Doğru :ok: , aslında yakıt tasarrufu şöyle oluyor, siz vites yükselttikçe aracınızın motor devri düşüyor, düşük motor devri = düşük yakıt. . Yeni nesil otomatik viteslerde 7'ye kadar vites var hatta çok yakında 9 vitesli araçlar yolara çıkacak, bu kadar çok vitesin oluşundaki amaç tamamiyle yakıt tasarrufu sağlamak
, VVW grubundaki DSG şanzımanlı araçlar Drive modda düşük devirlerde vites değiştiriyor, deviri 1500 civarında tutmaya çalışıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Her motorun ve ona bağlı şanzımanın kendi karakteristiği olmakla birlikte çok yaygın inanış vites değiştirmenin 2000-3000 de olduğudur. Bu külliyen hatalı bir inanış, motor her devirde enerji üretir, önemli olan minimum devir çevirerek ihtiyacınız olan enerjiyi motordan almaktır. Düşük devir çevirmenin motora zararı konusunda da şu söylenebilir; eğer motor gerçektende gaza ihtiyaç duyduğunda siz gaz vermiyorsanız, örneğin bir dizel aracı gaza basmadan kaldırmak gibi, işte o zaman motor için sıkıntılar doğmaya başlar.Aslında motor sesiyle size nasıl çalıştığı ile ilgili bilgiyi sürekli veriyor, çok düşük devirli kullanmamak ve motorun sıhhatli çalıştığını duymak şartıyla düşük devirde hiç bir sakınca yok
arkadaşlar
düşük devirde yüksek vites daima yakıt tasarrufu sağlıyor
bunu bir çok defa denedim
fakat bunun motora zarar verdiği söyleniyor
doğru mu?