škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.viteste uzun süre gitmek?...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Aklıma takılan bir olay var..Mesela rampa aşağı inerken 2'ye alıp aracı sallandırdığımızda normalden de daha hızlı inebilioruz.Ve sürekli frene basmak zorunda kalabiliyoruz.Ama 1. vitese takıp gaz vermeden arabayı bayır aşağı salladırmanın sakıncası olabilir mi?Amaç frene daha az basma ihtiyacı..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Dik yerde yavaş inerken ben de yapıyorum, motor freni


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;264356
Dik yerde yavaş inerken ben de yapıyorum, motor freni


1.vites için zararı yok yani? Hep hayalimde 1.vites dişlisini çok narin bir dişli diye canlandırıyorum da :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
aslında çok uzun süre o şekilde inmek bir miktar zarar verir bence.
nedeni ise, örneğin uludağ dan inerken yapılabilen birşey bu, o şekilde uzun süre inince cutoff devrede olduğundan motor yakıt gitmiyor ve motorda hiç yanma olmuyor, o yüzden motor normalden çok daha düşük sıcaklıklara iniyor hemen, soğuk motorda aşınma sıcak motora göre fazla oluyor, yağlama devam ediyor hareketten dolayı ama yanma olmadığından şanzımana, dişliye falan değil de pistona segmana gömleğe aşındırıcı etkisi var bence...


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;264369
aslında çok uzun süre o şekilde inmek bir miktar zarar verir bence.
nedeni ise, örneğin uludağ dan inerken yapılabilen birşey bu, o şekilde uzun süre inince cutoff devrede olduğundan motor yakıt gitmiyor ve motorda hiç yanma olmuyor, o yüzden motor normalden çok daha düşük sıcaklıklara iniyor hemen, soğuk motorda aşınma sıcak motora göre fazla oluyor, yağlama devam ediyor hareketten dolayı ama yanma olmadığından şanzımana, dişliye falan değil de pistona segmana gömleğe aşındırıcı etkisi var bence...


Motora hiç yakıt gitmiyor diye bir şey yok.Rölantide ne kadar yakıyorsa cut off dada o kadar yakıyor diye biliyorum.Zaten mantıksız motora hiç yakıt gitmeden çalışması.Koca firmalar motora zarar vercek bir şey yapmazlar:)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Fazla kompresyonun sübaplara zararlı olduğunu okumuştum sanki...


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Bizim DSG yokuş aşağı veya aşağı doğru eğim olsun hemen vites düşürüp motor freni uyguluyor :) Gaza ayağını dokunduruğun anda vitesi hemen yükseltiyor
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;264361
1.vites için zararı yok yani? Hep hayalimde 1.vites dişlisini çok narin bir dişli diye canlandırıyorum da :D

yokuş aşağı inmenin en doğru yolu gereksiz fren kullanmadan en uygun devir ve hız ayarlanacak şekilde araç kompresyonu ile inmektir.
 2-3 km.lik ve daha uzun rampa inişlerinde 1. viteste inmeye kalkarsan bir müddet sonra motor devri çok yükselir ve motora ve şamzumana  çok yük biner.
motor devri, aracına göre 3-4.000 devirler civarında olacak ve gereksiz fren yapmaya gerek kalmıyacak şekilde uygun bir vites ile inmek doğru olanı.
yani yolun durumunu göz önünde bulundurarak uygun motor devri ile sürat ayarlamak gerekir.
ama uygun hızda inerken motor devri yine çok yükselmeye devam ediyorsa arada bir frene basarak motor devrini düşürüp yine uygun viteste inmeye devam etmek gerekir.
motor devri aracın benzinli veya dizel oluşuna, araca, yüke, rampanın eğimine ve uzunluğuna göre değişir.

şanzumanda en büyük, en sağlam ve güçlü dişli geri vites ve 1. vites dişlisidir.
dişli ebadı büyüdükçe hız düşür, güç artar. bu nedenle en büyük dişli geri vites dişlisi ondan sonraki de 1. vites dişlisidir.

bir de chut of ta yol bilgisayarı anlık yakıt tüketimini her ne kadar sıfır olarak gösterse de benim mantığıma göre çalışan motor mutlaka bir tüketim getireceğinden en azından sürtünme kayıplarını karşılamak için bir tüketim gerektiğinden gerçek tüketimin sıfır olmadığı yine bir miktar yakıt sarfiyatı olacağı yönünde.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Gökhan abi ben her zaman kullanırım hiçbir zararını görmedim. Dik bayırlarda hayatta ne boşa ne ikinci vitesde, sürekli 1de kullanırım. Hatta kamyoncu bir yakınımla yol alırken ara sokakta accayip bir dik bayırda 15 ton yükle 1.vitesde inmiştik freni pompalaya pompalaya :) En dayanıklı zaten 1.vites dişlisi Ahmet abinin dediği gibi.

Cut-off değişik bir sistem. Araba durur çalışır vaziyette rolantide bende yakıt değeri azalmayı bırak artmaya başlıyor. Rolanti ile alakası yok dekompresyon ile alakalı bir sistem :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;264373
Fazla kompresyonun sübaplara zararlı olduğunu okumuştum sanki...

Aslında birazda bunu da düşünmüyor değilim.  Sonuçta 1. vites, kalkış vitesi..Diğer vitesler olsa neyse de..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=23&highlight=onno+usta

Alıntı yapılan: gokcen59;264385
...kamyoncu bir yakınımla yol alırken ara sokakta  accayip bir dik bayırda 15 ton yükle 1.vitesde inmiştik freni pompalaya  pompalaya...
Ben 1-takviye ile Büyükçekmece rampasını 2,5 satte indiğimi bilirim.:wnk:


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;264386
Aslında birazda bunu da düşünmüyor değilim.  Sonuçta 1. vites, kalkış vitesi..Diğer vitesler olsa neyse de..

Gökhan'ım 1. vites Anayasada yazmıyor ya sen de 2. viteste in.:++:
ben bildiğim yollarda mesela Isparta Antalya arasındaki yeni yoldaki 2-3 km.lik çok eğimi olan rampa inişlerinde normal 3. vites olmasına rağmen ben hep 5. veiteste iniyorum.:rock1:
kıscası yola bak, arabaya bak, hava şartlarına bak, maçanın sıktığı en yüksek viteste in ama kesinlikle boşta inme.:knp:
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2011, 15:55:43 Gönderen: fabialife »


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;264385
Gökhan abi ben her zaman kullanırım hiçbir zararını görmedim. Dik bayırlarda hayatta ne boşa ne ikinci vitesde, sürekli 1de kullanırım. Hatta kamyoncu bir yakınımla yol alırken ara sokakta accayip bir dik bayırda 15 ton yükle 1.vitesde inmiştik freni pompalaya pompalaya :) En dayanıklı zaten 1.vites dişlisi Ahmet abinin dediği gibi.

Cut-off değişik bir sistem. Araba durur çalışır vaziyette rolantide bende yakıt değeri azalmayı bırak artmaya başlıyor. Rolanti ile alakası yok dekompresyon ile alakalı bir sistem :)


Abi şimdi rölantide yol bilgisayarı 0,7 gibi artık her neyse onu yakıyor ya cutt-offda da 0,7 yakıyor.

0,0 değeri biraz yanlış aslında, bizim puntoda 2,0 yazardı.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;264395
Gökhan'ım 1. vites Anayasada yazmıyor ya den de 2. viteste in.:++:
ben bildiğim yollarda mesela Isparta Antalya arasındaki yeni yoldaki 2-3 km.lik çok eğimi olan rampa inişlerinde normal 3. vites olmasına rağmen ben hep 5. veiteste iniyorum.:rock1:
kıscası yola bak, arabaya bak, hava şartlarına bak, maçanın sıktığı en yüksek viteste in ama kesinlikle boşta inme.:knp:


Aslında abi sürekli viteste inerim..Bu konuda kendime de güvenirim Allah mahçup etmesin.Açıkçası 1. vitesi tercih etmemin sebebi bazı dik rampalarda 2. vites dahi yetmiyor.Çok hızlanıyor araba..1. viteste yavaş yavaş kompresyonla inebiliyorum.Hani doblo'da sürekli deniyorum.Ama kendi araçlarımda denemedim :D

Diğer türlü tüm vites kombinasyonlarını gerekli yerlerde kullanıyorum ;)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;264403
Aslında abi sürekli viteste inerim..Bu konuda kendime de güvenirim Allah mahçup etmesin.Açıkçası 1. vitesi tercih etmemin sebebi bazı dik rampalarda 2. vites dahi yetmiyor.Çok hızlanıyor araba..1. viteste yavaş yavaş kompresyonla inebiliyorum.Hani doblo'da sürekli deniyorum.Ama kendi araçlarımda denemedim :D

Diğer türlü tüm vites kombinasyonlarını gerekli yerlerde kullanıyorum ;)


O tarz rampalar fazla uzun olmaz zaten 1.vites+ayak freni en güzel tercih diye düşünüyorum sonuçta 2.ye atarsan ne kadar motor freni olsa bile araba illaki hızlanacaktır :)