škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

bilgi istiyorum

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Trex;256469
Doğru :ok: , aslında yakıt tasarrufu şöyle oluyor, siz vites yükselttikçe aracınızın motor devri düşüyor, düşük motor devri = düşük yakıt. . Yeni nesil otomatik viteslerde 7'ye kadar vites var hatta çok yakında 9 vitesli araçlar yolara çıkacak, bu kadar çok vitesin oluşundaki amaç tamamiyle yakıt tasarrufu sağlamak :) , VVW grubundaki DSG şanzımanlı araçlar Drive modda düşük devirlerde vites değiştiriyor, deviri 1500 civarında tutmaya çalışıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Her motorun ve ona bağlı şanzımanın kendi karakteristiği olmakla birlikte çok yaygın inanış vites değiştirmenin 2000-3000 de olduğudur. Bu külliyen hatalı bir inanış, motor her devirde enerji üretir, önemli olan minimum devir çevirerek ihtiyacınız olan enerjiyi motordan almaktır. Düşük devir çevirmenin motora zararı konusunda da şu söylenebilir; eğer motor gerçektende gaza ihtiyaç duyduğunda siz gaz vermiyorsanız, örneğin bir dizel aracı gaza basmadan kaldırmak gibi, işte o zaman motor için sıkıntılar doğmaya başlar.Aslında motor sesiyle size nasıl çalıştığı ile ilgili bilgiyi sürekli veriyor, çok düşük devirli kullanmamak ve motorun sıhhatli çalıştığını duymak şartıyla düşük devirde hiç bir sakınca yok :)


işte şehir efsanesi dediğim konu tam olarak bu.
sıkıntı başlıyor diyor herkes de işte o sıkıntı nedir onu söyleyebilen yok...
hep genelleyerek geçiştiriliyor, baştan savılıyor cevaplar,
siz şu konuyu biraz açar mısınız rica etsem,
ne gibi sıkıntılar başlar,
hep duyduğumuz gibi, kurum yaparın dışında bir cevabınız var mı bu soruya?
o cevaba da aynen üstte dediğim gibi tekrar sorarım, düşük devir çeviren motor kurum yaptı da yüksek çeviren yapmadı mı? :ok:


Çevrimdışı Trex

  • An Humble Perfectionist
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 175
    • Profili Görüntüle
Hocam ben baştan savma cevap vermedim. Kurumla ilgili tek kelime söylemedim, verdiğim cevap bu konuda bana göre kafidir, kurum nereden çıktı allah aşkına? hem, niye böyle agresif oluyorsunuz birden bire :)
Alıntı yapılan: Sertan_c;256471
işte şehir efsanesi dediğim konu tam olarak bu.
sıkıntı başlıyor diyor herkes de işte o sıkıntı nedir onu söyleyebilen yok...
hep genelleyerek geçiştiriliyor, baştan savılıyor cevaplar,
siz şu konuyu biraz açar mısınız rica etsem,
ne gibi sıkıntılar başlar,
hep duyduğumuz gibi, kurum yaparın dışında bir cevabınız var mı bu soruya?
o cevaba da aynen üstte dediğim gibi tekrar sorarım, düşük devir çeviren motor kurum yaptı da yüksek çeviren yapmadı mı? :ok:


Çevrimdışı 19tumen

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 437
    • Profili Görüntüle
Bildiğim kadarı ile; Düşük devir kullanmak benzinli ve dizel araçlarda pek önerilmiyor. Yakıt performansını düşüneceğim diye motoru haddiden fazla devirsiz kullanmak, "midyata pirince giderken,eldeki bulgurdan olmak" deyiminin karşılığıdır.

Teknik detaylara girmeyeceğim ama son söz olarak: aracınızın rolanti devirine düşürünceye kadar devir limitlerine İNMEYİN


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Trex;256473
Hocam ben baştan savma cevap vermedim. Kurumla ilgili tek kelime söylemedim, verdiğim cevap bu konuda bana göre kafidir, kurum nereden çıktı allah aşkına? hem, niye böyle agresif oluyorsunuz birden bire :)


öncelikle yazdıklarımdan gergin olduğum sonucu çıktı ise kusura bakmayın,
hiç gergin yazmadım halbuki :)
aynen sizin gibi herkes düşük devirde kullanmak zararlı diyor, neden diyince kurum yapar diyip savıyor dedim, siz savdınız demedim, size sadece böyle söylemenizin dayanağını sordum. tekrar sorayım: düşük devirde kullanmayın zararlı dediniz, ben sizden o zararları öğrenmek istiyorum mümkünse, gergin de değilim peşin belirteyim :)

Alıntı yapılan: 19tumen;256488
Bildiğim kadarı ile; Düşük devir kullanmak benzinli ve dizel araçlarda pek önerilmiyor. Yakıt performansını düşüneceğim diye motoru haddiden fazla devirsiz kullanmak, "midyata pirince giderken,eldeki bulgurdan olmak" deyiminin karşılığıdır.

Teknik detaylara girmeyeceğim ama son söz olarak: aracınızın rolanti devirine düşürünceye kadar devir limitlerine İNMEYİN

düşük devir derken kimse rölanti devrini kastetmiyor, zaten rölanti devri olan 800-850 devirde araç hareket etmez, hareket eden araç en az 1000-1100 devirde demektir.. sizden de rica edicem, hem de hiç gergin olmadan :) siz de düşük devirlerde kullanmanın motora nasıl zararlar verebileceği konusunda bilgilerinizi paylaşır mısınız lütfen.. yıllardır cevabını aradığım bir sorudur, belki sizlerden alırım yanıtını diye soruyorum,
tatmin edici bir cevap verirseniz ben de 2000 devirin altına düşürmeden kullanmaya başlamayı düşünüyorum artık...
cevaplarınız için son derece sakin bir şekilde şimdiden teşekkür ederim :)


Çevrimdışı ALi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 397
    • Profili Görüntüle
düşük devirin zararlarını açıklamak gerekirse öncelikle aracın vuruntulu çalıştığı devirlerde motor çalışırsa yanma odasında silindirlerin çok yavaş hareketi sonucu yanma sadece bujinin verdiği kıvılcımla değil yanan kısımların oluşturduğu yüksek basınçla yanma odasının alt kısımlarında tutuşma oluşur ve yanma odası içinde  düzgün bir yanma sağlanmaz bu da silindir çaplarına ve pistonlara  vurarak araçta vuruntu dediğimiz titremeleri oluşturur, zararlarına  gelince silindir içinde aşınma, yakıtı verimli kullanamamaktır. Bunun için yüksek oktanlı benzinler tercih edilir. Benzinin yüksek oktanlı olması yanma hızını arttırır ve düzgün yanmanın düşük devirlerde de olmasını sağlar.  
 ayrıca yüksek vites her zaman ekonomi demek değildir. ancak  sabit hızda veya yokuş aşağı giderken yüksek vites size ekonomi  yaptırır yoksa yüksek viteste hızlanmaya kalkışırsanız emin olun 5000  devirde hızlanmaya çalışan araçlardan daha çok yakıt yakarsınız. benim naçizane tavsiyem benzinli ve dizel  araçlarda 2000 den aşağı devirlerde aracı sürmemeniz (dizeller aşağı  devirlerde daha toleranslıdır) illa 2000 devirin altında süreceğim  derseniz gaza yüklenmemeniz.
NOT;bende merak edip arastirdim,ALINTIDIR:1-Uzun süre yüksek devirde dizel araç kullanılmaz, bu motoru aşındırır pompayı zorlar
2-Dizel araç boşta kullanılması sakıncalıdır,. Çünkü boşta iken motor  bir miktar soğur ve piston yağması azalır birden 5. viteste 3000 devre  getirince araç 700 devirden 3000 devre aradaki yağlamayı hemen yapamaz  ve bu uzun vadede piston segman ve gömleğe zarar verebilir.
3-Dizel araçlara alınan mazota çok dikkar edilmeli özellikle turbolu dizel araçlarda bu konu çok daha hassastır...
4-Mutlaka Turbo devrede olacak devirde aracınızı kullanın.Devirsiz Kullanmak Turboya cidd zararlar verebilir.
« Son Düzenleme: 10 Ağustos 2011, 20:15:56 Gönderen: ALi »


Çevrimdışı 19tumen

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 437
    • Profili Görüntüle
Sanıyorum aradığınız; fabrikasyon verileri gibi teknik veri..? ne yazık ki bu kişiden kişiye farklılık göstereceğinden ve herkesin aracı aynı olmadığından dolayı bir tutarlı bilgi öğrenmemiz çok zordur. Sadece kişisel görüşleri yazabiliriz  ve buda araçtan araca,kişiden kişiye, hatta il den ile bile farklılık gösterebilir...!

Bazı arkadaşlarımız  motorun yanması ve devir süreleri ile geçen durumu açıklamışlar,

Edindiğim tecrübelere göre:
Benzinli aracımda (1,6) daima orta-düşük devir ve yüksek vites ile yolculuk yapıyordum, hesaplamalarıma göre tüketim değerlerim "düşük" çıkıyordu. Benzinli araçlarda orta-düşük devir / yüksek vites bir şekilde tasarruf sağlıyor.

Dizel,özellikle turbo dizel tecübem çok olmadığı için pek birşey diyemeyeceğim.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
yokuşlarda düşük vitesle çıkarsanız zengin karışım meydana gelir çiğ yakar araba, özetle daha çok yakar. örn. 4. vitesle 60-65 le çıkacağım rampayı rampaya girmeden 3 le devam ederim araç zorlanmamış ve az yakmış olur böylece.

ha, araç dizeldir, dizellerin torku yüksek olur ve oldukca geniş devir bandına yayılır bu tork. ortalama bi rampayı düşük devirde örn (2000-2500 d/d) çıkabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2011, 03:21:59 Gönderen: Birkan »

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
bayıra vurdugunda aracı sıkıstırmadan oldugun vıdeste rampayı cıkabılıyormusun? tamam cık sıkıntı yok.
 
ama aracı sıkıstırmadan cıkamıyosan vıdes dusur de cık.daha az yakarsın.
en basıt bı acıklma budur bence.