škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

crash' ın Dikkatine-Easytronic Şanzıman Hakkında Bilgi Verir Misiniz?

Ziyaretçi · 21 · 32425

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Easytronic Şanzıman Hakkında Bilgi Verir Misiniz?

2008 model Opel Corsa Easytronic araç sahibiyim. Bu aracı debriyajsız düz vitesli otomobil olarak satın aldım. Ancak bana "Bu aracı manuel kullanma. Otomatik vitesli aracı manuel kullanmak iyi değil. Otomatik kullanmak gereklidir" diyorlar. Bu aracın otomatik vitesi o kadar da verimli değil. Örnek olarak "Hill Holder" fonksiyonu yok ve bu nedenle araç rampalarda geriye kayıyor. Ancak 1 metre kadar kaydıktan sonra bir otomatik araç gibi tutunup ileri gitmeye çalışıyor. Bildiğim kadarıyla Easytronic şanzımanlı Astralar'da "Hill Holder" mevcut. Acaba bu sistem maliyet yüzünden mi benim aracımda yer almıyor?Aracımla hareket halindeyken otomatikten manuele manuelden otomatiğe geçiş yapmanın şanzımana bir zararı var mı?

Aracınızın aktarma organları otomatik vitesli uygulamalara alternatif olarak üretilmiş otomatik debriyajlı bir düzenektir. Bu üretim hem maliyetinin ucuz olması, hem de bilhassa şehir içi trafiği açısından da pratik olması nedeni ile tasarlanmış ve üretilmektedir.
Bu teknolojide doğal olarak tam otomatik vitesli bir şanzımanm tüm artılarını elde etmek hayal olur. Öncelikle vites değişimi sırasında otomatik olarak debriyajın sizin yerinize basıp, yarım debriyaj veya yerine göre tam bırakma yapma işlemini bekleme süresi vardır. Bu da seri kullanımı engelleyen bir olumsuzluktur. Ancak debriyaj sız bir aracın kullanım rahatlığı karşılığında, yukarıda da bahsettiğim gibi bazı tavizler vermek gerekir. Easytronic Corsa'larm üretiminde Hill Holder olmaması tabi ki bir eksiklik ancak Astra'larda var. Bu aracın sisteminde hem otomatik hem de manuel kullanım seçeneği olduğu sürece, her iki şekilde de kullanılır ve bir zararı da yoktur.
Vitesleri değiştirirken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekmiyor. Ancak bu konumda sistem hem debriyaja basıp, hem de motor devrini engellediği için seri kullanım gecikmelidir. Siz gazı keser ve tekrar verirseniz arada vites geçme şiddeti ve bekleme sonu olumsuzluklar daha yumuşak olur ve hissedilmez.
Manuel kullanımda kick down hareketi yoktur sonuçta adı üstünde manuel. Hareket halindeyken manuele veya otomatik moduna geçişin bir zararı yoktur.

ALINTI



Easytronic Sorunlu Mu?

Opel modellerinde kullanılan Easytronic şanzımanlar sorunlu ürünler midir?
Birkaç gün içinde Easytronic şanzımanlı bir araç alacağım. Ama intemetten bu şanzımanla ilgili birçok sorun yaşandığını öğrendim. Bu konuda deneyimlerinizi alabilir miyim? Acaba sizin test ettiğiniz Astra Easytronic şanzımanlı mı, yoksa manuel vitesli mi? Ayrıca araçta IDS Plus özelliği olduğu için yokuşta geriye kaymayı önleyen Hillholder da var mı?

Opel'in Easytronic şanzımanlarla ilgili ilk üretim yılında bazı sorunlar yaşadığı doğru. O dönemde bizde de 100 bin km test aracı olarak bulunan Corsa 1.2 Easytronic ile kilitlenmeler başta olmak üzere bazı aksaklıklar yaşamıştık. Ancak sonradan çocukluk hastalığı olarak tabir ettiğimiz aksaklıklar giderildi. Yeni nesil Astra'da kullanılan Easytronic şanzımanların hassasiyetinin daha iyileştirildiğini gözlemlemiştik. Elektrohidrolik mekanizmalı bu şanzımanlar üretici açısından maliyeti düşürmek açısından çok cazip ürünler. Sistemin çabuk vites değiştirmesi ve yakıt tüketiminin geleneksel otomatik şanzımanlara göre düşük olması da kullanıcıya cazip gelen yanları. Opel Astra'da kullanılan IDS Plus sistemi bir süspansiyon kompleksidir. Ancak sportif kullanıcıların tercih ettiğini pahalı bir opsiyon olan bu sistem yol tutuşu iyileştirmek için her bir amortisörün sertliğini anlık olarak değiştirebilmektedir. Hillholder sisteminin IDS Plus'la uzaktan yakından hiçbir ilgisi yoktur. Bosch'un geliştirdiği Hillholder, yokuşlarda yapılan kalkışlarda ayak fren pedalından çekildikten sonra fren basıncını kısa bir an daha sürdürerek geri kaymayı önler. Eğer yokuşlardaki kalkışlarda sorun yaşıyorsanız Easytronic şanzımanla birlikte size mutlaka Hillholder opsiyonunu da öneriyoruz.

ALINTI


Hangi Otomatik Şanzıman?

Alacağım aracı 1400 cc hacimli olarak düşünüyorum. Bu güçte motor için otomatik vites uygun olur mu?


Daha çok şehir içinde kullanmak üzere otomatik vitesli bir araç almayı düşünüyorum. Vites konusu ile ilgili olarak bazı sorularım var. Alacağım aracı 1400 cc hacimli olarak düşünüyorum. Bu güçte motor için otomatik vites uygun olur mu? Otomatik vites, tiptronik, Easytronic, Speedgear vitesin birbirinden farkları ve avantajları nelerdir? Kullanım kolaylığı, yakıt tüketimi ve serilik bakımından hangisi daha avantajlıdır? Amatör bir sürücü için şehir içi kullanımda
hangisi daha uygundur? Bütün otomatik vitesli araçlar yokuşta kalkarken geri kayar mı? Otomatik vitesli araç kullanmanın temel kuralları nelerdir? /Önder ÖSKAY

Satın almayı düşündüğünüz şehir içi kullanımına uygun aracın 1.4 litre motor hacminde olması, tercihinizin ekonomik olması açısından atmosferik özelliklerde de olmalı. Ancak daha da ekonomik olması açısından dizel motorlu seçilmesi bence daha uygun olur. Genel olarak 1.4 litre ve bu hacme yakın motorlarla üretilen araçlar satış olarak da orta alt sınıfta ucuz araçlardır ve otomatik vitesli seçenekleri de oldukça azdır.

Otomatik vitesli bir araç için motor daha mı büyük hacimli olmalı sorunuza cevap ise, da¬ha büyük hacimli motorlarla donatılmış araçların ekonomik araç sınıfından uzaklaşmakta olduğu akıllara gelir. Bilinmesi gerekli olan bir diğer özellik ise, vites kutusu veya aktarma organları oranlarının motora göre dizayn edilip uygulandığı olmalıdır, vites kutusuna göre değil. Bu nedenle de şayet 1.4 litre motorlu bir araç alacaksanız, otomatik vites seçenekli bir vites kutusuna sahip olmalı ve oranları da motora göre yeterli olacak şekilde düzenlenmiş olmalıdır.

Benzinli 1.4 litre hacimli bir çok araçta ağırlıklı olarak otomatikleştirilmiş manuel olarak adlandırılan otomatik debriyajlı Easytronic veya Speedgear seçenekli vites kutuları kullanılmaktadır. Buradaki amaç otomatik vitesli bir araca alternatif ancak daha ekonomik bir üretim elde etmektir. Ancak bu seçeneklerdeki mevcut debriyaj sistemi elektrohidrolik bir düzenekte çalıştığından, vites geçişleri yavaş ve akselerasyonlar da bu yavaşlıktan dolayı kayıplıdır.

Otomatik vites ise debriyaj sistemi olmayan, tamamıyla yağ basıncının farklı vites geçişlerine yönlendirilmesi prensibi ile çalışan hızlı bir düzenektir ve tiptronik de bu sistemin manuel kullanıma da imkân tanıyan gelişmiş versiyonudur.
Otomatik vites kullanımı ise adından da anlaşılabildiği gibi viteslerden D yani son vites seçildiğinde araç hareket ettikten sonra yol, sürat ve motorun zorlanması ortalamalarında vitesi büyültüp küçültür. Sizin gaza basma dışında herhangi bir hareket yapmanıza ihtiyaç olmaz.

Ani hızlanma gerektiğinde ise gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda sürat limitleri uygunsa aniden vitesi küçültür, hızlanmaya başlar ve tekrar vitesi büyülterek uygun motor devirlerini kullanmanıza olanak tanır. Diğer daha küçük vites anlamında olan sayılar veya L gibi yazılı olan seçenekler ise aracın devamlı olarak yavaş süratlerde, tırmanma gibi yollarda vites kutusunun yorulmaması için tercih edilirler.
Sonuç olarak Easytronic ve Speedgear otomatik debriyajlı normal vites kutu sistemlerinin otomatikleştirilmiş ucuz seçenekleridir ve seri, vites geçişlerine imkan vermeyen düzeneklerdir.

Otomatik ve Tiptronik sistemleri ise seri vites geçişi sağlayan daha hızlı düzeneklerdir. Yakıt tüketimi ise her iki seçenekte de sizin aracı kullanım özelliklerinize bağlı olarak değişiklikler gösterir. Yokuşlarda dur kalk işlemlerinde belli bir yüzdede olan rampalarda otomatik vites aracın geri kaymasını engelleme becerisini gösterirken, Easytronic ve Speedgear düzeneklerinde Hill-Holder olanları dışındakiler geri kayar. /ONNO USTA


ALINTI
Easytronıc Şanzıman Nasıl Çalışıyor?

OpelAstra 1.6 Easytronic araç sahibiyim. Aracımın şanzımanında yaşadığım bazı sorunlar var. Bu şanzımanların çalışma düzeneği hakkında biraz bilgi verir misiniz? Ayrıca bu şanzımanın arızalanmasındaki en önemli nedenler nedir?/ Engin ERDEM

Opel markalı araçlarda mevcut olan Easytronic otomatik debriyaj sistemli vites kutuları, birkaç önemli düzeneğin birbiri ile uyumlu çalışması sonucunda sorunsuz olabiliyor.

Öncelikle hidrolik olan debriyaj basma bırakma sisteminde, hidrolikte hava olmaması şart. Ayrıca baskı balata fabrika değerlerinde olmalı, sorunsuz ve rahat çalışabilmeli. Debriyajın otomatik çalışmasını sağlayan elektronik debriyajdaki basma bırakma sisteminin plastik dişlileri sağlam olmalı ve vitese takma işlevi gören robotun da elektronik parçalarında sorun yaşanmamalı. Vites kutusunda şayet vitese zorlamalı geçme ve takılmalar varsa, bu da diğer düzenekler gibi derhal arıza algılamakta ve sistemin çalışmasını durdurmaktadır.

Elektronik arıza olarak algılanan bu olumsuzlukların da giderilebilmesine rağmen, bence birçok parçanın çok hassas bir düzende çalışma birlikteliği gerektiğinden, en ufak bir aksama sistemi bloke ederken doğal olarak aracın yolda kalmasına neden olmaktadır.

Sistemin daha sorunsuz bir halde çalışmasını sağlamak tabi ki üreticilerin sorumluluğunda ancak bildiğimiz kadarıyla, otomotiv endüstrisinde henüz, daha sağlıklı ve tam güvenli bir otomatikleştirilmiş manuel vites sitemi geliştirilemedi.


ALINTI


octaviaman

  • Ziyaretçi
3-4 senedir easytronic şanzımanı tamamen sorunsuz kullanan tanıdıklarım var.Corsa 1.2 easy i kendimde kullandığımdan biliyorum pire gibi maşaallah.Tiptronic içinde benzer alıntılar bulmak çok mümkün:)


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Astralarda hillholder olması güzel birşey.Bayanlar için bulunmaz nimet.Performansı biraz dizginlediği bahsediliyor ama 1.6 ve daha düşük motorlar için zaten çokta öyle performans beklenmemesi gerekiyor bence.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
ileriki yıllarda arabamı degiştirirken dsg şanzuman düşünebilirim.takipteyim sorunsuz olduguna kanaat getirirsem seçenekler arasına girecek gibi gözüküyor
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
bu konu oldugu için yeni konu açmadım hort oldu ama kusura bakmayın.

arkadaşlar 2004 megane triptonic (easytronik aynı) 120binde

geçende aklıma takıldı şanzıman yagı konusu gittim renault servisine , ömürlüktür değişmez dediler.

Otomatikten farklı oldugunu onun için otomatik kadar bakıma gerek yok demişlerdi.

ama kafama takılıyor ilerde sorun çıkarmaması için bakıyorum otomatikler için 60binde bir değişmesi lazım diye .Ne iş anlamadım servis geri gönderiyor ömürlük diye.

Bilgisi olan var mı ?teşekkürler


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
ilerde alacağımız arabanın nasipse otomatik olmasını ben de istiyorum büyük rahatlık..

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: tufan;225421
bu konu oldugu için yeni konu açmadım hort oldu ama kusura bakmayın.

arkadaşlar 2004 megane triptonic (easytronik aynı) 120binde

geçende aklıma takıldı şanzıman yagı konusu gittim renault servisine , ömürlüktür değişmez dediler.

Otomatikten farklı oldugunu onun için otomatik kadar bakıma gerek yok demişlerdi.

ama kafama takılıyor ilerde sorun çıkarmaması için bakıyorum otomatikler için 60binde bir değişmesi lazım diye .Ne iş anlamadım servis geri gönderiyor ömürlük diye.

Bilgisi olan var mı ?teşekkürler
Esaytronic, M/MT gibi şanzımanların çalışması bildiğimiz manuel şanzımanların aynısı; tek fark kavramayı yapan, debriyaja basan ve vitesleri değiştiren bir mekanizması var. Bunları sizin yerinize yapan birisi varmış gibi düşünün.:wnk: Tam otomatik veya DSG' lerin çalışma mantıkları farklıdır. Servis o nedenle ömürlük diyordur. Aslında manuel şanzımanın yağının ömrü ne ise onun da o kadardr demesi gerekir bana kalırsa.


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
valla uğur bende öyle düşündüm tam otomatikten farklı olmalı ama bazısı tam otomatiktir diyor herkez bişey söylüyor.
teşekkür ederim


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
5 seneye yakın astra SW easytronic aracımız vardı 1,6 benzinli 1 kere garanti varken dağıldı beyni değişti bir keresinde garanti bitmişti yine gitti bu sefer parayla yaptırmak zorunda kaldık yanlıs hatırlamıyorsam 2 yada 3 kere de beyin tamire girdi :) ayrıca sanki acemi bir insan vites atıyor gibi çok sarsıntılı oluyordu. şimdi dsg ye geçtik 24,000 km dir sorunsuz kullanıyoruz bakalım hayrlısı :)
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2011, 18:38:23 Gönderen: mertozbek »


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mertozbek;225505
5 seneye yakın astra SW easytronic aracımız vardı 1,6 benzinli 1 kere garanti varken dağıldı beyni değişti bir keresinde garanti bitmişti yine gitti bu sefer parayla yaptırmak zorunda kaldık yanlıs hatırlamıyorsam 2 yada 3 kere de beyin tamire girdi :) ayrıca sanki acemi bir insan vites atıyor gibi çok sarsıntılı oluyordu. şimdi dsg ye geçtik 24,000 km dir sorunsuz kullanıyoruz bakalım hayrlısı :)


bizde de opel vardı 0 aldık çok sarsıntılı geçiyordu ve 0 araçta ço ksorun çıktı 800 km rodaj açılmadan sattık.


Çevrimdışı Baran35

  • Boutique Wax Maniac
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Tufan hoca mutlaka değiştir şanzıman yağını şanzıman yağının ömrü 60.000km dir ömürlük fln değildir saçmalamasınlar.

Ben manuel aracımda bile değiştiriyorum düşün yani..


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
üşenmedim baran narlıdere rensere gittim adam para kazancak herif beni geri gönderdiyaa belki ilerde şanzıman insinde öyle geçirelim demiştir. çakal bunlar


Çevrimdışı Baran35

  • Boutique Wax Maniac
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Ben istiyorum değiştir kardeşim deseydin sende ona ne ben istiyorum yapılacak nokta:)


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Arabayı alalı 1 seneye yakın oldu ve en ufak bir sorun yaşamadık şuana kadar.Ama şunu kabul etmek gerekiyor ki vites geçişleri ( özellikle 1' den 2' ye ) sarsıntılı.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
bendeki manuel vitesli c-max inde yagı degişmiyor dediler serviste.120.000 km oldu :D
Bir sevda bizimkisi.....