Bununla gittim, fabiamla geldim. Böylece bir otomobil ile bir aygır arasındaki farklar konusunda ciddi tecrübe edinmiş oldum, tabi ilk değil ama LPG falanda takılınca iyice inceledim didik didik, az bi zaman farkıylada geri otomobille dönünce tam oldu.
Valla deri koltuk gece gitmeme rağmen yapış yapış etti, nalet bişi, asla önermem. Yol tutuş desen yer yer eşşek cenneti gözüküyor ama o kadar beter değil, yerli arabalardan falan iyi yol tutar, o kesin. Fabiamla 170 le giderken CD seçip içecek açıp içerken, hatta kısa metrajlı kadran filmi çekerken bu jipte eşşek cennetinden önce son çıkıştan çıkmam gerekiiyor, ben makineyi tanıyınca anlarım, bununla 200 kadran videosu çekemem, çekilmez, fabia o toleransı üstün pilotajımla :kiki: bana tanıyordu ama bu 150 den sonra sefere çıkmış Yavuz'un atı gibi atlaya zıplaya gidiyor
220 yi yatıracağına şüphem yok, ama bizide yatırabilir
İnanılmaz off-roadlar yaptık, iki jip çıktık çaya, bir müteahhitle köye gelen çayın devamına gittik, baraj gölü yapılacak, proje için. Adamın 5.7 lt V8 Cherokee'si vardı.
Sesine gurban V8'in, bizim Frontera 1.4 araba gibi kaldı yanında
Bildiğin akıntıya karşı taşlı taşlı çayın içinde katır kütür gidiyoruz.
Baya alt vurdum, durum o kadar kötü ki, 4WD'de olan makine gitsin diye değil gaza basmak, daha yavaş gitsin diye ayağım ya boşta ya frende idi.
Birde baktık arkamızdaki vatandaş yok, anaaa borudan geçerken çayın orda kalmış
(köye gelen suyun borusu
) El ayak battı ite kaka çıkardık, adamda şeroke var ama pilotaj yok, ulen çaprazlamasına geçsene işte, burundan dalmış :kiki:
Hiç abartısız söylüyorum 3000 devirde tam 155 km/s yapıyordu, len 6000 e getirsem en kötü 300 le, hadi 280 olsun, öle gider
Motor Japon olunca tabi
Ama konvertör onu enteresan bir şekilde dengeli ayarlıyor, yeri geliyor devir aynı kalırken hızınız artabiliyor, yada ''Sport'' tuşuna basılı iken aynı devirde daha düşük hızlara denk gelebiliyor iyi ivmelensin diye.
Zaten kirli idi, birazda off-road yapınca (ki altını çok vurdum, Ranger'ı almadığıma pişman oldum) baya kirlendi, bizim sitenin Araç Bakım bölümünde ibretlik durabilir
Yıkandığı yerde bi bostan oluşturur
Yolculuk boyunca hiç üzmedi, ama rampa çıkarken benzin-LPG bariz fark ediyor, Samsun yolundan Havaalanı istikametine tam o Mevki Hastanesinin ordan çıkınca diyim, yolu devam edince temiz bi rampa başlar, orda Sport'a aldım, gazı yere kodum, 100 ün üstüne çıkmıyordu, gaz kök. Attım benzine, bi kick daha çektim, (LPG yaptığımda yemiyordu) abbbaaaooooovvvvvvvv 6000-6500... bi ara konrolümden çıktı sanki, 2 ye mi aldı naptı bilmiyorum
150-160 a kadar sardı ama viraj dönemiyorum maalesef, fren kaçınılmaz.
Burdada genel gidişim, 1500 rpm sabit 80 km/s 5. vites. anlık 10-12 çekiyor düzde, pek ekonomik. Kick-down ettim, 2 vites birden düşürüyor görüldüğü üzre ve 3. viteste 80 den 140 a kadar sardı, maalesef LPG de olduğu için dandirik bi ivmelenme ama yinede minibüs kadar bi jip için hoş, cidden kamyon kullanıyormuş hissi veriyor sonuçta :hanz:
http://www.dailymotion.com/video/xbbj2a_frontera-32-v6-80-to-140-kmh-roll_autoYolculuk bittiğinde ise uzun yolda o kadar ürkünç bişey olmadığını anladım, gayette LPG de binilebilir bu tip araçlara. 1.6 benzinli kadar yakıyor işte...
221 km de 15.4 ort., LPG de hadi tut ki 17 litre olsun, litresi 1.50 mi ne tamda bakmadımdı, km de 25 kuruş civarı bişey, gezdirdiğin makine trafikte otomobillere nazaran oldukçada heybetli. Değer bence, yani, galiba.