Hiçbir zararı olmaz, hemde kesinlikle bile diyebilirim. Üstelik yaptığın son derece doğru bir kullanımda, vites kutusu ve aktarma organları fren sisteminden çok çok çok daha sağlam ve çok çok çok daha güvenli bir sistemdir. Bu sistemler öyle çıtkırıldım sistemler de değildir zaten. Herşeyden önce bizlerin öyle kolay kolay zorlayamayacağı çalışma tolerans aralığına sahiptir. O tolerans değerlerini değil zorlamak yaklaşamayız bile kolay kolay. 1. viteste inilirken devir yükseldikçe hafif fren yapılarak dengelenir olur biter, hatta hafifte frene basılır sabit tutulabilirde yol ve durum şartlarına göre. Bazı dik rampalarda 2. vites bile boş vites gibi oluyor, 1'de inilmesi en doğrusudur. Bu arada cut off'da sistem çok az da olsa yakıt harcar, bizdeki sistemlerde 0 demesinin nedeni gaz pedalına basılı olup olmadığınada beyinden baktığı içindir. Dikkate alınacak bir sarfiyat olmadığı içinde belirtilmez anlık tüketimde.
uzun uzun yazmıştım ama pencereyi kapattı bizim ufaklık..
özetlersek: sistemin adı üstünde CUT OFF... yani yakıtı tamamen keser sistem... dikkate alınacak bir miktar olup olmadığı konusunda yorum yapmadan ne görürse onu yazar sistem... yol bilgisayarı anlık, ortalama ve total yakıt bilgilerini gaz pedalının konumundan değil, enjektörlerden geçen yakıt miktarına bakarak hesaplar. o anki şartlarda beyinden enjektöre ne kadar süre ile açık kalacağı bilgisi gider ve enjektörlerin o kadar sürede ne kadar yakıt püskürteceği bilgisi de yakıt değerleri olarak hesaplanır yol bilgisayarı tarafından...
Motora hiç yakıt gitmiyor diye bir şey yok.Rölantide ne kadar yakıyorsa cut off dada o kadar yakıyor diye biliyorum.Zaten mantıksız motora hiç yakıt gitmeden çalışması.Koca firmalar motora zarar vercek bir şey yapmazlar:)
motora hiç yakıt gitmiyor diye bişey var...
biraz araştır senin de mantığına yatar zaten... hele cut off a girince rolanti kadar yakar demek çok yanlış... :ok: motora hiç yakıt gitmediğinde çalışmıyor zaten, çalışıyor denebilmesi için motorun içinde yanma olması lazım...
yokuş aşağı inmenin en doğru yolu gereksiz fren kullanmadan en uygun devir ve hız ayarlanacak şekilde araç kompresyonu ile inmektir.
2-3 km.lik ve daha uzun rampa inişlerinde 1. viteste inmeye kalkarsan bir müddet sonra motor devri çok yükselir ve motora ve şamzumana çok yük biner.
motor devri, aracına göre 3-4.000 devirler civarında olacak ve gereksiz fren yapmaya gerek kalmıyacak şekilde uygun bir vites ile inmek doğru olanı.
yani yolun durumunu göz önünde bulundurarak uygun motor devri ile sürat ayarlamak gerekir.
ama uygun hızda inerken motor devri yine çok yükselmeye devam ediyorsa arada bir frene basarak motor devrini düşürüp yine uygun viteste inmeye devam etmek gerekir.
motor devri aracın benzinli veya dizel oluşuna, araca, yüke, rampanın eğimine ve uzunluğuna göre değişir.
şanzumanda en büyük, en sağlam ve güçlü dişli geri vites ve 1. vites dişlisidir.
dişli ebadı büyüdükçe hız düşür, güç artar. bu nedenle en büyük dişli geri vites dişlisi ondan sonraki de 1. vites dişlisidir.
bir de chut of ta yol bilgisayarı anlık yakıt tüketimini her ne kadar sıfır olarak gösterse de benim mantığıma göre çalışan motor mutlaka bir tüketim getireceğinden en azından sürtünme kayıplarını karşılamak için bir tüketim gerektiğinden gerçek tüketimin sıfır olmadığı yine bir miktar yakıt sarfiyatı olacağı yönünde.
motor cut off devrede iken çalışmıyor zaten abi. o yüzden de tüketim gerektirmiyor. buna inanmıyor olabilirsiniz ama kendi kulaklarınla inanmak için
enjektörleri sesli çalışan bir lpg kiti takılı aracı cut off a sokun, camlar açıkken dinleyin sesi, lpg enjektörlerindeki ses kesilecek, araç iyice yavaşlayıp stop etmemek için yakıta ihtiyaç duyduğu anda hafif ileri ivmelenme ile birlikte enjektör sesini duymaya başlayacaksın.. :ok: benzin sistemindeki cut off özelliği aynen lpg de de çalışır... enjektörler az açık yada yarın açık kalamayacağından, yani ya açık yada kapalı olma şansı olduğundan ses gelmediği zamanlarda motora hiç yakıt gitmediği konusunda kendi kulaklarınla emin olabilirsin...
bu arada ilk mesajımda belirttiğim gibi uzun süre 1. viteste cut off devrede gidilirse görünr ki motor sıcaklığı arızalı termostat gibi 30-40 lara kadar düşer, o da yanma olmadığının kanıtıdır, o kadar sıcaklık da sürtünme neticesinde olur, sürtünme olmasa o kadar bile ısınmaz...
dediğim gibi uzun süreli inişlerde sürekli düşük vites ve cut off devrede gidilirse, soğuk çalışmadan dolayı sürtünmenin zararları aynen ilk çalıştırmada olduğu gibi motorun iç aksamlarına zarar verir mutlaka... ara ara kısa süreli gaza dokunmakta fayda var, zarar yok... :ok: