škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

superb benzin deposu&göstergesi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tarihi çevir

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 82
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar benim size tavsiyem yakıt alırken her zaman pompanın başında durun. bi defasında hava bastılar, canlı şahidiyim, sonrası zaten şenlik oldu. bi dümenleri var ama daha çözemedim


Çevrimdışı haberci

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle
Tolga bey nasıl hava basıyorlar ya da şöyle sorayım hava basıldığını nasıl anlarız?


Çevrimdışı haberci

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle
Tolga bey bu arada aracınızı satmanıza üzüldüm gerçekten çok şık bir araba hangi önemli sebep var ki böyle bir nazlı geline kıyacaksınız?


Çevrimdışı RadaR65

  • Meraklı Superbci
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Yedek Depo diye bir şey yoktur. Pmpacıların yedek depo diye tabir ettikleri şey benzin veya mazotun genleşme tankıdır. Bu tankda doldurulduğu zaman yaklaşık +4 - 5 litre daha alır. Ama bu yöntem uzun yola gidecekseniz önerilir. Şehir içinde veya start stop yapacağınız zamanlarda değil.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: haberci;336243
Tolga bey nasıl hava basıyorlar ya da şöyle sorayım hava basıldığını nasıl anlarız?

hava basıldığını anlamazsınız.( belki ibreden) herifçioğulları boş zamanda tabancaya giden boru üstünde tepinip boru içindeki benzini boşaltıyorlar.pompadaki ibre tabancadan itibaren olanı gösterdiği için borudan giden adamların yanına kar kalıyor.
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2012, 19:20:03 Gönderen: YEKE »


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
araba deposu normalde 60 lt dir. ama ibrede 5lt eksik gösterirler. yani gösterge 55 lt'dir. o 5lt ibre kırmızıya geldikten sonrası içindir buda aşağı yukarı 40 km gibi bir yol yapmanıza izin verir. bu her arabada geçerlidir. bunu bu şekilde yapmalarının 2 sebebi var.
1. si yolda kalmanızı önlemek ve erken benzin almanızı sağlamak
2.si yakıt pompası yakıt içinde ve içinden elektrik akımı geçmekte. herhangi bir şerare yapmaması ve oksijenle temas etmemesi için yakıt içinde durması gereklidir.
genleşme sorununa gelince ekstra bir deposu olmaz. tabancanın attığı noktadaki boşluk bunun içindir. depoyu fullemek o açıdan sakıncalıdır özellikle sıcak zamanlarda. eğer uzun yola hemen çıkıyorsanız veya tıklamadan sonraki doldurduğunuz litre kadar bir mesafe yapacaksanız. fullemenizde sakınca yoktur. depoda genleşmeyi dengeleyici bir sistem olsada biraz boşluk olmasında fayda var.
katkılı yakıtlarda bu sorun daha çok oluyor. az yakıt yüksek performans diyorlar ya hepsi tırı vırı benim eski arabada kullanmıştım. başta yakıt filtresi olmak üzere enjeksiyonuda tıkıyor meret. benim aracın enjeksiyonlarını patlatmıştı. sonradan ustadan öğrendiğime göre yangın çıkmasına ramak kalmış. ucuz yırttık yani. firmanın adını veremem burda ama katkılı benzin ve katkı maddelerinden uzak durun derim size.
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2012, 19:18:37 Gönderen: YEKE »


Çevrimdışı ugurdemirel

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 442
    • Profili Görüntüle
Konuyu hortlatacam :)
Dün babam aracın deposunu ful doldurdu. Bu zamana kadar 3 kez fulledik depoyu her seferinde araç 52 litre yakıt aldı. Kırmızı ışık yandığı  ve 40 km daha gider yazdığı halde 52 litreden fazla almıyor depo. Halbuki depo 60 litre görünüyor. Geçen bir yerde okudum aracın deposunun en altında her zaman 4-5 litre yakıt kalırmış. Yakıtın içinde bulunan zararlı maddeler oraya çökermiş bu doğru mudur ? Geçen arkadaşın Golfun de menzil 0 km diyordu ama yaklaşık 20 km yol gittik, bana mantıklı geldi o zaman bu deponun altında 4-5 litre yakıt kaldığı.


Çevrimdışı rertaret

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Belliki menzil ve gösterge son 5 litreyi hesaba katmadan ayarlanıyor. Mazot bitene kadar gidilse sanırım 60 litre alacaktır.