škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

bilgi istiyorum

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar
 
düşük devirde yüksek vites daima yakıt tasarrufu sağlıyor
 
bunu bir çok defa denedim
 
fakat bunun motora zarar verdiği söyleniyor
 
doğru mu?


Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
aynı hızla yokuşu 3. vitesle de çıkabiliyorsun 4. vitesle de
 
ama 4. vites daha ekonomik


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
bılımsel bısey dıyemeyecegım ama cok devırsız surmek sağlıklı bısey olmasa gerek.
 
öyle olsa otomatık sanzımanlar 2000 devrı bulunca vıtes gecısı yapar.


Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Otomatik şanzımanlar da sakin kullanımda derhal üst vitese geçmiyor mu ki ?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;256381
Otomatik şanzımanlar da sakin kullanımda derhal üst vitese geçmiyor mu ki ?

gecme gecıyor özellıkle dsgler ama okadar devırsız de degıldır herlde.bir defa kullanmıstım dsglı arac devırsız cıkyodu bayırları ama cokda dusuk devırde gıtmıyodu.


Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
elbette çok düşük deviri kastetmiyorum
 
benim sormak istediğim yokuşu az hızla çıkarken büyük vitese taktığımızda motora zarar verir mi?


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
otomatik şanzıman yeri geldiğinde 1000 devirde de vites atar...
devirsiz kullanmanın motor içinde normalden fazla kurum oluşturduğu gibi bir şehir efsanesi var ama bu aynen rakı içen öldü de su içen ölmedi mi muhabbeti gibi devirsiz kullanan kurumlandı da devirli kullanan kurumlanmadı mı :)


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kazım;256392
elbette çok düşük deviri kastetmiyorum
 
benim sormak istediğim yokuşu az hızla çıkarken büyük vitese taktığımızda motora zarar verir mi?

1le cıkman gereken yokusu 2 ıle cıkıyosan son gaz basdıgın halde arac hızlanmıyosa vıdesını dusur.ama 2.vides yarım gaz gıdebılıyosan gıt.


Çevrimdışı emrtkn

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
    • http://www.etaelektromarket.com.tr
Peki Dizel motor içinde bu geçerli mi ?
Bende diğer benzinli araçta bazen yapıyorum bunu , ama dizel ticari de yapmıyorum , dizel motora zararlı diye duydum , aslı varmı yokmu bilmiyorum ...
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
herkes tasarruf yapmasın diye bilgi vermiyorlar
 
)))))))))))))


Gearbox

  • Ziyaretçi
kullandığımız caddy dsg şanzuman aracı düz yolda kullanımda vitese bektığımda ya 5 yada 6 da oluyor vites hemen yükseliyor..


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kazım;256411
herkes tasarruf yapmasın diye bilgi vermiyorlar
 
)))))))))))))

gardasim petrolculer babamin  oglu degilki bilsek niye söylemeyelim!



Çevrimdışı Trex

  • An Humble Perfectionist
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 175
    • Profili Görüntüle
Doğru :ok: , aslında yakıt tasarrufu şöyle oluyor, siz vites yükselttikçe aracınızın motor devri düşüyor, düşük motor devri = düşük yakıt. . Yeni nesil otomatik viteslerde 7'ye kadar vites var hatta çok yakında 9 vitesli araçlar yolara çıkacak, bu kadar çok vitesin oluşundaki amaç tamamiyle yakıt tasarrufu sağlamak :) , VVW grubundaki DSG şanzımanlı araçlar Drive modda düşük devirlerde vites değiştiriyor, deviri 1500 civarında tutmaya çalışıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Her motorun ve ona bağlı şanzımanın kendi karakteristiği olmakla birlikte çok yaygın inanış vites değiştirmenin 2000-3000 de olduğudur. Bu külliyen hatalı bir inanış, motor her devirde enerji üretir, önemli olan minimum devir çevirerek ihtiyacınız olan enerjiyi motordan almaktır. Düşük devir çevirmenin motora zararı konusunda da şu söylenebilir; eğer motor gerçektende gaza ihtiyaç duyduğunda siz gaz vermiyorsanız, örneğin bir dizel aracı gaza basmadan kaldırmak gibi, işte o zaman motor için sıkıntılar doğmaya başlar.Aslında motor sesiyle size nasıl çalıştığı ile ilgili bilgiyi sürekli veriyor, çok düşük devirli kullanmamak ve motorun sıhhatli çalıştığını duymak şartıyla düşük devirde hiç bir sakınca yok :)  
Alıntı yapılan: kazım;256374
arkadaşlar
 
düşük devirde yüksek vites daima yakıt tasarrufu sağlıyor
 
bunu bir çok defa denedim
 
fakat bunun motora zarar verdiği söyleniyor
 
doğru mu?