Çarşamba gecesi yurtdışındaki babamlardan (iş için 2 aydır İran'daydılar) haber geldi, ertesi gün 8.30 gibi Sabiha Gökçen'e inecekler... Babamı aradım, gelip alayım mı dedim, iyi olur dedi... Benim bagaj onların (4 kişi, herkeste çek-çek bavul var) malzemeleri mümkün değil almaz, arkadaşımın 2006 MPI Elegance Octi'sini istedim, kırmadı sağolsun (kırmaz zaten). Sahurdan sonra çıksam da olurdu ama gece gidip Mecidiyeköy pazar sokaktaki arkadaşlara da bir uğrayım dedim.
Gece 00:00'da Shell'e çektim, DOLDURKING dedim :++: depo 33 litre LPG alıyormuş, doldurup yola çıktım. Hesaba göre yol 400 km, sahur 04:30'a kadar, yani en geç 04:00'da Mecidiyeköy'de olmalıyım... Karabük çıkışında yol bilgisayarını da sıfırlayıp Hitler patlangocunu 120'ye sabitledim. Amacım ne yakacağını, ve yol bilgisayarı - LPG tüketim farkını tespit etmek...
Karabük'ten Gerede otoban gişeleri 90 km. Oraya kadar rakım hep artıyor. Hatta ilk 55 km sonunda YB ortalaması 8.7 idi... Sonra otobana kadar 7 küsürlere düştü. (Fabia 1.2 ile aynı şartlarda 8.7 gösterdiği yerde 9.0'ı gördüğümü de belirteyim)
Otobanda 120 km/h ile CC açık devam ettim. Düzce'ye doğru 6.5'e indi ortalama. Berceste'de 10 dk mola verdim. O uzun inişin sonunda 6.4'ü de gördüm. O ana kadar 120'nin altına düşmem gereken noktalardan dolayı hedeften biraz sapmıştım ve gece 02:00'dan sonra CC açık 130 km/h'ye sabitledim.
Körfez'den sonra otobanda çalışma olduğundan zorunlu olarak otobandan çıkardılar. Hereke civarlarını E5'ten zaman kayıpları ile geçtim. Tabi bir de Nuh Çimento mevkiini falan 3.5'a sabitleyerek geçtim :++::++::++::++::++: Aman Allah'ım, yıllar boyu üniversitede okurken oralardan hep gece geçtik otobüsle, hep tırsmışımdır o Nuh Çimento'nun "yıl 2419" havasından...
Neyse mevzumuza dönelim, tekrar otobana girerek 130'a sabitledim ve ortalamam İstanbul'a girdiğimde
6.7'de karar kılmıştı ki... dıııt dııt dııt gaz bitti... Tahminimden çok erken bitti zira 6.7'lik bir YB ortalaması durumunda LPG en fazla 8 litre/100 km yakmalı idi (Ama tam
9.16 litre çıktı - 33 litre ile 360 km). Aradaki (YB & LPG) fark Fabia 1.2'mde normal şartlarda %10-12 iken YARDIRKİNG modda max %20 olmuştur. Mehmetçik tesislerinde gaz alırken hesapladığımda (ki gazın son damlalarını bile bitirip girdim) bu fark
%37 idi... Çok da inanmadım doğrusu, depo 33 litreden az almış olabilir dedim kendi kendime.
Hesapta olmayan gecikmelerin de etkisiyle Mecidiyeköy'e varıp sahur sofrasına oturduğumda saat 04:10 idi, kalan 20 dakikada ne bulduysam indirdim
Biraz muhabbet vs derken 6 gibi ancak yattım. Sabiha Gökçen Havaalanı karşıda olduğundan alarmımı 07:30'a kurup yattım ama ancak 1 saat uyuyabildim. Neyse, trafik çok da yoğun değildi ve 8'i biraz geçe havaalanındaydım. Bizimkilerle buluştuk, arabaya doğru giderken 5 tane babalar gibi valizleri olduğunu, bazılarını otobüse verebileceğimizi mırıldanıyorlardı ki, Octi'ye varıp bagajı açtığımda "abauwwww" dediler :haha: 4'ü çek-çek 1'i normal 5 büyük valizi yuttu bizim bagaj. Daha da olsa bi şeyler koyardık, o derece yani...
Sıra geldi dönüşte tüketimi ölçüp ilk ölçümü doğrulamaya... Önceki gün mehmetçik tesislerinde depoyu özellikle doldurmamıştım. Havaalanından çıktıktan sonra gaz yine tamamen bitti. Bulduğum ilk tesiste yine DOLDURKİNG dedim, tam 33 litre aldı depo... Dönüş yolunda genelde 130 km/h CC açık geldim. Bu sefer klima da hep açıktı. Araçta ben dahil 4 kişi, bagaj malum full... Yani her şey mükemmel :rock1:
Bu sefer Karabük'e 50-60 km kala (rakımın yaklaşık 1000 olduğu civarlar) gaz bitti. Oraya kadarki tüketimde yol bilgisayarı
7.7 gösterirken lpg tüketimi DİKKAT! tam
11 litre oldu :adm:. Yine sonuna kadar bitirdim. Bitti diye öttükten sonra tekrar tekrar lpg'ye geçirip tamamen bitirdiğimde 300 km yapmıştım 33 litre ile... Yani bu seferki lpg tüketimi, yol bilgisayarından
%43 fazla olarak gerçekleşti. Yuh dedim kendi kendime... Demek ki bu MPI patlangocu hakkaten darıyı buğdayı seviyor. Ama hakkını teslim etmek lazım, devrini almışsa, sapını samanını da eksik etmezseniz, yük mük klima mlima dinlemiyor, özellikle 100 kmh üzeri hızlarda gaza tepkisi çok güzel. Mesela onca yük altında klima da açıkken 100'le giderken 130'a ayarlı olan CC'yi açtığımda ok gibi fırlıyor, hemen 130'u buluyor. İlk kalkışlarda (boşken bile) ağır kalan A5 kasa, devrini aldığında o motorla gayet atak bence :syg:. Tek sorun, sap saman :hanz::hanz::hanz: Yukarıdaki 7.7'lik yol bilgisayarı ortalaması Karabük'e indiğimizde (inişlerin etkisiyle) 7'ye yaklaşmıştı, tam hatırlamıyorum.
Bir de işe TSI tarafından bakalım, örnekteki gibi performanslı ve yüklü kullanım şartlarında MPI'ın yol bilgisayarı mesela 7 gibi bir ortalama gösteriyor ama 10 litre gibi bir LPG ortalaması oluşuyor. Aynı şartlarda bir TSI motur kaç yakardı??? Herhalde 6'yı geçmezdi MPI'ın 7 yaktığı/yakacağı yerde...
10 litre LPG : 24,3 TL
6 litre Benzin : 26 TL
Hatta MPI'ın kendi benzinlisi bile (7 litre) 30 TL ediyor. Yani bu kullanım şartlarında LPG'nin pek bir esprisi yok MPI için...
LPG sisteminde bir ayar sorunu mu vardı??? Bunu ileride bir sakin kullanım testi yapıp belirleyeceğiz...