Uğur abi peki yetide Off-road moduna alınca sürekli 4 çeker olmuyormu ?
yoksa haldex off road modunda bile yere sağlam tutunan tarafa daha fazla kuvvet veriyor?
Yeti veya kardeşlerinde off-road moduna alma gibi bir buton göremedim hiç ben.
Haldex ön arka dağıtımı yapıyor; sağ-sol tutunan tarafa güç aktarabilmek için kilitli diferansiyel lazım.:wnk:
OFF-ROAD ı bilmiyorum ama şöyle bi dengesizlik var çoğu 4x4de.Kışın komşunun captiva kara saplanmıştı dedi gençler bi el atında çıkarak aracı.Aracın bildiğin ön solla arka sol boşa dönüyor e nerde bu 4x4 sadece sol tarafın lastikler dönüyor.Bi kilitli difransiyel koy bi şey yap.Bunun neresi 4x4.
Quattro ise her daim 4 tekere eşit güç verdiğinden hiç bir problem olmuyor.Zaten o gün yaz lastikli bi A4 2.0T Quattro zorlanmadan çıkmıştı aynı yeri.Hatta ogün foruma bile yazmıştım.
Ya o Captiva, X5 gibi araçlara arazi taşıtı demeyin zira hepsi salon aracı. Eğer onlara arazi taşıtı diyorsanız, Niva, Land Rover hatta Cherokee çok alınır.:wnk:
Quattro gücü dört tekerleğe aktarır tamam da, çamur, kar buz gibi bir durumda onun da işi zor olur. Bir Grand Cherokee 5.7 Limited ile tamamı buz kaplı bir sokağı neredeyse kabak lastiklerle milim kaymadan geçip gitmiştim bir seferinde. Nedeni de ara şanzımanı 4L moduna almamdı. Homurdana homurdana yürümüştü. Öyle bir hissettiriyordu ki, sanki arkasına bir araç daha bağlasak onu da çekip götürecekti.:wnk:
okadr farkta olsun.sonucta mekanızma aynı. audı hep ceket skoda aarada
Hâlâ aynı mekanizma olduğunu düşünüyorsan öyle olsun.