škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

İkinci Marşa Basmada Zor Çalışma

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar benim fabıa ilk kontak cevirmede calıştııııı çalıştı- çalışmadı- ikinci marşta arabayı cok zor calıştırıyorum sorun neden kaynaklanıyor anlayamadım.Tekirdağa taşındım taşınalı bu problem daha sık olmaya başladı. İstanbuldayken usta boğaz kelebeginden kaynaklı bi sorun demisti ama ben boğaz kelebginden olacagını sanmıyorum acıkcası. Böyle bi sorun basına gelen varmı?(1.4 16v 101 hp fabıa)


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Akü geldi birden aklıma ama bilemiyorum
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: srcn09;264888
Akü geldi birden aklıma ama bilemiyorum

Yok Sercan'ım akü yeni degişmiş 1 senelik bile değil yani. Marş motorunu cok iyi dönderiyor ateşlemiyomuş gibi oluyor.Ama ateşleme dede bi sorun yok sanki


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Alıntı yapılan: demirhan;264900
Yok Sercan'ım akü yeni degişmiş 1 senelik bile değil yani. Marş motorunu cok iyi dönderiyor ateşlemiyomuş gibi oluyor.Ama ateşleme dede bi sorun yok sanki


Hmm o zaman bilemiycem abi bakalım ne yorumlar gelicek merak ettim bende
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Birde şunu yazmayı unutmusum: İkinci marşa uzun süre bastıgımda yağ basıncı lambası yandı iki kere sesli ikaz verdi araba calısınca sustu.


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
yakıt pompasında sıkıntı olabilir,
şamandırada sıkıntı olabilir,
gaz pedalı elektronik değil de telli sistem ise onda sıkıntı olabilir...
ilk aklıma gelenler bunlar.
ama yakında olsa da deneme imkanı olsa belki farklı şeyler de çıkabilir...
aynen sanayi ustaları gibi oldu, abi getir bi görelim, bakarız... :)


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;264922
yakıt pompasında sıkıntı olabilir,
şamandırada sıkıntı olabilir,
gaz pedalı elektronik değil de telli sistem ise onda sıkıntı olabilir...
ilk aklıma gelenler bunlar.
ama yakında olsa da deneme imkanı olsa belki farklı şeyler de çıkabilir...
aynen sanayi ustaları gibi oldu, abi getir bi görelim, bakarız... :)

Benzin istasyonumuda degistirdim(shell e gectim) bu arada acaba benzinden mi diye düsünüyorum benzinide son 4-5 depodur shell den alıyorum güvenilir diye.Bende cok merak etmeye basladım problemi  acaba aramızda 101 hp kullanıcısı varmı yada böyle bir durum basına gelen.Zaten en kısa zamanda servise gidicem ama basit bi sorunsa eger beelki servise de gitmeme gerek kalmaz ben halledebilirim diye düsünüp konu actım.


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
bunun için servise falan gitmeye gerek yok bence..
ilk basışta çalıştırmaya gayret et :)
zaten ikincide uzun da olsa neticede çalışıyor değil mi? sorun yok bence...
bunu çözmek için servise gidince kim bilir neler neler değişip yine sorun giderilemeyebilir.. :)
bir de şunu deneyin isterseniz.
ilk marşa basmadan önce kontağı da açmadan, gaz pedalına yarım basıp bırakın bir..
sorun kesilirse, tel yada pedal kontrol edilebilir...


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Servise sadece sorup bilgi alıcam zaten arabayı elletmem bi kac yere daha gösteririm ondan sonra.Fakat sertan kardes brinci marstan sonra calıstıramayınca, calıstırana kadar ak ile karayı seciyorum bildigin gibi degil yani. Bi kerersinde motor kapagını kaldırıp bogaz kelebegini havalandırdım bi kaç dakika daha sonra kapattım hemen calıstı ama bi sonrakinde bu işlem de yemedi.:(


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
bilerek yapma da, şayet tekrar karşılaşırsan bu durumla bir de hava yapan dizel motora yapılanı yapmayı dene bakalım, yakıt sistemi geri kaçırıyorsa yada pompadan kaynaklıysa yine bir fikir verir.. ilk basışta çalışmazsa ikinciye basmadan önce kontağı açıp bekle marş basmadan kapat, tekrar açıp bekle, basmadan kapat, en son 4. de marşa bas... ilk marş gibi çalışırsa bir fikir verir...


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;264938
bilerek yapma da, şayet tekrar karşılaşırsan bu durumla bir de hava yapan dizel motora yapılanı yapmayı dene bakalım, yakıt sistemi geri kaçırıyorsa yada pompadan kaynaklıysa yine bir fikir verir.. ilk basışta çalışmazsa ikinciye basmadan önce kontağı açıp bekle marş basmadan kapat, tekrar açıp bekle, basmadan kapat, en son 4. de marşa bas... ilk marş gibi çalışırsa bir fikir verir...

Tamam mutlaka denerim tekrar bu durumla karsılacagım kesin zaten.... ayrıca tesekkür ederim yorumların icin


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
rica ederim, inş. kolay yoldan bir çözüm bulunur. kolay gelsin...


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Aracınızda gaz teli yoktur, drive by wire sisteme sahip, servo motorlu gaz kelebeğidir. Çalıştırmadan önce son marş basma kademesinden bir önce bekleyin anahtarı çevirdiğinizde, tık sesi gelecek gösterge panelinin oralardan ondan sonra basın.(bunu her zaman yapın zaten, bizim arabalarda direk marş çevirmek çok doğru değildir, marş basmadan öncede pedala dokunmayın, enjeksiyonlu araçlarda da basılmamasıda gerekir zaten)
Bir diğer nokta,durumu görmeden, duymadan yazıyoruz ama diyelim ilk marşı almadı, hiçbir şeye dokunmayın arabanın hava filtresini sökün ve kafanızı iyice uzatıp kelebeğin konumuna bakın, kelebek o anda ne konumda duruyor, tam kapalı, hafif açık v.s. Hatta bunu ilk marştan öncede bakın derim bir, boğulmaya benzer bir seste çıkıyorsa kelebekte konumlama problemi olabilir.
Elektrik-elektroniğin içine çok girdiği motor ve sistemler, şu anda aklımıza gelmeyen herhangi bir başka problemde olabilir, görmeden şu demek biraz zor açıkcası o nedenle, anca olası ihtimalleri düşünmek şu durumda.


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Hemen bakmaya iniyorum simdi.Bu arada boğaz kelebeği ile gaz kelebeği farklı seyler mi yoksa aynımı.Birde durum aynen sizin dediginiz gibi bir boğulma durumu söz konusu sanki.


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Sorun halolldu arkadaslar problem hararet müşüründeymiş zaten uzunyolda hareretin birden düstügünü farketmistim ama belki bu arabaların uzun yolda huyu böyledir diye aldırış etmemiştim.Bu arada Çorludaki özel skoda servisine de(mustafa bey) burdan tesekkür ediyorum.Çok iyi ilgilendiler.