škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Audi Q7 V12 TDI Quattro

dgn · 88 · 28093

0 Üye ve 21 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;250844
Subarularda AWD var sanırsam.Nasıl bi sistem biri özet geçerse çok iyi olur:D...
Subaru' nun AWD sisteminin açık hali Asimetric All-whell Drive.
Ön-arka güç dağılımı yol koşullarına göre sürekli değişiyor.
Örneğin;
1- Gaza asıldığında ön tekerleklerin yere basma kuvveti azalır, arka tekerleklerin artar. Dolayısıyla ön tekere fazla güç aktarımı mânâsızdır, arka tekerleklerin daha fazla güce ihtiyacı vardır. Bu durumda AWD gücü arkaya daha fazla aktarmaya başlar.
2- Gaz kesme anında da arka tekerleklerin yere basma kuvveti azalır. Bu durumda da savrulmanın önüne geçmek için arka tekerleklere aktarılan güç azaltılır.

Nihayetinde hepsi dört tekerlekten çekiş ancak birisi (quattro) ön-arka güç dağılımını sabit olarak sağlarken, bir diğeri (AWD) sürekli değişken olarak aktarıyor; bir diğeri (Haldex) gerekli durumlarda aktarımı uygun olan aksa aktarıyor. Arazi (Land Rover, Lada Niva, ...vb.) taşıtlarına hiç girmiyorum zira onlar da ağır devir 4×4, hızlı devir 4×4, ...gibi ara şanzımanla kullanılabilen seçenekler var.

Alıntı yapılan: dgn;250844
...Birde xDriveları çok methediyolar.Amma çok sistem var yahu:D
xDrive Haldex gibi çalışan ancak o da AWD gibi sürekli oalrak tork dağılımı kontrolünü elinde tutan bir sistem anladığım kadarıyla.

Akıllı 4x4 sistemi BMW xDrive  ile kötü zemin koşulları, artık iyi ve mükemmel yol tutuşu  standartlarına dönüşüyor. BMW 3 Serisi'nde, her BMW'yi benzersiz kılan  tüm özelliklerin tadına tam anlamıyla varacaksınız: Saf sürüş keyfi.  Uygun koşullarda, BMW arkadan itişin sportif yol tutuş özelliklerinin  tadını çıkarabilirsiniz. Koşullar daha zorlu hâle geldiğinde ise BMW  xDrive sayesinde güç, saliseler içerisinde güce en çok ihtiyaç duyan  aksa aktarılır. xDrive ile donatılmış BMW 3 Serisi'ni, xDrive'ın  rakipsiz dinamizmini, mükemmel çekişini ve her türlü yol ve hava  koşullarında mükemmel yol tutuşunu bizzat keşfedin.

http://www.bmw.com.tr/tr/en/insights/technology/xdrive/drive.html

BMW xDrive' dan önce, 1980' lerde 3 ve 5 serileri için, ön-arka %38/62 güç dağılımı sabit olarak sağlayan bir 4WD sistemi sunuyordu.


 
Merkezî ve arka diferansiyelde kilit mekanizması bulunmaktaydı ve bir şaft diğerinden önemli ölçüde daha hızlı döndüğünde otomatik olarak devreye girerek çalışmaktaydı.


Hiç bir seride ön diferansiyelde kilit mekanizması bulunmamaktaydı.

 

4WD 2001 yılıyla ve X5 modeliyle birlikte tekrar piyasaya sunuldu.



Yeni sistem eskisiyle çok benzer olmasına karşın diferansiyellerde kilit mekanizması yoktu.


Bunun yerine patinaj yapan tekerlekler, gücün tutunabilen tekerleklere aktarımına yardım etmek için DSC sistemi vasıtasıyla durduruluyordu.



 xDrive 2003 yılında X3 serisiyle piyasaya sunuldu.


Eski sistemdeki gibi sabit güç dağılımı yerine xDrive, gücü ön veya arka aksa aktarabilmek için vites kutusu içerisine yerleştirilmiş çok plakalı yağlı tip bir diferansiyel sunmaktaydı.



Bu ayarlama xDrive' a ön-arka aksa arasındaki güç dağılımını ayarlamasına imkân vermekteydi.

Patinaj durumu ABS veya DSC sistemi vasitasıyla algılandığı anda tork dağılımını ayarlamak için xDrive hemen reaksiyon gösterecektir.


xDrive ABS ve DSC sistemleriyle entegre olarak çalışmaktadır.

xDrive tork dağılımını ayarlamaktayken patinaj veya düz gidişteki bir stabilite sıkıntısı olduğunda DSC güç aktarılmayan tekerleklere fren uygulamaktadır.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive

Bir başka yerde ise:

 [FONT="]...Standart sürüşte gücün yüzde 40’ını ön, yüzde 60’ını ise arka tekerleklere aktaran sistem, sürüş özelliklerini elektronik olarak değerlendirip, akslar arasındaki güç dağılım oranını otomatik olarak ayarlıyor...

http://www.otomobil.com.tr/detay.asp?bolum=641&baslik=Test-%96-S%FCr%FC%FE-%DDzlenimi:-BMW-320d-Sedan-xDrive[/FONT]


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
en cok awd yi sevdim.sonra quattro :) xdrive sarmadı beni çok karısık :D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;250881
Subaru' nun AWD sisteminin açık hali Asimetric All-whell Drive.
Ön-arka güç dağılımı yol koşullarına göre sürekli değişiyor.
Örneğin;
1- Gaza asıldığında ön tekerleklerin yere basma kuvveti azalır, arka tekerleklerin artar. Dolayısıyla ön tekere fazla güç aktarımı mânâsızdır, arka tekerleklerin daha fazla güce ihtiyacı vardır. Bu durumda AWD gücü arkaya daha fazla aktarmaya başlar.
2- Gaz kesme anında da arka tekerleklerin yere basma kuvveti azalır. Bu durumda da savrulmanın önüne geçmek için arka tekerleklere aktarılan güç azaltılır.

Nihayetinde hepsi dört tekerlekten çekiş ancak birisi (quattro) ön-arka güç dağılımını sabit olarak sağlarken, bir diğeri (AWD) sürekli değişken olarak aktarıyor; bir diğeri (Haldex) gerekli durumlarda aktarımı uygun olan aksa aktarıyor. Arazi (Land Rover, Lada Niva, ...vb.) taşıtlarına hiç girmiyorum zira onlar da ağır devir 4×4, hızlı devir 4×4, ...gibi ara şanzımanla kullanılabilen seçenekler var.


xDrive Haldex gibi çalışan ancak o da AWD gibi sürekli oalrak tork dağılımı kontrolünü elinde tutan bir sistem anladığım kadarıyla.

Akıllı 4x4 sistemi BMW xDrive  ile kötü zemin koşulları, artık iyi ve mükemmel yol tutuşu  standartlarına dönüşüyor. BMW 3 Serisi'nde, her BMW'yi benzersiz kılan  tüm özelliklerin tadına tam anlamıyla varacaksınız: Saf sürüş keyfi.  Uygun koşullarda, BMW arkadan itişin sportif yol tutuş özelliklerinin  tadını çıkarabilirsiniz. Koşullar daha zorlu hâle geldiğinde ise BMW  xDrive sayesinde güç, saliseler içerisinde güce en çok ihtiyaç duyan  aksa aktarılır. xDrive ile donatılmış BMW 3 Serisi'ni, xDrive'ın  rakipsiz dinamizmini, mükemmel çekişini ve her türlü yol ve hava  koşullarında mükemmel yol tutuşunu bizzat keşfedin.

http://www.bmw.com.tr/tr/en/insights/technology/xdrive/drive.html

BMW xDrive' dan önce, 1980' lerde 3 ve 5 serileri için, ön-arka %38/62 güç dağılımı sabit olarak sağlayan bir 4WD sistemi sunuyordu.


 
Merkezî ve arka diferansiyelde kilit mekanizması bulunmaktaydı ve bir şaft diğerinden önemli ölçüde daha hızlı döndüğünde otomatik olarak devreye girerek çalışmaktaydı.


Hiç bir seride ön diferansiyelde kilit mekanizması bulunmamaktaydı.

 

4WD 2001 yılıyla ve X5 modeliyle birlikte tekrar piyasaya sunuldu.



Yeni sistem eskisiyle çok benzer olmasına karşın diferansiyellerde kilit mekanizması yoktu.


Bunun yerine patinaj yapan tekerlekler, gücün tutunabilen tekerleklere aktarımına yardım etmek için DSC sistemi vasıtasıyla durduruluyordu.



 xDrive 2003 yılında X3 serisiyle piyasaya sunuldu.


Eski sistemdeki gibi sabit güç dağılımı yerine xDrive, gücü ön veya arka aksa aktarabilmek için vites kutusu içerisine yerleştirilmiş çok plakalı yağlı tip bir diferansiyel sunmaktaydı.



Bu ayarlama xDrive' a ön-arka aksa arasındaki güç dağılımını ayarlamasına imkân vermekteydi.

Patinaj durumu ABS veya DSC sistemi vasitasıyla algılandığı anda tork dağılımını ayarlamak için xDrive hemen reaksiyon gösterecektir.


xDrive ABS ve DSC sistemleriyle entegre olarak çalışmaktadır.

xDrive tork dağılımını ayarlamaktayken patinaj veya düz gidişteki bir stabilite sıkıntısı olduğunda DSC güç aktarılmayan tekerleklere fren uygulamaktadır.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive

Bir başka yerde ise:

 [FONT="]...Standart sürüşte gücün yüzde 40’ını ön, yüzde 60’ını ise arka tekerleklere aktaran sistem, sürüş özelliklerini elektronik olarak değerlendirip, akslar arasındaki güç dağılım oranını otomatik olarak ayarlıyor...

http://www.otomobil.com.tr/detay.asp?bolum=641&baslik=Test-%96-S%FCr%FC%FE-%DDzlenimi:-BMW-320d-Sedan-xDrive[/FONT]


Teşekkürler abi.xDrive epeyi karışık:D ama çoğu testte elemiş quattroyu.

AWD ile de quattro aynı sözde.(fotodaki bilgiye göre)Ama hiç biri subarunun eline su dökemiyor:D



Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
yani awd duruma göre gereken gucu arka yada öne ıletırken quattro da sabıt bır degermı ıletıyo?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kerem61;250910
yani awd duruma göre gereken gucu arka yada öne ıletırken quattro da sabıt bır degermı ıletıyo?
Aynen.:wnk:
AWD' deki ASIMETRIC lafının esprisi de o zaten.:wnk:


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Boeingler 747 serileri boş ağırlığı 162tondan başlıyor 270 tona kadar çıkıyor.
sukhoi superjet ise yaklaşık 40 ton.

Nerdeyse 4 katı ağırlık var.
Ayrıca şuda var.İki motorunda üreticisi vw.
Ayrıca touareg videosunu izleyenler aracın ne kadar zorlandığını kafasının kalkmaması için arkasına 5 tona yakın kum torbası doldurulduğunu bilir.Q7 bu videoda bu ufak jetle dalga geçmiş utanmasa rolling yapacak.
Ayrıca şahsen ne q7 ne touareg birer arazi aracı.Yükseltilmiş 4x4 özelliği eklenmiş prenium sınıf araçlar.
Arazi aracı asfallta iyi olmamalı bana göre.Herşeyin bir üretiliş amacı var lada niva arazi için peki q7'de öyle mi? Nivanın orjinal haliyle yaptıklarını yaparsa öpsün başına koysun.He q7 ile uludağ kayağa gidersin.Polonezköye pikniğe gidersin.yazın antalyaya kaşa kalkana bodruma gidersin Nişantaşında havanı atarsın.Ama o kadar arazi aracı diye bakılmaz ona bence.
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2011, 23:15:26 Gönderen: ST-max »


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;250842
[YOUTUBE]DcHNQXB-EqQ[/YOUTUBE]

Bunu eklemeden duramam :D
Bunun hakkında çok yazıldı çizildi.Hatta youtube'dan videonun gerçek sahibine ulaşıldı diye biliyorum.Burada tır gaz veriyor ayrıca kara saplanmış falanda değil subaru başta ipteki gerginliği alıyor sonra tır gaza basıyor.Yoksa tr'deki en güç apr stı bile o tırı o karda çekemez.Subaru ya saygımız sonsuz tamamda çok yüceltmeyelim.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Benim için subaru yücedir istediğini diyebilirsin videoyu izleyen birisi zaten neyin ne olduğunu çok rahat anlar ben tır gaza basmıyor diye bir şeyde demedim :D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Q7 arazide çok iyi olsa yine sokmam lada 20lira Q7 200lira:D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ST-max;252268
...
Ayrıca şahsen ne q7 ne touareg birer arazi aracı.Yükseltilmiş 4x4 özelliği eklenmiş prenium sınıf araçlar.
Arazi aracı asfallta iyi olmamalı bana göre.Herşeyin bir üretiliş amacı var lada niva arazi için peki q7'de öyle mi? Nivanın orjinal haliyle yaptıklarını yaparsa öpsün başına koysun.He q7 ile uludağ kayağa gidersin.Polonezköye pikniğe gidersin.yazın antalyaya kaşa kalkana bodruma gidersin Nişantaşında havanı atarsın.Ama o kadar arazi aracı diye bakılmaz ona bence.
:eyv.::syg::clap::syg2:


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ST-max;252268
Boeingler 747 serileri boş ağırlığı 162tondan başlıyor 270 tona kadar çıkıyor.
sukhoi superjet ise yaklaşık 40 ton.
 
Nerdeyse 4 katı ağırlık var.
Ayrıca şuda var.İki motorunda üreticisi vw.
Ayrıca touareg videosunu izleyenler aracın ne kadar zorlandığını kafasının kalkmaması için arkasına 5 tona yakın kum torbası doldurulduğunu bilir.Q7 bu videoda bu ufak jetle dalga geçmiş utanmasa rolling yapacak.
Ayrıca şahsen ne q7 ne touareg birer arazi aracı.Yükseltilmiş 4x4 özelliği eklenmiş prenium sınıf araçlar.
Arazi aracı asfallta iyi olmamalı bana göre.Herşeyin bir üretiliş amacı var lada niva arazi için peki q7'de öyle mi? Nivanın orjinal haliyle yaptıklarını yaparsa öpsün başına koysun.He q7 ile uludağ kayağa gidersin.Polonezköye pikniğe gidersin.yazın antalyaya kaşa kalkana bodruma gidersin Nişantaşında havanı atarsın.Ama o kadar arazi aracı diye bakılmaz ona bence.

isterse q7 evereste ucarak cıksın gnede ben bınmem o araca.
 
bi defa jıp alıyosan arazı tasıtı olsun ıstıyosan eskı model arabalara bakacaksın.2000 model altı.
ama hava atacam dıyosan alırsın q7 atarsın.q7 ye okadar para verıpde daglara vurmam.kırarsına arabayı bı okadarda masraf cıkarır sana.ama düz yolda karda yagmurda ışını görur.şehir jipi diyorum ben onlara.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Hem biraz lüks olsun hem safkan arazi olsun deniyorsa cihaz bu kesinlikle:) daha ötesi de varda su kaçar diye vermedim :rm:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;252410
Hem biraz lüks olsun hem safkan arazi olsun deniyorsa cihaz bu kesinlikle:) daha ötesi de varda su kaçar diye vermedim :rm:
Safkan arazi değil tabii ki ancak Q7, X5, Sorento, ...vb. araçların yanında arazi kabiliyetleri tartışılmaz.


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
hıçte sevmıyorum jeep arabalarını :D çok rahatlar ama :rm: