerin patinaja düşmesi halinde) diğer tekerleklere aktarmaya başlar. Ön tekerlekler tutunabildiği anda da tekrar diğer aksa aktarımı keser.


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;250139
Quattro motorun gücünü sürekli olarak 4 tekerleğe dağıtır; Haldex ise sadece ön veya sadece arka tekerleğe aktarır, ancak ihtiyaç halinde (mesela ön tekerleklerin patinaja düşmesi halinde) diğer tekerleklere aktarmaya başlar. Ön tekerlekler tutunabildiği anda da tekrar diğer aksa aktarımı keser.

Uğur abi peki yetide Off-road moduna alınca sürekli 4 çeker olmuyormu ?

yoksa haldex off road modunda bile yere sağlam tutunan tarafa daha fazla kuvvet veriyor?
-------------------------------------------------


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
OFF-ROAD ı bilmiyorum ama şöyle bi dengesizlik var çoğu 4x4de.Kışın komşunun captiva kara saplanmıştı dedi gençler bi el atında çıkarak aracı.Aracın bildiğin ön solla arka sol boşa dönüyor e nerde bu 4x4 sadece sol tarafın lastikler dönüyor.Bi kilitli difransiyel koy bi şey yap.Bunun neresi 4x4.

Quattro ise her daim 4 tekere eşit güç verdiğinden hiç bir problem olmuyor.Zaten o gün yaz lastikli bi A4 2.0T Quattro zorlanmadan çıkmıştı aynı yeri.Hatta ogün foruma bile yazmıştım.


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;250139
Quattro motorun gücünü sürekli olarak 4 tekerleğe dağıtır; Haldex ise sadece ön veya sadece arka tekerleğe aktarır, ancak ihtiyaç halinde (mesela ön tekerleklerin patinaja düşmesi halinde) diğer tekerleklere aktarmaya başlar. Ön tekerlekler tutunabildiği anda da tekrar diğer aksa aktarımı keser.
okadr farkta olsun.sonucta mekanızma aynı. audı hep ceket skoda aarada :)


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Ben onu şahinlede çekerim :rm::rm:
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Bendede accayip hastalık eski 4x4ler. Favoriti satıp Dahiatsu toplıyıcaktım. Riva yolunda yağmurlu bir havada 15 taneye yakın görmüştüm araziden yeni çıkmışlardı sanırım çamurdan sadece ön camları belli oluyordu virajda bildiğin devrilcek gibi oluyo accayip bir hobi.  

Ahanda bu kasadan alıcaktım.

-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;250227
Uğur abi peki yetide Off-road moduna alınca sürekli 4 çeker olmuyormu ?

yoksa haldex off road modunda bile yere sağlam tutunan tarafa daha fazla kuvvet veriyor?
Yeti veya kardeşlerinde off-road moduna alma gibi bir buton göremedim hiç ben.
Haldex ön arka dağıtımı yapıyor; sağ-sol tutunan tarafa güç aktarabilmek için kilitli diferansiyel lazım.:wnk:
Alıntı yapılan: dgn;250249
OFF-ROAD ı bilmiyorum ama şöyle bi dengesizlik var çoğu 4x4de.Kışın komşunun captiva kara saplanmıştı dedi gençler bi el atında çıkarak aracı.Aracın bildiğin ön solla arka sol boşa dönüyor e nerde bu 4x4 sadece sol tarafın lastikler dönüyor.Bi kilitli difransiyel koy bi şey yap.Bunun neresi 4x4.

Quattro ise her daim 4 tekere eşit güç verdiğinden hiç bir problem olmuyor.Zaten o gün yaz lastikli bi A4 2.0T Quattro zorlanmadan çıkmıştı aynı yeri.Hatta ogün foruma bile yazmıştım.
Ya o Captiva, X5 gibi araçlara arazi taşıtı demeyin zira hepsi salon aracı. Eğer onlara arazi taşıtı diyorsanız, Niva, Land Rover hatta Cherokee çok alınır.:wnk:
Quattro gücü dört tekerleğe aktarır tamam da, çamur, kar buz gibi bir durumda onun da işi zor olur. Bir Grand Cherokee 5.7 Limited ile tamamı buz kaplı bir sokağı neredeyse kabak lastiklerle milim kaymadan geçip gitmiştim bir seferinde. Nedeni de ara şanzımanı 4L moduna almamdı. Homurdana homurdana yürümüştü. Öyle bir hissettiriyordu ki, sanki arkasına bir araç daha bağlasak onu da çekip götürecekti.:wnk:
Alıntı yapılan: kerem61;250327
okadr farkta olsun.sonucta mekanızma aynı. audı hep ceket skoda aarada :)
Hâlâ aynı mekanizma olduğunu düşünüyorsan öyle olsun.


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;250587
Yeti veya kardeşlerinde off-road moduna alma gibi bir buton göremedim hiç ben.
Haldex ön arka dağıtımı yapıyor; sağ-sol tutunan tarafa güç aktarabilmek için kilitli diferansiyel lazım.:wnk:
Hâlâ aynı mekanizma olduğunu düşünüyorsan öyle olsun.

yetilerde var off road tuşu.

 
 
uattro kendi içinde ayrılır. asıl quattro, yani 86'daki Audi quattro'dan beri gelen konfigürasyon torsen sistem, motor ön-aks önünde uzunlamasına merkez açık diferansiyel 50:50 sürekli aktarma. mesela Audi A4, A6, A8'deki sistem.
 
haldex gerektiği zaman gücü aktaran, normal kullanımda traksiyon kaybına kadar sürekli önden çekiş olan sistem. 4 motion quattro vs farketmez. sistem aynıdır. Audi S3, Golf R32, güncel Passat 4 motion haldex'dir.sadece quattro sureklı 4 çeker (4wd) bi sistemdir.
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2011, 10:02:10 Gönderen: kerem61 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kerem61;250595
yetilerde var off road tuşu.
Ya o fotoğrafta göremedim o tuşu.:blm: Hangisi olduğunu işaretleyebilir misin?
 
Alıntı yapılan: kerem61;250595
Quattro kendi içinde ayrılır. asıl quattro, yani 86'daki Audi quattro'dan beri gelen konfigürasyon torsen sistem, motor ön-aks önünde uzunlamasına merkez açık diferansiyel 50:50 sürekli aktarma. mesela Audi A4, A6, A8'deki sistem.
 
haldex gerektiği zaman gücü aktaran, normal kullanımda traksiyon kaybına kadar sürekli önden çekiş olan sistem. 4 motion quattro vs farketmez. sistem aynıdır. Audi S3, Golf R32, güncel Passat 4 motion haldex'dir.sadece quattro sureklı 4 çeker (4wd) bi sistemdir.
Heh işte mesele de o! Belki kullanılan malzeme falan filan aynıdır ancak çalışma prensipleri tamamen farklı.

Gene de Subaru' nun Asimetric +WD sistemi çok daha iyi binek otomobiller için.:wnk: