škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yardım Lütfen ( Turbo Sorunu )

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dermani06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
dün Tuncelide skoda servisi olmadığından 48000 bakımı için malatyaya gittim.Yolda farkettim ki benim roomi çekmiyor.Rampalarda 50km ye kadar düşüyor.düzde 110 120

Acaba filtrelerdeki tıkanıklıktan mı kaynaklanıyordur diye düşündüm ama serviste pc ye bağladıklarında pompa ve enjektör yazısını gördüm ayrıca Radyoda temassızlıkla ilgili bi arıza vardı r11 kablolarını kontrol edin diyordu.Bu yazıya rağmen Malatya servisindeki usta mazot filtresinden yada kızdırma bujilerindendir (çok alakasız geldi)dedi.Allahtan ellerinde uygun kızdırma bujisi yoktuda değiştiremediler ki zira gelince netten internetten baktığımda çekişle alakasız bi parça olduğunu anlamış oldum.

Neyse bakım bitti teste çıktık belkide test ettiğimiz rampa belkide yeterli değildi.Araç iyi gibi geldi.Dönüş yolunda bir rampada acı gerçek yine çıktı karşıma yine 3. vitese düştük daha önce defalarca gittiğim yolda 4 e dahi düşmeyen araç 3 e düştü.Benim kanıma göre turboda bi sorun var devreye girmiyor işin acısıda servis diye gittiğimiz yerlerin hiçbişeyden anlamaması.Radyo sorunu içinde elektrikçiye gitmemi söylediler kabloları dahi kontrol etmediler.Sanki ben bilmiyorum elektrikçiye gitmeyi.Bi kaç güne Elazığ servisine gideceğim orayıda hiç sevmiyorum özensiz ve ilgisizler.Tüm skoda servisleri böyle mi acaba.

Daha önce çekiş sorunu yada turbo sorunu ile karşılaşan varsa yardımcı olabilir mi acaba


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Turbonun devreye girmemesi diye birşey olmaması lazım siz turbonun dolum yaptığı devri(spool devrini) geçtikten sonra turbo her an devrededir.Ustalarda bir tek pratik varmış bilgi falan yokmuş anladığım kadarıyla.Turbonuz üflüyormu?Geç mi dolum yapıyor? bu arada size turbonuza bakım yapalım revizyon yapalım diyen servis olursa sakın yaptırmayın internette zaten yorumlar var revizyon yapılmış turbo başa bela.Servisler genelde çözüm odaklıdır.Sorun ne turbodan mı değiş turboyu derler.(buda cüzdanda yaraya sebep olur).ayrıca gittiğiniz yollar çok tozlu mu? veya havada iri iri tanecikler oluyor mu?Eğer çok tozluysa havada tanecikler turbo pallerinde zarara neden olur motora kaçan taneler tabiki performansı olumsuz etkiler.Ayrıca enjektör hatası kalitesiz benzinden kaynaklanır genelde.Sorunuz hepsi olabilir.Ama okuduğuma göre benzin çünkü benzin pompanız ve enjektörleriniz tıkalı.önce depodaki benzini bitirip her zaman aldığınız yeri değiştirip(ucuzda olsa) kaliteli yakıtına güvendiğiniz yerden alın.
Geçmiş olsun umarım çözüm bulursunuz.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2011, 23:27:54 Gönderen: ST-max »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ST-max;252443
Turbonun devreye girmemesi diye birşey olmaması lazım siz turbonun dolum yaptığı devri(spool devrini) geçtikten sonra turbo her an devrededir.Ustalarda bir tek pratik varmış bilgi falan yokmuş anladığım kadarıyla.Turbonuz üflüyormu?Geç mi dolum yapıyor? bu arada size turbonuza bakım yapalım revizyon yapalım diyen servis olursa sakın yaptırmayın internette zaten yorumlar var revizyon yapılmış turbo başa bela.Servisler genelde çözüm odaklıdır.Sorun ne turbodan mı değiş turboyu derler.(buda cüzdanda yaraya sebep olur).ayrıca gittiğiniz yollar çok tozlu mu? veya havada iri iri tanecikler oluyor mu?Eğer çok tozluysa havada tanecikler turbo pallerinde zarara neden olur motora kaçan taneler tabiki performansı olumsuz etkiler.Ayrıca enjektör hatası kalitesiz benzinden kaynaklanır genelde.Sorunuz hepsi olabilir.Ama okuduğuma göre benzin çünkü benzin pompanız ve enjektörleriniz tıkalı.önce depodaki benzini bitirip her zaman aldığınız yeri değiştirip(ucuzda olsa) kaliteli yakıtına güvendiğiniz yerden alın.
Geçmiş olsun umarım çözüm bulursunuz.


Bazı konularda yanlışın var turbonun çekişini hava taneleri vs etkilemez hava filtersi etkiler dizel arabada hava filtresi ne kadar temiz olursa çekişide bir o kadar iyi olur :)

Turbosu arızalı olan araba kara duman atar yada turbodan ıslık sesi gelir sanırım sizde bu sorunlar yok bir diğer bakılacak yerde intercooler boruları tubo borularıdır bunlardan biri çıkmış yada kaçırıyor olabilir.Son ihtimalde wastegate denen turbo basıncını boşaltan parçadır en son olarak bunda sorun olabilir.Sanırım aracınız dizel ilk bakılması gereken enjektörler ateşleme sistemi ve yakıt pompası.Bana sorarsanız sorununuz turbodan değil eğer turbodan şüphe ediyosanız gidersiniz servise bilgisayar ile yol testi yaparsınız o sırada turbonun basınç değerlerini takip ederler arızalı olup olmadığı çıkar zaten :)


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;252447
Turbosu arızalı olan araba kara duman atar yada turbodan ıslık sesi gelir sanırım sizde bu sorunlar yok bir diğer bakılacak yerde intercooler boruları tubo borularıdır bunlardan biri çıkmış yada kaçırıyor olabilir.Son ihtimalde wastegate denen turbo basıncını boşaltan parçadır en son olarak bunda sorun olabilir.Sanırım aracınız dizel ilk bakılması gereken enjektörler ateşleme sistemi ve yakıt pompası.Bana sorarsanız sorununuz turbodan değil eğer turbodan şüphe ediyosanız gidersiniz servise bilgisayar ile yol testi yaparsınız o sırada turbonun basınç değerlerini takip ederler arızalı olup olmadığı çıkar zaten :)


:+1:

Birde Elazığ Hürele gidin.Taa malatyaya gitmeye ne gerek.Her ne kadar sevmesemde hüreli belki yardımcı olurlar.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Intercoolerın borusu çıksa veya yırtılsa kara duman atar araç benim bildiğim,o değil sanırım sorun.


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;252447
Bazı konularda yanlışın var turbonun çekişini hava taneleri vs etkilemez hava filtersi etkiler dizel arabada hava filtresi ne kadar temiz olursa çekişide bir o kadar iyi olur :)

Turbosu arızalı olan araba kara duman atar yada turbodan ıslık sesi gelir sanırım sizde bu sorunlar yok bir diğer bakılacak yerde intercooler boruları tubo borularıdır bunlardan biri çıkmış yada kaçırıyor olabilir.Son ihtimalde wastegate denen turbo basıncını boşaltan parçadır en son olarak bunda sorun olabilir.Sanırım aracınız dizel ilk bakılması gereken enjektörler ateşleme sistemi ve yakıt pompası.Bana sorarsanız sorununuz turbodan değil eğer turbodan şüphe ediyosanız gidersiniz servise bilgisayar ile yol testi yaparsınız o sırada turbonun basınç değerlerini takip ederler arızalı olup olmadığı çıkar zaten :)
Sana şantiyedeki toz yüzünden palleri kevgire dönmüş ranger turbosu gösteriyim mi?O zaman belki fikrin değişir.Bu arada westgate olma ihtimali düşük orjinalde vag grubu tdılarında böyle sorunları hiç okumadım ilk olabilir.westgate backpressure'ı değiştirir ve turbo araçlar back pressureı sevmez.

Bu arada araç sahibine önerim manual boost controler bulması.bulunduğu bölgedeki serviste belki yoktur ama  belki başka bir serviste vardır.Bu sistem ile aracınızın turbosunun peak-cont değerleri ortaya çıkar(eğer fabrika verisi ile uyuşmuyorsa sorun turbonuzdandır)
Ama konuda denmiş bilgisayara bağlandığında enjektör hatası vermiş dedğim gibi bir enjektörlerinize baktırın tıkalı olabiliriler(kalitesiz benzin yüzünden)Bence sorun enjektörler.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2011, 09:38:10 Gönderen: ST-max »


Çevrimdışı dermani06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
ST-max,Can,dgn ve kadir_ arkadaşlarıma cevaplarından dolayı teşekkür ederim

.Bugün skoda Hürel e gittim.Turbonun hortumu patlamış değiştirildi ve sorun çözüldü.Her ne kadar temizlik ve titizlik açısından yine (-) alsalarda,(yağlı el ve elbiselerle naylon sermeden aracı kullanmaları) sorunun çabuk çözülmesi açısından (+) aldılar

Çok dikkat etmeme rağmen yakıt tüketimim ortalama 6.1 idi.Umarım bu hortumun değiştirilmesi yakıt tüketimimide düzeltir.Zira arkadaşımın roomsterinin ortalama yakıtı 4.8 lt


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Hürelin eski sahipleri çok iyiydi ama seatın sahibi aldı diye hatırlıyorum ondan sonra bozdular.



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Sorunun düzeldiğine sevindim kazasız belasız sürüşler :)


Çevrimdışı dermani06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;253167
Sorunun düzeldiğine sevindim kazasız belasız sürüşler :)


çok teşekkürler kadir bey:ok:


Çevrimdışı gakgoskentli

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;252466
:+1:
 
Birde Elazığ Hürele gidin.Taa malatyaya gitmeye ne gerek.Her ne kadar sevmesemde hüreli belki yardımcı olurlar.
İçtenlikle katılıyorum.Hürel e geçen gittim bayağı ilgilendiler.


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
bugun benim intercooler hortumu cikti toprak yolda giderken biraz gaza  abaninca birden asiri bi sesle cekisten dustu,hortumu yerine taktim bi  sorun yok,bu hortumun cikmasi normalmi tekrar cikmamasi icin neyapa  biliriz.bu hortumun kisa sureli cikmasi turboya herhangi bi zarari  varmidir.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: akinali1919;255590
bugun benim intercooler hortumu cikti toprak yolda giderken biraz gaza  abaninca birden asiri bi sesle cekisten dustu,hortumu yerine taktim bi  sorun yok,bu hortumun cikmasi normalmi tekrar cikmamasi icin neyapa  biliriz.bu hortumun kisa sureli cikmasi turboya herhangi bi zarari  varmidir.


Yüksek sürat sırasında çıkarsa sorun olabilir dikkatli olmak lazım. Kelepçesinde sorun olabilir iyice tutturulursa bir daha çıkmaz en azından bizim ki 10 senedir çıkmadı :)


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
hafif bi bosluk vardi elle kontrolde cikma yok idi,ikinci vitesdeydim ciktiginda.bu hortumla kelepce arasina plastik kelepce taksam bir sakincasi olurmu.