en verimli ve en ekonomik sürüş modu maksimum torkunu vermeye başladığı devir bandıdır.
yani 1.800-2.500 devir civarı.
en ekonomik olarak 2.000 devir civarı kullanır, motora hiç bir zararı olmaz sadece sürekli bu şekilde kullanılırsa diğer dizellerde motor biraz kurum yapar, egr ve süperb de partikül filtresi erken tıkanır.
bunlar problem değil, gerekirse egr sökülüp temizlenip takılır. uzun yolda ya da fırsat buldukça arada bir biraz devirli kullanıldımı egr de partikül filtresi de kendi kendini temizler.
40.000-50.000 km. de bir de carbon clean yapıldımı işlem tamam.
dizel devirli kullanılır sözü eski turbosuz dizeller için geçerli olup yzamanımızda hiç bir anlamı kalmamıştır ve tamamen yanlıştır.
çünkü eski dizellerde turbo olmadığı için gaza yüklenmek zorunda kalınıyordu. şimdi turbonun iş görür hale gelmesi için genelde 1.700-1.800 devir yeterli oluyor, gaza yüklenmeye gerek yok.
benzinli motorlar devir ile dizel motorlar tork ile iş gördükleri için zaten dizelin avantajı burada, düşük devirde yüksek tork üreterek az yakmak.
dizeli sürekli 3.000-4.000 devirde kullanmak demek cüzdana ihanettir.