škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Benzin Sarfiyat Hesabım Beni Çok Üzdü

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ozantavsan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Dün boş depoya 2,3 litre , 10 TL tutarında benzin aldım.Şehiriçi kullandım.
Kilometre 15 gösterdiğinde araç stop etti ,benzin bitti.

Benzin litre = 2,3
Tutar        =  10 TL
Şehiriçi kullanım alınabilen yol = 15 Km

Benzin km sarfiyat = 66 kuruş

------------------------------------------
LPg'de ise  10 TL tutarında lpg , 4,2 litre
Alınan yol şehiriçi = 36 km
Sarfiyat = 28 kuruş

Gördüğünüz gibi benzin ile lpg sarfiyatı arasında uçurum gibi bir fark var.

Bu konuda sizin öneriniz nedir ? Ne yapmalıyım ?

En son karbüratör değerlerini benzinde ayrı ,lpg de ayrı kontrol ettirmiştim.Sorun yok denmişti.
Ama benzinde çalıştırınca egzostan biraz benzin kokusu geliyor.

Avans tam ayarında
Subap ayarları tam , soğuk motor 0,20
hava filitrem yeni , benzin filitrem yeni
yağ problemi yok
Elektirik sisteminde sorun yok ( Buji kabloları ,indüksiyon bobini,bujiler,distribütör kapağı  bir kaç ay önce değişti)
Debriyaj yeni ,kaçırma yok.
Frenler sağlam ,sıkma filan yok.
Lastik havaları uygun değerde ,sürekli kontrol ediliyor.
Araçta aşırı yük yok. ( 15 km kullanımda araçta tek ben vardım.Yoğun bir trafik yoktu)
Aracın çalışmasında performansında bir sıkıntı yok.

Karbüratör , hiçbir ustaya elletmedim daha.2 kez üstten kendim boğazı filan temizlemiştim.(hava alma ,tekleme ,stop yok)
Otomatik jikle , şu an benzinde ilk çalıştırma sonrası  devir 1500 - 1250 arası.1 km yol sonrası 800 devre düşüyor.

Siz karbüratörmü dersiniz.Karbüratöre elletmelimi elletmemelimi ? Ne yapmalı ?
Bu tür problemi olup çözdüren varsa ne şekilde çözüm bulabildi ?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
2,3 litre ile 15 km çok moral bozucu gerçekten. Düz yolda kasa kasa gidilirse 1 litre benzinle 15-16 km yol gidilebiliyor.

Bana kalırsa, karbüratör gerçekten ehil birisi tarafından sökülüp diyafram, conta, kapış pompası, benzin memeleri titizlikle kontrol edilip karbüratör dip köşe temizlenmeli. Ardından da ayarlar titizlikle tekrar yapılmalı.